• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Faller 232248 tartak => parowozownia

BogdaN1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Misiek! Sam budynek traka mozna jeszcze przecierpieć bo różne rzeczy ludzie budują choć technologia budynku i jego kształt wydaje sie mi kulturowo obcy.
Lecz proszę udowodnić zdjęciami z realu, mogą byc z porzednich wieków, że na terenie Polski używane były suwnice bramowe z bali jako podajnik na trak. Takie coś to tylko Amerykanin mogł wymyśleć.
BogdaN
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#5
raczej Niemiec ;-)
suwnica przyda się gdzie indziej ;-) spoko,

sam budynek jest zaadaptowaną (z inaczej pokolorowanego plastiku) parowozownią dwustanowiskową ;-)

za to obawiam się, że się cholerstwo jednak może nie zmieścić na makiecie
 

BogdaN1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Zmieścić się zmieści ale tak wyglada, że sam budynek bez otoczki (a to się nie zmieści na pewno) bedzie jakby z innej bajki.
A może pomyśl o dokręceniu do tego segmentu drugiego, który opowie dalsza część historii. I tak do jeżdżenia bedzisz miał to co jest bo wtedy sa ważniejsze listy przewozowe i rozkład jazdy a na duże wystawy będzisz dokrecał do dwóch segmentów (bo to będzie większy projekt) , trzeci z całym tartakiem, który będzie coś opowiadał. W takim układzie przy torach ustaw sztaple z deskami a trak ze składnicą surowca i wjazdem wyrzuć na dostawkę.
BogdaN
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#7
dlatego bym zrezygnował z tej opcji (tartak na łuku)

BogdaN napisał(a):
W takim układzie przy torach ustaw sztaple z deskami a trak ze składnicą surowca i wjazdem wyrzuć na dostawkę.
ciekawa koncepcja!
dużo upraszcza w budowie tego "segmentu"!

jakby (1) tak tartak rozciągnąć wzdłuż? na sąsiedni moduł, gdzie by wrzucić np. gotowe wyroby?
teoretycznie jest połowa modułu Nemo do zagospodarowania.
tylko, że wtedy oba moduły muszą występować zawsze razem,
chyba, że (2) do tego dosztukuje się zwykły prosty moduł 80tkę ;-)
jeszcze inna (3) koncepcja to zaadaptowanie budynku na jakiś zwykły magazyn, bąd¼ fabryczkę ;-) po usunięciu tartakopodobnych detali ;-)

na razie klecę powolutku raz deski, raz budynek.
 

BogdaN1

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Ja bym z tartaku nie rezygnował. Nikt nie powiedział, że moduł ma mieć 40 cm szerokości. Ja bym dobudował segment bez toru do dwóch segmentów łukowych. Trzy dechy załatwiają dwie sprawy: jest łuk i jest ładny kawałek przemysłu czy usług jak kto woli. Segment bez toru a z tartakiem nie musi być szerszy od 40 cm. Takiego czegoś żaden z Normowiczów nie trenował.
BogdaN
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#9
wiesz, na razie liczy się szlak...
dodatki mo?na "pó¼niej" ;-)
ja cały czas "buduję" mając na uwadze pó¼niejszą standaryzację składania i pakowania modułów

no nic, zobaczymy... na razie jestem w tej komfortowej sytuacji, że ten modulik nie jest "na już", na jakąś wystawę czy inny festyN
w Skierniewicach może być goła decha z torem, zresztą mniej więcej tak będzie ;-)
 
OP
OP
A

Anonymous

Gość
#10
Po długim okresie bezczynności wyciągnąłem pudełko z modelem i zacząłem sklejać dalej.
Jednak w pudełku znalazłem kilka elementów dodatkowych, które w szybkim tempie pozwoliły przebudować tartak na parowozownie 2-3 stanowiskową (zależy ile wrót wstawię)
Zresztą wspominałem, że podobny model Faller wypuścił jako parowozownie :)
o, nawet dwa modele znalazłem:
http://www.faller.de/bildArchivPop/F220 ... 35_pop.jpg
http://www.faller.de/bildArchivPop/F220 ... 36_pop.jpg
i na czeskiej makiecie: http://www.zababov.cz/uploads/pics/depo.JPG

zdjęcia mojego modelu poniżej:
 

Podobne wątki