Witam i pozdrawiam uczestników forum.
Na wiosnę br. minęła 60 rocznica uruchomienia Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Modraczki – tak podobno potocznie nazywano niebiesko-żółte pociągi SKM – kursowały na trójmiejskich torach do grudnia 1976 roku, kiedy nastąpiła zmiana napięcia sieci trakcyjnej z 800V na 3000V. W chwili obecnej nieliczne wraki dogorywają gdzieś w krzakach (jeden odratowany znajduje się w skansenie w Kościerzynie). Historia modraków i SKM opisana została m. in. w nr 3/2001 Świata Kolei. Informacje i zdjęcia można znaleźć również w sieci (np. w jednym z wątków na http://www.drehscheibe-foren.de).
Jeden z takich pociągów, oznaczony jako EW90-51 zajechał na moją małą (wciąż niedokończoną) stację. Poniżej kilka zdjęć:
Na wiosnę br. minęła 60 rocznica uruchomienia Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście. Modraczki – tak podobno potocznie nazywano niebiesko-żółte pociągi SKM – kursowały na trójmiejskich torach do grudnia 1976 roku, kiedy nastąpiła zmiana napięcia sieci trakcyjnej z 800V na 3000V. W chwili obecnej nieliczne wraki dogorywają gdzieś w krzakach (jeden odratowany znajduje się w skansenie w Kościerzynie). Historia modraków i SKM opisana została m. in. w nr 3/2001 Świata Kolei. Informacje i zdjęcia można znaleźć również w sieci (np. w jednym z wątków na http://www.drehscheibe-foren.de).
Jeden z takich pociągów, oznaczony jako EW90-51 zajechał na moją małą (wciąż niedokończoną) stację. Poniżej kilka zdjęć:
Załączniki
-
425,2 KB Wyświetleń: 1.337
-
422,3 KB Wyświetleń: 1.346
-
483,7 KB Wyświetleń: 1.350
-
455 KB Wyświetleń: 1.353
-
409,3 KB Wyświetleń: 1.350
-
431,6 KB Wyświetleń: 1.328