• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny EU46 PKP-Cargo (BR193 Vectron) Roco vs Piko

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#21
Czyli należy czekać na prawidłową wersję, bo rozumiem że można się takiej spodziewać.

No i wynika, że Polskie Vectrony mają dwie wersje dachu.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
#25
Ten problem bierze się prawdopodobnie z faktu, że pierwszy wydany przez Roco Vectron to był BLS, gdzie są tylko 4 piasecznice przy zewnętrznych osiach. Nie przypilnowali przy schematach montażu PKP i CD, gdzie piasecznic ma być 8 i błąd gotowy. Podobny błąd popełnili w moim Vectronie Captrain.
Problem jest im znany i mam nadzieję, że w przyszłości się nie powtórzy.
 

ed250

Aktywny użytkownik
Reakcje
444 89 5
#26
Czyli należy czekać na prawidłową wersję, bo rozumiem że można się takiej spodziewać.

No i wynika, że Polskie Vectrony mają dwie wersje dachu.
Najpierw odniosę się do drugiej części bo będzie szybciej;) Mają dwie wersje dachu, 4 ostatnie sztuki z dopuszczeniem na Holandię mają i inne pantografy jak i układ izolatorów.
Co do pierwszej części to nie prędko doczekamy się kolejnego Vectrona cargo, prędzej chyba PKP Intercity jak ogłoszą przetarg na wielosystemowe i z dużą dozą prawdopodobieństwa to właśnie Vectron zostanie wybrany.
Roco nie wyda kolejnego bo jest słaba sprzedaż ich dwóch ostatnich wypustów lokomotyw polskich przewoźników. Co prawda w obu przypadkach sami są sobie winni, ale księgowy patrzy w tabelki a nie przyczyny. Husarz ze skopanym logo leży w sklepach, na rynku wtórnym nawet za sporo niższą kwotę chodzą niż w sklepach i też nie ma brania.
Co do Vectrona to trochę rynku wzięło Piko jako pierwsze, a także super metoda nakładania oznaczeń obniżyła sprzedaż. Czytałem na niemieckich forach jak tam jadą po Roco za te wypukłości, a nasz Vectron jeszcze nie jest pod tym względem najgorszy. Taki czeski regiojet musi być nieźle wyboisty;)
Szczerze to jeśli Roco zamierza teraz na wszystkim stosować tą metodę nakładania oznaczeń to Piko może ich załatwić. Dali normalne pantografy na nowych wypustach Vectrona i znacznie lepiej się już prezentuje, i coraz mniej ustępuje Roco w kwestiach technicznych.
Pozostaje jeszcze LS ze swoim mitycznym Vectronem, tylko kiedy wyjdzie pierwszy z zapowiadanych;)
Najbardziej bym się spodziewał kolejnego Vectrona, gdy te w realu doczekają przeglądu i zmienią im barwy na niebieskie, zgodnie z koncepcją powrotu do starych kolorów firmy. Wtedy to któryś z producentów wyda nowe malowanie i pewnie Piko jako pierwsze.
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
587 19 0
#32
Kolejne 5 lok. Vectron zasili w tym roku PKP CARGO.
Bardzo prawdopodobne jest to, że będą w firmowym niebieskim malowaniu z seledynowymi wstawkami.
A to oznacza, że pewnie entuzjaści VI epoki doczekają się w przyszłości również modelu w tym malowaniu.
Pozdrawiam.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#33
Dla mnie to bardzo ciekawa informacja i faktycznie jako sympatyk lokomotyw w niebieskim malowaniu PKP CARGO, bardzo chętnie bym taki model dołączył do kolekcji.
Poniżej rysunek lokomotywy Vectron w takim malowaniu. Jest to teoretyczny wygląd, jakby ta lokomotywa mogła się prezentować w typowych barwach tego przewoźnika.
W mojej ocenie, jest to kolejna maszyna jaka w tych barwach by się prezentowała bardzo dobrze.
Grafika pobrana kiedyś z Internetu, nie wiem czyjego autorstwa, chyba ze strony RAILCOLOR.net.
PKP CARGO niebieskie.jpg
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
587 19 0
#36
Jestem winny sprostowanie mojego powyższego postu.
Lok. od nr 16 do 20 będą miały jednak malowanie takie jak dotychczas, czyli szare z czerwonymi dodatkami - szkoda.
Za wprowadzenie w błąd przepraszam tych, którzy mieli nadzieję na firmowe barwy PKP CARGO.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
113 16 3
#38
darekgol

Nawet fajnie ten Pikowski Vectron reprezentuje się z nowymi patykami. Lepiej niż te stare.
Czy to są pantografy też Piko jaki maja numer katalogowy? Możesz podać.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#39
Rozumiem, że zakupiłeś Dareczku te dedykowane przez Piko, jako zamienniki oryginalnych? Ale...

Vectron eksploatowany przez PKP CARGO jest lokomotywą wielosystemową. Przez to zapewne każdy z czterech odbieraków w oryginale ma inny ślizgacz. Niestety nie wiem jak dokładnie to wygląda w tych maszynach, gdyż nie zgłębiałem tego tematu, ale w starszych elektrowozach produkcji Siemensa typu ES 64 F4, powszechnie znanych jako E 189, występowało aż 6 różnych rodzajów ślizgów (a nawet 7). W przypadku wariantów tych lokomotyw w wersji wielosystemowej, zawsze każdy z odbieraków miał inny ślizg, czyli przeznaczony do eksploatacji w innych państwach. Zakładam zatem, że tu w Vectronie, także produkcji Siemensa, jest tak samo.

W wykonaniu Piko, model ma oryginalnie wszystkie odbieraki identyczne. Oczywiście jest to błędem. Teraz oferują zamiennie nowe odbieraki, ale chyba tylko trzy rodzaje:
- 56259 ('0' AC - Niemcy, Austria/Holandia/Dania/Czechy/Chorwacja/Węgry/Rumunia),
- 56260 ('1' AC - Szwajcaria/Francja/Luksemburg/Belgia),
- 56261 ('5' DC - Polska).
To za mało, bo powinny być jeszcze:
- '7' DC - Holandia/Czechy/Francja/Słowacja/Luksemburg/Belgia
- '4' DC - Włochy/Słowenia/Chorwacja
Nie wiem, może Piko i te produkuje, ale mnie nic o tym nie wiadomo. W każdym razie, moim zdaniem wynikającym z wiedzy na temat lokomotyw Siemensa, prawdopodobnie nie uda się z trzech nowo produkowanych odbieraków odwzorować prawidłowo maszynę wielosystemową, gdyż brakować będzie któregoś z tych dwóch odbieraków o jakich wspomniałem wyżej. Znaczyłoby zatem, że oferując tylko te trzy rodzaje, Piko nie stwarza możliwości odwzorowania maszyny wielosystemowej.

Zastanawiające też jest to, że na zdjęciach podglądowych odbieraków 56259 i 56260 podstawy są czarne, co także byłoby nieprawidłowością, w odniesieniu do Vectronów PKP CARGO. Chyba że faktycznie podstawy są czerwone?
Ty Darku z tego co widzę kupiłeś odbierak 56261, lecz oczywiście zamontowanie 4 ich sztuk nie będzie zgodne z rzeczywistością.

I jeszcze jedna ciekawostka. Piko produkuje także zamienne ładniejsze zestawy kołowe do swoich Vectronów - 56182 na system DC i 56183 na system AC.

P.S.
Temat wariantów lokomotyw i rodzajów odbieraków nie jest zbyt prosty. Mnie rozgryzienie tego zajęło wiele tygodni, szczególnie że rzeczywistość czasami wskazuje na coś innego niż jest w oryginalnych instrukcjach Siemensa.
 

darekgol

Aktywny użytkownik
Donator forum
Reakcje
400 4 1
#40
darekgol

Nawet fajnie ten Pikowski Vectron reprezentuje się z nowymi patykami. Lepiej niż te stare.
Czy to są pantografy też Piko jaki maja numer katalogowy? Możesz podać.
Tak to są pantografy Piko dla Vectrona PKP. Jak wrócę do domu, to podam numer katalogowy, ale uwaga bo tanie nie są, trzeba kupić 4 sztuki po ok. 15 euro
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 3
Tabor 29
Tabor 107
Tabor 0
Tabor 22

Podobne wątki