• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EU20

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#22
Teraz to i ja jestem na 99% pewien, że zdjęcie zrobiono w ZNLE Gliwice z okazji naprawy 100-nej lokomotywy. Przecież zdjęcie pochodzi ze strony tego zakładu, więc nie może to być Oleśnica ani żaden inny zakład. Pozostaje pytanie, kiedy je zrobiono? Na tej samej stronie, w zakładce "O firmie" jest informacja, że w październiku 1965 r. zakończono remont setnej lokomotywy, więc może to jest właśnie to wydarzenie? ZNLE nigdy dotąd nie produkowały lokomotyw, Dragon jest pierwszy, więc nie ma mowy o 100 wyprodukowanych maszynach.

A na stronie "ZNLE w starej fotografii" jest jeszcze jedna fotka, być może tej samej maszyny, ale, niestety, numer jest nieczytelny.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#26
Ogryzek napisał(a):
A jak pisal kolega Ludwik
No pisał, ale jak widać, nie do wszystkich dotarło, skoro były spekulacje, że może na zdjęciu to była setna lokomotywa zbudowana w ZNLE Gliwice. Poza tym, pewnie nie wszyscy potrafili rozszyfrować skrót LEW i nie wiedzieli, że to w NRD, więc informacja kolegi CoCu nie była tak całkiem bez sensu.
 
Reakcje
0 0 0
#27
No tak to ja się wygłupiłem o wyprodukowanie ;p Nie doczytałem no i jakoś tak wyszło, a z głowy zupełnie mi wyleciało że oni nie produkowali do czasów Dragona lokomotyw.
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.374 28 2
#28
Ogryzek napisał(a):
No i wsio już jasne :D
To może ja dodam coś od siebie.
Jest to jedna z czterech znanych mi fotografii wykonanych z okazji naprawy 100-nej lokomotywy, kolejne wykonane są z większa ilością załogi, jest też więcej pracowników umysłowych. Zdjęcie wykonane zostało w czasach kiedy ZNLE nosiły nazwę ZNTK Parowozowe, naprawiano wówczas jeszcze bardzo duże ilości parowozów. Na torach zakładowych stały jeszcze TKt3, Ty23, itd., istniały zasieki węglowe, żurawie do nawadniania i obrotnica przed halą wachlarzową, która stoi do dziś. Ciekawostką jest również widoczny na zdjęciu ciemnoskóry pracownik, przybyły w celach szkoleniowych, po prawej stronie widoczna jest lokomotywa EU20-05. Jak mnie pamięć nie myli, istnieją również zdjęcia z innych "okrągłych" napraw lokomotyw w ZNLE Gliwice.
 
A

AJ

Gość
#30
Temat trochę zapomniany i na uboczu, ale...

Mam za to zdjęcie dużego modelu tej lokomotywy, jaki widziałem w roku 1972 w Muzeum Transportu w Dreźnie. Model był o tyle ciekawy, że był pomalowany na kremowo-niebiesko, tak, jak ezt. Nie wiem, czy tak były te lokomotywy pierwotnie malowane, czy to tylko fantazja wykonawcy modelu. Oczywiście miał stare oznaczenia: E05.
... ta kwestia chyba nie doczekała się rozwiązania. Czy to był taki schemat jak na poniższym obrazku?

eu20.jpg


Zdjęcie z katalogu LEW, patrząc na otoczenie zapewne z Targów Lipskich
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
8.715 17 0
#31
30.04.2022r. EU20-24 na terenie Stacji Muzeum (Muzeum Kolejnictwa w Warszawie). Jakoś "tak dziwnie" zlał się z tłem. Żal patrzeć.
Jako dzieciak bardzo lubiłem te lokomotywy z uwagi na niepowtarzalny, bardzo niski ton trąbek sygnałowych. Można je porównać np. do sygnałów jakie wydają statki stojące na redzie.
8.JPG


Drugie zdjęcie pokazuje, że inne eksponaty mają się znacznie lepiej. Może i przyjdzie czas na naszego rodzynka?
Po lewej stronie kadru widać osłonę klosza lampy, która chyba załapała się na malowanie farbą, przeznaczoną x lat temu, do odświeżenia elektrowozu.
9.jpg