• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Fikcyjna Parowozownia oparta na motywach PKP

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
Jak Ty Sławku już się za coś weźmiesz to aż miło popatrzeć (y)
Chciałem zacytować Twój wpis z poprzedniej strony :
Już na początku mały problem, laser wypalił szerszy otwór na kanał niż ja narysowałem, (widocznie większa moc lasera zrobiła większy szrank wypalonego materiału niż ja przewidziałem) wewnętrzne otwory pod mocowanie torów weszły by w światło kanału, przykleiłem pasek polistyrenu o grubości 0.5mm i teraz jest dobrze.
I tutaj z mojej strony pytanie czysto techniczne. Czy przy wypalaniu laserem miałeś równe krawędzie ?
Kiedyś dałem do wypalenia pod laser elementy do wagonu (polistyren 1 mm ) i wyszło z tego straszna kicha - brzegi miałem nadtopione.
Czy to zależy od ustawienia mocy wiązki lasera ?
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
668 0 0
Polistyrenu na laserze nie ciąłem, wszystkie elementy do kanałów były wycinane skalpelem.

Przykład wycinania na laserze ze spienionego PCV

286.JPG

Tak wygląda krawędź po cięciu z prawej bez szlifowania.

283.JPG 283.JPG 285.JPG

Dla porównania karton po cięciu laserem, po prawej jaśniejsza cześć, cięte skalpelem

287.JPG
 

Załączniki

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
Sławku widzę,że powolutku powstaje już makieta (y)
Czekam dnia kiedy to będzie można zobaczyć (może na "żywo") całość z tą całą piękną infrastrukturą jaka dotąd powstała.
Rób i pokazuj aby można było nacieszyć oczy ;)
Pozdrawiam
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
Elegancka robota. Czysto, schludnie, niemalże sterylnie! ;)
Przyłączam się do opinii Zbyszka i oczekuję możliwości obejrzenia całości. :cool:
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
668 0 0
Zbyszku cała infrastruktura, którą zaplanowałem na swoich skrzynkach już powstała, oprócz dwóch budynków parowozowni wachlarzowej.
Po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw postanowiłem zrobić układ torowy z obrotnicą i dopiero przykryć to budynkiem.
Na obejrzenie całości w stanie ukończonym, trzeba jeszcze trochę poczekać , ale jak będziesz u mnie to zobaczysz na żywo to co jest zrobione.
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
668 0 0
Prace przy skrzynce z obrotnicą spowolniły, doszedłem do wniosku iż na tak duży obiekt do obsługi parowozów może być problem z wodą.
Wieża ciśnień jedno zbiornikowa, może nie wystarczyć, postanowiłem wymienić na dwu zbiornikową. Dość długo przeglądałem konstrukcje, będące na terenie naszego kraju i wybór padł na wieżę istniejącą do dzisiaj, oddaloną o 120 km od Łodzi.
Pojechałem zrobiłem dokumentację fotograficzną i pomierzyłem z natury.

DSC09795.JPG DSC09797.JPG DSC09798.JPG DSC09801.JPG DSC09802.JPG DSC09803.JPG DSC09804.JPG


Fotka oryginału Aleksandrów Kujawski

DSC09691.JPG
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
668 0 0
Mała aktualizacja
Z chwilowego braku aparatu, fotki z telefonu.
Długo rozważałem jak wykonać ozdobny gzyms między częścią murowaną a drewnianą, wykombinowałem takie rozwiązanie jak widać na ostatniej fotce.

300.jpg 301.jpg 303.jpg
 
OP
OP
Hajek

Hajek

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
668 0 0
Dzięki za opinie, Pawle są zdolniejsi w te klocki.
Jak dokończę gzyms to część ceglaną można malować, a później część drewniana.
 

Podobne wątki