• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Fikcyjna Parowozownia oparta na motywach PKP

OP
OP
Hajek

Hajek

Aktywny użytkownik
Witam
Dawno nic nie pokazywałem odnośnie prac nad makietą, ale zawsze coś tam robiłem, narysowałem drugi mostek o długości 215mm i przyczółki na szlak jednotorowy.
Jeszcze tylko narysować przyczółki na szlak dwutorowy i wracam do swoich prac związanych z makietą parowozowni

Nie mogę wstawić fotek, jak tylko będzie to możliwe to wrzucę
 

Walter Rusin

Jasnowidz roku
Donator forum
Mostek bardzo ładny (!) ale coś mi w nim nie pasuje. Nie jest tak że pod szynami biegną podpory na których opiera się ciężar taboru? Tutaj jest jakoś tak dziwnie w poprzek.

Jeszcze jedno - ma kolega jakiś przyrząd do cięcia ścian na łączeniach tak by obie były 45 stopni i razem tworzyły 90? Bardzo ładnie i prosto wychodzą te łączenia ścian.
 
Ostatnio edytowane:
Tylko kolego zrób przerwę pomiędzy mostem a filarem, niech nie przylega bezpośrednio do ściany filaru. Zdjęcie modelu nr. 3 i 4. Przerwa taka minimalna jak na zdjęciu nr. 1 prawdziwego mostu.
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Aktywny użytkownik
Następnym elementem do mojego projektu będą kanały oczystkowe z dołem szlakowym. Wzorowałem się na opisie z książki "Zabytkowa stacja kolejowa Gniezno" ale na moje potrzeby musiałem iść na kompromis i skrócić je, w originale miały długość 60 metrów. Jako materiał tym razem wybrałem spienione PCV i płytki Auhagen z imitacją muru ceglanego

143.JPG 144.JPG 145.JPG 146.JPG 147.JPG
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Aktywny użytkownik
Witam w Nowym Roku i chciałbym wszystkim życzyć wszystkiego najlepszego, zdrowia a w szczególności dużych postępów przy budowaniu nowych makiet i modeli.
Można wstawiać zdjęcia to pokażę efekt prac przy dole szlakowym i kanałach.




156.JPG 157.JPG 158.JPG 159.JPG 160.JPG 161.JPG 162.JPG 163.JPG
 
...Doskonale to wygląda :). Jedna malutka uwaga (może się mylę?)...Czy nie warto szczeliny podstaw żurawi "zespolić" z całą wylewką betonową? :).Chyba , że za szybko coś sugeruję ... Jeśli tak to przepraszam..:).
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Aktywny użytkownik
...Doskonale to wygląda :). Jedna malutka uwaga (może się mylę?)...Czy nie warto szczeliny podstaw żurawi "zespolić" z całą wylewką betonową? :).Chyba , że za szybko coś sugeruję ... Jeśli tak to przepraszam..:).

Ja specjalnie lekko spatynowałem u podstawy żurawi, moim zdaniem w takich zakamarkach powinien zbierać się brud. ale jeśli uważasz inaczej muszę to przemyśleć.
 

daromaro

Aktywny użytkownik
Ja bym pisla otwarcie. Autor na pewno sie nie obrazi a czytelnicy choc troche poznaja Twoj warsztat i Twoje podejscie do tematu - oczywiscie jezeli wpis bedzie dotyczyl technik modelarskich :)
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Aktywny użytkownik
Przemyślałem sprawę i przyznaję rację Danielowi, to miejsce praktycznie nie miało szans na zabrudzenie ponieważ dość często było spłukiwane przez wodę, która się jeszcze wydostawała po zakręceniu zaworu głównego u podstawy żurawia, a oprócz tego warunki atmosferyczne i deszcze, muszę to poprawić.

Proszę osoby mające coś do powiedzenia na temat, technik modelarskich wykonywania detali, zgodności z realiami lub zgodności historycznej o wpisy, nie jestem nieomylny, może gdzieś moje sugestie są w błędzie. Daniel jeszcze raz dzięki za naprowadzenie na właściwy tok myślenia.

Wiele osób już wypowiadało się tutaj, między innymi na temat dachówek itd. za co im wielkie dzięki
 
Ostatnio edytowane:

tomekkor

Aktywny użytkownik
Wg mnie płyta jest zbyt czysta jak na miejsce gdzie eksploatowane są parowozy. Tak może wyglądać płyta w hali elektrowozów.

W moim odczuciu, co odnajduje poparcie w obrazach z działających parowozowni, rejon kanałów oczystkowych i innym miejsca, gdzie parowozy zatrzymywały się na dłużej powinny się lepić od smarów okraszonych posypką z miału węglowego i popiołów.

Na poprcie moich słów zamieszczam kilka kolorowych zdjęć ze strony www.eisenbahnstiftung.de

- ze sterylnych Niemiec:


Prof. Dr. Willi Hager


Foto: Theodore Shrady


Foto: Manfred Mülhens

- i z naszego podwórka:


Foto: Wolfgang Bügel (Malbork)


Foto: Wolfgang Bügel


Foto: Wolfgang Bügel (Bydgoszcz)


Foto: Wolfgang Bügel

Zobacz jak brudna jest płyta betonowa na Dworcu Głównym we Wrocławiu (nie pod dachem), po kilku latach od oddania do eksploatacji, w zasadzie bez udziału trakcji parowej:


Foto: PAX° ze strony www.dolny-slask.org.pl
 
Ostatnio edytowane:
Witam - podziwiam twoje prace i szczerze zazdroszczę warsztatu :)

Tak na szybko w oczy rzucił mi się drobny detal żurawia wodnego - wydaje mi sie,że wysiegnik (moim zdaniem) powinien być zamocowany na śrubie rzymskiej, a nie na samym pręcie jesli już taki istnieje :) - drobiazg taki , ale przy Twoim poziomie detali na pewno będzie pasował :)


Serdecznie pozdrawiam piotrek

kran.JPG
 

Podobne wątki