• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Facelifiting E94 065 BTTB

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
#1
Jako, że mój krokodyl miał jeden nieoryginalny kardan postanowiłem coś z tym zrobić.
Jak zwykle poszło dalej i przeróbka objęła:
- malowanie (kolory prawie zgodne z tym co znalazłem tu http://www.bahnstatistik.de/RAL.htm#7 - jednak na tej stronie szary był zbyt ciemny i dobrałem taki kolor jak miałem na dachu)
- nowe instalacja na dachu
- nowe pantografy
- nowy napęd
- inne kardany
- trzecie światło pod dachem + ledy zamiast żarówki w pysku (trawione płytki PCB własnego autorstwa)
- czerwone światła przy jeździe samej lokomotywy
- dekoder MX600 (trochę się sfrajerowałem bo sobie źle popatrzyłem. Miał być taki duży jak MX623 a wyszło, że jest trochę większy. Ale i tak upchałem)
- stopnie +poręcze (te przy drzwiach nie są wklejone aby można było łatwo zdjąć budę)

DSC_0322.JPG DSC_0324.JPG DSC_0326.JPG DSC_0328.JPG DSC_0329.JPG DSC_0331.JPG DSC_0336.JPG DSC_0337.JPG
 
OP
OP
Wojtek_Kraków

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
#3
Trudno powiedzieć bo kupiłem ją dawno temu jako używkę.
Ale to była wersja z metalowymi kardanami więc chyba pierwsza wersja.
Pewnie ma tyle lat co ja :)
Po tych zabiegach o wiele ciszej chodzi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.373 463 29
#5
Twoja to stare ZEUKE jeszcze z około 1969 lub później
Do aż tak starego modelu trochę mi nie pasują sprzęgi nowszego typu - chyba, że były wymienione. Wydaje mi się, że te, które są teraz w modelu, były wprowadzone w końcu lat 70., a może nawet w latach 80. XX wieku, chociaż głowy nie dam.
 

oelka49-26

Aktywny użytkownik
Reakcje
75 0 0
#7
Do aż tak starego modelu trochę mi nie pasują sprzęgi nowszego typu - chyba, że były wymienione. Wydaje mi się, że te, które są teraz w modelu, były wprowadzone w końcu lat 70., a może nawet w latach 80. XX wieku, chociaż głowy nie dam.
W latach 80. wprowadzono te sprzęgi ale gniazda pozostały te same więc sama wymiana sprzęgów nie jest problemem. nie tylko w BTTB ale też i w części modeli Zeukego.
 
OP
OP
Wojtek_Kraków

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
#8
Sprzęgi jak słusznie zauważono zmienione na oczkowe.
A jest plan zmienić na najnowsze kłowe. Przynajmniej z jednej strony bo mam tabor i na starym i nowym "haku" :)

Twoja to stare ZEUKE jeszcze z około 1969 lub później ;)
No to jak z 69 to starsza ode mnie grubo :)

To najprawdopodobniej model produkcji BTTB. Bardzo staranna renowacja tej pięknej lokomotywy. Gratuluję!
A bardzo dziękuję:)

Nowa jest piękna

https://www.tillig.com/Produkte/produktinfo-04410.html
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.373 463 29
#11
W latach 80. wprowadzono te sprzęgi ale gniazda pozostały te same więc sama wymiana sprzęgów nie jest problemem. nie tylko w BTTB ale też i w części modeli Zeukego.
Właśnie dlatego zastrzegłem się, pisząc: chyba, że były wymienione. :) I, jak się okazuje, dobrze zrobiłem, bo kolega Wojtek potwierdził, że sprzęgi wymienił.