• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ExpoModel - ekspozytory / tuby do prezentacji modeli

Michał Szewczyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
27 0 0
#22
Ja skladam zamowienie na 2 sztuki 210 i jedna 240 z rowkami
[DOUBLEPOST=1450166475][/DOUBLEPOST]
Treść mojego wpisu była pokojowa. Zadawałem pytania, przyznając że nie znam szczegółów. Autor wątka odniósł się do tego rzeczowo i profesjonalnie. Wniósł treść do dyskusji. Po to jest forum. Potem pojawił się frustrat z brudnej Łodzi. Łódź - cóż, to wiele wyjaśnia.
Od Łodzi to ty się odczep ładnie mówiąc i nie obrażając ;)
 
OP
OP
Zaqu

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#23
Pytanie do potencjalnych chętnych, jaką opcję tuby byście woleli:

a) dwa rowki aby postawić tabor w nich kołami
b) jeden szeroki rowek aby włożyć tam fleksa lub inne proste tory Piko A-Gleis / Roco /Tillig bez podsypki
c) rowki aby ułożyć tor RocoGeoline na podsypce

Na odpowiedzi czekam do końca dzisiejszego dnia.
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.253 18 1
#26
Pytanie do potencjalnych chętnych, jaką opcję tuby byście woleli:

a) dwa rowki aby postawić tabor w nich kołami
b) jeden szeroki rowek aby włożyć tam fleksa lub inne proste tory Piko A-Gleis / Roco /Tillig bez podsypki
c) rowki aby ułożyć tor RocoGeoline na podsypce

Na odpowiedzi czekam do końca dzisiejszego dnia.
Ja wolałbym taką wersję, w której będę mógł ułożyć tory Fleischmann na podsypce, nie wiem czy to podpada pod opcję c)
 
Reakcje
14 0 0
#28
Pytanie do potencjalnych chętnych, jaką opcję tuby byście woleli:

a) dwa rowki aby postawić tabor w nich kołami
b) jeden szeroki rowek aby włożyć tam fleksa lub inne proste tory Piko A-Gleis / Roco /Tillig bez podsypki
c) rowki aby ułożyć tor RocoGeoline na podsypce

Na odpowiedzi czekam do końca dzisiejszego dnia.
Zdecydowanie byłbym za opcją b , gdyż pozwoli to na doprowadzenie zasilania do oświetlenia taboru.
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#29
A może by tak wkleić na etapie produkcji same szyny Tilliga, w temacie tub z Acrylandu ktoś o tym wspominał jednak sprawa nie doszła do skutku. Spód i tak jest wykonywany oddzielnie i dopiero później klejone z resztą, to może zamiast głębokich frezow na koła aby delikatne tak by szyny odpowiednio leżały i odrobina kleju. Uzyskało by się w ten sposób coś jak train-safe vision.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#30
Pytanie do potencjalnych chętnych, jaką opcję tuby byście woleli:

a) dwa rowki aby postawić tabor w nich kołami
b) jeden szeroki rowek aby włożyć tam fleksa lub inne proste tory Piko A-Gleis / Roco /Tillig bez podsypki
c) rowki aby ułożyć tor RocoGeoline na podsypce

Na odpowiedzi czekam do końca dzisiejszego dnia.
a) - dwa rowki i możliwość wsunięcia szyn z fleksów, np. Tillig Elite lub Piko A-gleis.
 
OP
OP
Zaqu

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#32
Zgadza sie. Tak jak pisałem, do egzemplarzy próbnych mam zastrzeżenia, ale były one robione "z ręki". Seryjne bedą miały odpowiednie "oprzyrządowanie" w produkcji i takich kwiatków nie będzie.
[DOUBLEPOST=1450185172][/DOUBLEPOST]Ściany są równej długości, aparat przekłamuje, ale nie jest idealnie zachowany kat 90•
 
OP
OP
Zaqu

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
#36
Wszystkie pomysły są brane pod uwagę. Co nie znaczy że będą od razu realizowane.
Ewentualnie specjalne zamówienia może później też będą wchodziły w grę.
 

Michał Szewczyk

Aktywny użytkownik
Reakcje
27 0 0
#37
Pytanie do potencjalnych chętnych, jaką opcję tuby byście woleli:

a) dwa rowki aby postawić tabor w nich kołami
b) jeden szeroki rowek aby włożyć tam fleksa lub inne proste tory Piko A-Gleis / Roco /Tillig bez podsypki
c) rowki aby ułożyć tor RocoGeoline na podsypce

Na odpowiedzi czekam do końca dzisiejszego dnia.
Odpowiedź a
Przy tej formie stawiacie tabor w rowkach albo wkładacie tor który te rowki przykryje. W rowkach można zamontować kabelki z zasilaniem.

[DOUBLEPOST=1450210405][/DOUBLEPOST]
Mam pytanko, czy mi się wydaje czy boki są różnych wysokości,prawy wydaje się być wyższy a i jakaś szczelina dziwna jest na dole po prawej stronie ?


Zobacz załącznik 347562
4 sztuki tub z Acrylandu też były spierniczone i zostały wysłane zapytania reklamacyjne do firmy i na chwilę obecną czekamy na odpowiedź why?
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
14 0 0
#40
Nie ma takiej formy: wkładacie do rowka szynę lub układacie kabelki. Bo jak wsadzimy do rowka to zakryją się bandaże na kołach parowozów. Koła nie mogą stać na krawędzi rowków i jednocześnie do rowków można włożyć szyny, bo to daje dwa różne rozstawy kół.
Jestem właścicielem 10 tub z akrylandu o dł 1,5 m. U tego producenta mam wyfrezowane rowki, tak by tabor stał na krawędziach ( obrzeżami kół na krawędzi rowków). To jest dobre rozwiązanie , ale jest problem z zasilaniem taboru do jego oświetlenia. Jak rozciągnąć drut na całej długości i tak go naciągnąć by dotylkał wszystkich kół taboru? . Powinien być wystarczająco wydolny i niskooporowy by zasilić oświetlenie kilku wagonów i loków ( mogą być wciąż żarówki) . Jeśli rowek będzie zbyt głęboki to leżący drut nie dotknie kół. Jeśli koła będą starszego typu to są wyższe i staną na drucie, a nie na krawędzi rowków. Rozwiązaniem są wtopione szyny z wyprowadzonym złączem zasilającym. Ale to wklejanie musiałoby odbywać się na etapie produkcji, bo jak wsuwać i kleić długie odcinki w zamkniętej tubie ( np 2m)
Dlatego moim zdaniem dobrym rozwiązaniem będzie rowek zmiejscem na znormalizowany tor HO. Rozwiązuje to problem zasilania taboru, a także ekspozycji np H0e na torach wspólnych dla HO