• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EU46 PKP-Cargo (BR193 Vectron) Roco vs Piko

EC45

Znany użytkownik
#21
Czyli należy czekać na prawidłową wersję, bo rozumiem że można się takiej spodziewać.

No i wynika, że Polskie Vectrony mają dwie wersje dachu.
 

Ropu

Aktywny użytkownik
#25
Ten problem bierze się prawdopodobnie z faktu, że pierwszy wydany przez Roco Vectron to był BLS, gdzie są tylko 4 piasecznice przy zewnętrznych osiach. Nie przypilnowali przy schematach montażu PKP i CD, gdzie piasecznic ma być 8 i błąd gotowy. Podobny błąd popełnili w moim Vectronie Captrain.
Problem jest im znany i mam nadzieję, że w przyszłości się nie powtórzy.
 

ed250

Aktywny użytkownik
#26
Czyli należy czekać na prawidłową wersję, bo rozumiem że można się takiej spodziewać.

No i wynika, że Polskie Vectrony mają dwie wersje dachu.
Najpierw odniosę się do drugiej części bo będzie szybciej;) Mają dwie wersje dachu, 4 ostatnie sztuki z dopuszczeniem na Holandię mają i inne pantografy jak i układ izolatorów.
Co do pierwszej części to nie prędko doczekamy się kolejnego Vectrona cargo, prędzej chyba PKP Intercity jak ogłoszą przetarg na wielosystemowe i z dużą dozą prawdopodobieństwa to właśnie Vectron zostanie wybrany.
Roco nie wyda kolejnego bo jest słaba sprzedaż ich dwóch ostatnich wypustów lokomotyw polskich przewoźników. Co prawda w obu przypadkach sami są sobie winni, ale księgowy patrzy w tabelki a nie przyczyny. Husarz ze skopanym logo leży w sklepach, na rynku wtórnym nawet za sporo niższą kwotę chodzą niż w sklepach i też nie ma brania.
Co do Vectrona to trochę rynku wzięło Piko jako pierwsze, a także super metoda nakładania oznaczeń obniżyła sprzedaż. Czytałem na niemieckich forach jak tam jadą po Roco za te wypukłości, a nasz Vectron jeszcze nie jest pod tym względem najgorszy. Taki czeski regiojet musi być nieźle wyboisty;)
Szczerze to jeśli Roco zamierza teraz na wszystkim stosować tą metodę nakładania oznaczeń to Piko może ich załatwić. Dali normalne pantografy na nowych wypustach Vectrona i znacznie lepiej się już prezentuje, i coraz mniej ustępuje Roco w kwestiach technicznych.
Pozostaje jeszcze LS ze swoim mitycznym Vectronem, tylko kiedy wyjdzie pierwszy z zapowiadanych;)
Najbardziej bym się spodziewał kolejnego Vectrona, gdy te w realu doczekają przeglądu i zmienią im barwy na niebieskie, zgodnie z koncepcją powrotu do starych kolorów firmy. Wtedy to któryś z producentów wyda nowe malowanie i pewnie Piko jako pierwsze.
 

Podobne wątki