• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EW58

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
#1
Po przerwie, kolejna seria ciekawych pojazdów trakcyjnych na PKP - jednostki EW58. Na początek pierwszych osiem numerów. Zaczynamy od statystyki i obrazków. Wszelkie dalsze informacje i komentarze mile widziane. Dalsze jednostki niebawem;)

Wersja z przedsionkami (3We)

EW58-001 Pafawag ?/1974 r. typ 3We
odbudowany w 1975 r.
służba na PKP: 09.09.1975 - 31.10.1984
nastąpiła podmiana wagonów sa z jednostką EW58-002
obecnie jako pociąg sieciowy

img066a.jpg
img066b.jpg
img067.jpg
img068b.jpg

EW58-002 Pafawag ?/1975 r. typ 3We
służba na PKP: 19.09.1975 - 31.10.1984
nastąpiła podmiana wagonów sa z jednostką EW58-001
dalszy los nieznany

img070.jpg
img069b.jpg

EW58-003 Pafawag ?/1975 r. typ 3We
służba na PKP: 30.12.1975 - 31.10.1984
obecnie jako pociąg sieciowy

EW58-004 Pafawag ?/1977 r. typ 3We
służba na PKP: 14.11.1977 - ?
pierwsza jednostka tej serii z górną lampą czołową
sa skreślony 04.09.1989 r.
sa" ex EW58-027sb (od 1991 r.?)

EW58-005 Pafawag 005/1977 r. typ 3We
służba na PKP: 14.11.1977 - ?

EW58-006 Pafawag 006/1977 r. typ 3We
służba na PKP: 02.12.1977 - ?

EW58-007 Pafawag 007/1977 r. typ 3We
służba na PKP: 29.12.1977 - ?

EW58-008 Pafawag 008/1977 r. typ 3We
służba na PKP: 31.12.1977 - ?

img069a.jpg
img068a.jpg
 

JacekZet

Znany użytkownik
#3
EW58-002 została przebudowana na pociąg sieciowy w Karsznicach. Przebudowa własnymi siłami tamtejszego odcinka sieciowego zakończyła się w 1986 roku.
 
OP
OP
Ludwik Igielski

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
#5
EW58-009 Pafawag 009/1978 r. typ 3Wea (bez przedsionków)
służba od 30.09.1978 do 01.06.1989
sb skreślony 1.06.1989 r. (po spaleniu w 04.1989 r.)
sb złomowany w MD Gdynia Cisowa w latach 1990-1991
sb" ex EW58-023sa

img074.jpg

EW58-010 Pafawag 010/1978 r. typ 3Wea
służba od 31.10.1978 do 1992?
złomowany w 1995?

EW58_010sa.jpg

EW58_010_2.jpg

EW58-011 Pafawag 011/1978 r. typ 3Wea
służba od 31.10.1978 do ?

EW58_011.jpg

EW58-012 Pafawag 012/1978 r. typ 3Wea
służba od 29.11.1978 do ?

EW58-013 Pafawag 013/1978 r. typ 3Wea
służba od 30.11.1978 do ?
sb skreślony po spaleniu 12.11.1990
sb" ex. EW58-021

EW58-014 Pafawag 014/1978 r. typ 3Wea
służba od 20.12.1978 do 1992?
złomowany w 1995?

EW58-015 Pafawag 015/1978 r. typ 3Wea
służba od 29.12.1978 do 01.08.1991
złomowany w 1993?

EW58-016 Pafawag 016/1979 r. typ 3Wea
służba od 28.02.1979 do ?

EW58_016.jpg

EW58-017 Pafawag 017/1979 r. typ 3Wea
służba od 31.03.1979 do ?

EW58-018 Pafawag 018/1979 r. typ 3Wea
służba od 1.06.1979 do ?
od 21.12.1984 jednostka z wagonem tyrystorowym sa

EW58-019 Pafawag 019/1979 r. typ 3Wea
służba od 30.11.1979 do ?

EW58-020 Pafawag 020/1979 r. typ 3Wea
służba od 27.12.1979 do 01.08.1991
złomowany w 1991?

EW58-021 Pafawag 021/28.02.1980 r. typ 3Wea
służba od 29.02.1980 do 01.08.1991

EW58-022 Pafawag 022/1980 r. typ 3Wea
służba od 31.03.1980 do 01.08.1991

EW58-023 Pafawag 023/1980 r. typ 3Wea
służba od 30.04.1980 do 25.08.1982

EW58-024 Pafawag 024/1080 r. typ 3Wea
służba od 31.05.1980 do ?

EW58-025 Pafawag ?/1980 r. typ 3Wea
służba od 30.06.1980 do 15.09.1982
złomowany po pożarze

EW58-026 Pafawag 026/1991 r. typ 3Wea
służba od 31.07.1980 do ?
złomowany w 1993?

EW58-027 Pafawag 027/17.10.1980 r. typ 3Wea
służba od 18.10.1980 do 25.08.1982
złomowany w ?

EW58-028 Pafawag 028/1980 r. typ 3Wea
służba od 17.12.1980 do ?


-------
Obrazków ciąg dalszy:

EW58_004sa.jpg

img072.jpg
img073.jpg
 

Engineer

Aktywny użytkownik
#7
EW58-028 ma być zachowana jako pojazd historyczny (co, bądź co bądź bardzo cieszy(y)), jednakże jest też jakiś tam pomysł, że owszem, będzie ten egzemplarz zachowany, ale jako eksponat stały (i tu już tak radośnie nie jest... (n))

Być może należało by wstawić ten link w temacie o jednostkach, ale jako że jednostki EW58 jednoznacznie kojarzą się z Trójmiastem, to myślę,
że taki ciekawy News w tym równie ciekawym wątku będzie idealnie pasował i pewnie zaciekawi niektórych z Was informacja, że EW58-028 ma być zachowana jako pojazd historyczny (co, bądź co bądź bardzo cieszy(y)), jednakże jest też jakiś tam pomysł, że owszem, będzie ten egzemplarz zachowany, ale jako eksponat stały (i tu już tak radośnie nie jest... (n))

http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Powstaly-z-mysla-o-SKMM-teraz-trafia-na-zlom-n107165.html
Szkoda, że nie ma zamysłu, żeby zostawić po dwie (czynne) sztuki każdej serii. Dotyczy to nie tylko serii EW58, ale np EW60, które niby istnieją, jako czynne, ale przynajmniej wyglądem nie mają nic wspólnego z oryginałem. :(
 
#8
W którymś z tych tekstów są jakieś bajania, że SKM liczy iż jeden z egzemplarzy kupi któreś ze stowarzyszeń MK. Niby tylko 60 k złotych. Z drugiej strony wymóg przetargowy "unieszkodliwienia" przez przecięcie osi i ostoi na miejscu... Wydaje mi się, ze zamiast tak bajać SKM chociaż mogłoby zrobić sobie zapas części zamiennych ze złomowanych egzemplarzy i zostawić chociaż tę 28 w stanie czynnym. Bo marzenia, żeby mieć jeden egzemplarz 3WE (z pełnymi ściankami działowymi) i jeden - 3WEa to chyba między bajki można włożyć...
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#10
Zdecydowanie nie. Za peronami w Dęblinie jest przejazd kolejowy, którego tu nie widzę. Ponadto w okresie, w którym zrobiono to zdjęcie to w Dęblinie w tym miejscu dochodził tor z prawej strony.
 

wa1aw

Znany użytkownik
#11
Racja, jednak wydaje mi się, że podobny do tego na zdjęciu budynek stał za przejazdem. O ile mnie pamięć nie myli to stał przed nim skład sieciowy, a z prawej strony były tory oraz budynek parowozowni. Na zdjęciu nie widać prawej strony dlatego miałem takie skojarzenie. No cóż - skleroza zaciera szczegóły ;)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#12
Racja, jednak wydaje mi się, że podobny do tego na zdjęciu budynek stał za przejazdem.
Przy samym przejeździe stoi budynek nastawni, niegdyś bardzo ładny, przypominający budynek z pruskiego muru. Obecnie całkowicie otynkowany.
O ile mnie pamięć nie myli to stał przed nim skład sieciowy,
Trochę dalej, vis a vis dawnej parowozowni.
No cóż - skleroza zaciera szczegóły ;)
To nie skleroza a ... smutna rzeczywistość. Parowozownia w tym roku zniknęła z powierzchni ziemi. :(
 

axer1970

Znany użytkownik
#13
W Dęblinie było o tyle ciekawie, że pociągi do Łukowa wyjeżdżały w jednym kierunku stacji (od lokomotywowni), a z Łukowa wjeżdżały od strony lokomotywowni, czyli z drugiej strony stacji. Jeszcze pamiętam stamtąd czynne Pt31..
To tak dorzucam do dyskusji na temat Dęblina, choć wszystko znalazło się w temacie EW58.
 
#14
Licytację wygrała firma złomiarska z Krakowa. Dzisiaj dopełniono wszystkich formalności. Od poniedziałku rozpocznie się fizyczna likwidacja EW58. Spalone wagony to jeśli mnie pamięć nie myli 11sb, 11d i jeszcze jeden d nadpalony (palił się pociąg składający się z EW58-11 i jednego wagonu doczepnego z innej jednostki, włączonego między d a sa). Co ciekawe ogień wytopił płaty aluminiowych drzwi. Niemniej nie ma to już żadnego znaczenia. RIP.
 
#18
Ciekawy jestem losów pierwszych numerów EW58. W ruchu planowym jedynki i dwójki nie pamiętam. Jeździły na tzw portach czyli do Nowego Portu pojedynczo. Na filmie Nowy tabor dla pkp 1977 są pokazane w czasie wyjazdu z Gdańska Głównego i w Sopocie. To już po wycofaniu osiemsetek. Starsi maszynisci i pracownicy warsztatów opowiadali ze 001 / 002 miały drzwi na składzie otwierane ręcznie i nie mogły się łączyć z pozostałymi numerami seryjnymi. Natomiast trójka 003 to stary dyspozytor opowiadał ze jej wogole nie pamiętam. Ona też nie mogła się łączyć z pozostałymi numerami ani jej nie pamiętał aby jeździła w Trójmieście. No ale pamięć bywa zawodna. Najniższy nr jaki pamiętam to 004. Potem już jako maszynista jeździłem na tzw kolorach ale jak już były na wykończeniu.