• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EU46 PKP-Cargo (BR193 Vectron) Roco vs Piko

EC45

Znany użytkownik
#21
Czyli należy czekać na prawidłową wersję, bo rozumiem że można się takiej spodziewać.

No i wynika, że Polskie Vectrony mają dwie wersje dachu.
 

Ropu

Aktywny użytkownik
#25
Ten problem bierze się prawdopodobnie z faktu, że pierwszy wydany przez Roco Vectron to był BLS, gdzie są tylko 4 piasecznice przy zewnętrznych osiach. Nie przypilnowali przy schematach montażu PKP i CD, gdzie piasecznic ma być 8 i błąd gotowy. Podobny błąd popełnili w moim Vectronie Captrain.
Problem jest im znany i mam nadzieję, że w przyszłości się nie powtórzy.
 

ed250

Aktywny użytkownik
#26
Czyli należy czekać na prawidłową wersję, bo rozumiem że można się takiej spodziewać.

No i wynika, że Polskie Vectrony mają dwie wersje dachu.
Najpierw odniosę się do drugiej części bo będzie szybciej;) Mają dwie wersje dachu, 4 ostatnie sztuki z dopuszczeniem na Holandię mają i inne pantografy jak i układ izolatorów.
Co do pierwszej części to nie prędko doczekamy się kolejnego Vectrona cargo, prędzej chyba PKP Intercity jak ogłoszą przetarg na wielosystemowe i z dużą dozą prawdopodobieństwa to właśnie Vectron zostanie wybrany.
Roco nie wyda kolejnego bo jest słaba sprzedaż ich dwóch ostatnich wypustów lokomotyw polskich przewoźników. Co prawda w obu przypadkach sami są sobie winni, ale księgowy patrzy w tabelki a nie przyczyny. Husarz ze skopanym logo leży w sklepach, na rynku wtórnym nawet za sporo niższą kwotę chodzą niż w sklepach i też nie ma brania.
Co do Vectrona to trochę rynku wzięło Piko jako pierwsze, a także super metoda nakładania oznaczeń obniżyła sprzedaż. Czytałem na niemieckich forach jak tam jadą po Roco za te wypukłości, a nasz Vectron jeszcze nie jest pod tym względem najgorszy. Taki czeski regiojet musi być nieźle wyboisty;)
Szczerze to jeśli Roco zamierza teraz na wszystkim stosować tą metodę nakładania oznaczeń to Piko może ich załatwić. Dali normalne pantografy na nowych wypustach Vectrona i znacznie lepiej się już prezentuje, i coraz mniej ustępuje Roco w kwestiach technicznych.
Pozostaje jeszcze LS ze swoim mitycznym Vectronem, tylko kiedy wyjdzie pierwszy z zapowiadanych;)
Najbardziej bym się spodziewał kolejnego Vectrona, gdy te w realu doczekają przeglądu i zmienią im barwy na niebieskie, zgodnie z koncepcją powrotu do starych kolorów firmy. Wtedy to któryś z producentów wyda nowe malowanie i pewnie Piko jako pierwsze.
 
#32
Kolejne 5 lok. Vectron zasili w tym roku PKP CARGO.
Bardzo prawdopodobne jest to, że będą w firmowym niebieskim malowaniu z seledynowymi wstawkami.
A to oznacza, że pewnie entuzjaści VI epoki doczekają się w przyszłości również modelu w tym malowaniu.
Pozdrawiam.
 

CoCu

Znany użytkownik
#33
Dla mnie to bardzo ciekawa informacja i faktycznie jako sympatyk lokomotyw w niebieskim malowaniu PKP CARGO, bardzo chętnie bym taki model dołączył do kolekcji.
Poniżej rysunek lokomotywy Vectron w takim malowaniu. Jest to teoretyczny wygląd, jakby ta lokomotywa mogła się prezentować w typowych barwach tego przewoźnika.
W mojej ocenie, jest to kolejna maszyna jaka w tych barwach by się prezentowała bardzo dobrze.
Grafika pobrana kiedyś z Internetu, nie wiem czyjego autorstwa, chyba ze strony RAILCOLOR.net.
PKP CARGO niebieskie.jpg
 
#36
Jestem winny sprostowanie mojego powyższego postu.
Lok. od nr 16 do 20 będą miały jednak malowanie takie jak dotychczas, czyli szare z czerwonymi dodatkami - szkoda.
Za wprowadzenie w błąd przepraszam tych, którzy mieli nadzieję na firmowe barwy PKP CARGO.
 

CoCu

Znany użytkownik
#39
Rozumiem, że zakupiłeś Dareczku te dedykowane przez Piko, jako zamienniki oryginalnych? Ale...

Vectron eksploatowany przez PKP CARGO jest lokomotywą wielosystemową. Przez to zapewne każdy z czterech odbieraków w oryginale ma inny ślizgacz. Niestety nie wiem jak dokładnie to wygląda w tych maszynach, gdyż nie zgłębiałem tego tematu, ale w starszych elektrowozach produkcji Siemensa typu ES 64 F4, powszechnie znanych jako E 189, występowało aż 6 różnych rodzajów ślizgów (a nawet 7). W przypadku wariantów tych lokomotyw w wersji wielosystemowej, zawsze każdy z odbieraków miał inny ślizg, czyli przeznaczony do eksploatacji w innych państwach. Zakładam zatem, że tu w Vectronie, także produkcji Siemensa, jest tak samo.

W wykonaniu Piko, model ma oryginalnie wszystkie odbieraki identyczne. Oczywiście jest to błędem. Teraz oferują zamiennie nowe odbieraki, ale chyba tylko trzy rodzaje:
- 56259 ('0' AC - Niemcy, Austria/Holandia/Dania/Czechy/Chorwacja/Węgry/Rumunia),
- 56260 ('1' AC - Szwajcaria/Francja/Luksemburg/Belgia),
- 56261 ('5' DC - Polska).
To za mało, bo powinny być jeszcze:
- '7' DC - Holandia/Czechy/Francja/Słowacja/Luksemburg/Belgia
- '4' DC - Włochy/Słowenia/Chorwacja
Nie wiem, może Piko i te produkuje, ale mnie nic o tym nie wiadomo. W każdym razie, moim zdaniem wynikającym z wiedzy na temat lokomotyw Siemensa, prawdopodobnie nie uda się z trzech nowo produkowanych odbieraków odwzorować prawidłowo maszynę wielosystemową, gdyż brakować będzie któregoś z tych dwóch odbieraków o jakich wspomniałem wyżej. Znaczyłoby zatem, że oferując tylko te trzy rodzaje, Piko nie stwarza możliwości odwzorowania maszyny wielosystemowej.

Zastanawiające też jest to, że na zdjęciach podglądowych odbieraków 56259 i 56260 podstawy są czarne, co także byłoby nieprawidłowością, w odniesieniu do Vectronów PKP CARGO. Chyba że faktycznie podstawy są czerwone?
Ty Darku z tego co widzę kupiłeś odbierak 56261, lecz oczywiście zamontowanie 4 ich sztuk nie będzie zgodne z rzeczywistością.

I jeszcze jedna ciekawostka. Piko produkuje także zamienne ładniejsze zestawy kołowe do swoich Vectronów - 56182 na system DC i 56183 na system AC.

P.S.
Temat wariantów lokomotyw i rodzajów odbieraków nie jest zbyt prosty. Mnie rozgryzienie tego zajęło wiele tygodni, szczególnie że rzeczywistość czasami wskazuje na coś innego niż jest w oryginalnych instrukcjach Siemensa.
 

Podobne wątki