• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EW51 wraca do ruchu

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#67
Wyglada przednio, jak wszystko co nowe, znaczy się tu - odnowione i do tego fachowo, tak jakoś nie tak, jak wszystkich nas do tego przyzwyczaili ci "konserwatorzy" z tego muzeum.
A teraz z powrotem do . . . no . . . no nie, na dawną Główną to raczej już nie wjadą, więc z powrotem tam gdzie ostatnio ten zabytek stał.
Nie, nie - nie do tego czegoś na Pradze, ale na Odolany ! Pod chmurkę, tak by to co leci z nieba razem z deszczem na ten odnowiony zabytek leciało.
Ptasie kupki też, kamienie też, podpałki też - czyż nie ?
Tam już odpowiedni, jak to było przez ostatnie kilkanaście lat, "zainteresowani" - przywrócą ten EZT do kupy złomu.
Tylko ciekawe, czy jest teraz ktoś przypisany prawnie do odpowiedzialności za wydane pieniądze i włożony trud w renowację tego zabytku ?
Nie mam tu na myśli tzw. Stacji Muzeum, bo nikt tam za to nie odpowiada, ale personalnie, pomimo RODO, tak po nazwisku . . . pani dyrektor ?
Czy historia z dewastacją sie powtórzy ?
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.095 3 1
#68
A czy to czasem nie było tak, że zanim wagon stał się kupą złomu też był remontowany z myślą o MK?
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#69
też był remontowany z myślą o MK?
oczywiście, że tak było.
Tak samo jak i np. z remontem wagonu motorowego SD80, który to został w ZNTK Poznań bardzo dobrze odrestaurowany. Wagon ten stał po otwarciu muzeum w ekspozycji na Głównej, by po kilku latach trafić do "zbioru magazynowego" na Odolanach. Pracownicy muzeum zapomnieli o nim całkowicie i byli nawet bardzo zdziwieni, że ten wagon w ogóle jeszcze istnieje! Menelstwo okoliczne przekształciło go w szkielet-wydmuszkę.
Nikt w muzeum za ten stan nie odpowiada.
Przykladów "działalności i troskliwej opieki" nad posiadanymi zbiorami tego tzw. muzeum, mógłbym podać więcej.

To tak jakby, np. w Muzeum Narodowym, bądź na Wawelu, zniszczone zostały arrasy, i dyrekcja w uzasadnieniu podałaby, że :
"och, . . . mole zżarły, cóż mieliśmy na to poradzić ? " - zdarza się prawda, w placówce muzealnej . . .
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#70
... 2 unikalne tendry i kilka wagonów, w tym opancerzonych ze składnicy w Stawach, dwa czteroosiowe pocztowe przekazane przez Urząd Pocztowy Warszawa 2, pruski wagon bagażowy, które to szlag trafił po kilkuletnim postoju pod Zachodnią.
Do tego należy dodać haefki, które pojechały na "ekspozycję" do Chróściny.
I jeszcze jedna rzecz, która bardzo bolała w tamtym okresie - Brak jakiegokolwiek zainteresowania taborem historycznym, który znajdował się różnych stacjach i zakładach a był zgłaszany pracownikom muzeum.
 

kptkloss

Aktywny użytkownik
Reakcje
171 11 1
#71
Wspominałem tydzień temu w innym wątku ale jeszcze raz... Ezt, sadząc po oznakowaniu, został odmalowany w wersji przedwojennej. Nie uwzględnili niestety (a ponoć pracowali z dokumentacją w ręku), że w oryginalnej wersji z 1936 r. pudła klasy 3 (czyli w praktyce oba skrajne człony) były w pasie okiennym i nad oknami malowane nie na kolor kremowy ale jasnoszary :-(
Klasa 2 mieściła się w części (ok. 2/3 długości) członu środkowego i była faktycznie kremowa (ew. żółto-kremowa).
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#72
zapewne takie były wskazówki tego muzeum.
Nie pierwszy to raz, gdy malownie ma się nijak do autentycznego.
Że tylko wspomnę, parowóz pomalowany na kolor piaskowy !, bo przecie w kolejach piaskowych pracował.
Różnokolorowa pstrokacizna, w którą był pomalowano swego czasu inny parowóz.
A czerwony komin na Px29 pamiętacie ?
A jak obecnie wygląda to wszystko, to można ocenić, choćby ten bijący po oczach jasno zielony i czerwone poręcze na parowozach wystawianych . . .
Przy EW51 nie doszukuję się wykonawstwa ZNTK Mińsk Mazowiecki, bo to jest profesjonalne i bez zastrzeżeń.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.419 72 3
#73
Jechałem wczoraj do pracy "Łukowianką" ( OsP 19232 relacji Łuków - Warszawa Służewiec, tabor: Traxx + Twindexx'y Bombardiera ) i jakoś odruchowo rzuciłem okiem co na ZNTK'u stoi...
Dziś się wybrałem pod mur w celu ...dokumentalnym??
Focone telefonem... proszę nie wieszać na mnie psów i innych stworzeń za jakość obrazu;)

IMG_20190220_114349.jpg



Pozdrawiam,...
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.419 72 3
#74
Dzisiaj wracając z pracy, już bez zaśmieconego nadmiernie kadru...
Zdjęcie cyknięte z jadącego klasyka EN 57, stąd ruszony miejscami obraz..., oczywiście telefonem...
IMG_20190221_143602[1].jpg


Pozdrawiam,...


ps. na szczęście w klasyku można było otworzyć okno...:D:D:D
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 13
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 3

Podobne wątki