• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EU20

Reakcje
262 0 0
#1
Jak w temacie, a więc garść informacji o poszczególnych maszynach i moje zdjęcia. Proszę o konstruktywne komentarze, informacje, fakty, a może i zdjęcia.

EU 20 - 01 LEW 6703/1956 lub 1955 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 01.11.1971)
uwagi: skreślony po wypadku

EU 20 - 02 LEW 6704/1956 lub 1955 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 25.05.1979)

EU 20 - 03 LEW 6705/1956 r.
służba: MD W-wa Odolany, MD Piotrków Tryb. (do 11.10.1980)
uwagi: złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 04 LEW 6706/1956 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 18.03.1980)
uwagi: złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 05 LEW 6707/1956 r.
służba: MD W-wa Odolany, MD Łazy, MD Piotrków Tryb. (do 20.01.1981)

EU 20 - 06 LEW 6708/1956 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 01.03.1975)
uwagi: skreślony po wypadku

EU 20 - 07 LEW 6709/1956 r.
służba: MD Łazy, MD Piotrków Tryb. (do 01.11.1977)

EU 20 - 08 LEW 6710/1956 r.
służba: MD Łazy, MD Piotrków Tryb. (do 09.03.1981)

EU 20 - 09 LEW 6711/1956 r.
służba: MD Łazy, MD Piotrków Tryb. (do 15.01.1981)

EU 20 - 10 LEW 6712/1957 r.?
służba: MD Piotrków Tryb. (do 31.01.1976)

EU 20 - 11 LEW 6713/1957 r.
służba: MD Łazy, MD Piotrków Tryb. (do 05.04.1982)

EU 20 - 12 LEW 6714/1957 r.
służba: MD Łazy, MD Piotrków Tryb. (do 15.02.1977)
uwagi: skreślony po spaleniu
złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 13 LEW 6715/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 20.12.1977)
uwagi: skreślony po spaleniu

EU 20 - 14 LEW 6716/1957 r.
służba: MD Łazy, MD Piotrków Tryb. (do 07.01.1980)
uwagi: złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 15 LEW 6717/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 02.10.1979)
uwagi: złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 16 LEW 6718/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 10.10.1977)

EU 20 - 17 LEW 6719/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 15.09.1978)

EU 20 - 18 LEW 6720/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 25.11.1978)

EU 20 - 19 LEW 6721/1957 r.
służba: MD W-wa Odolany, MD Piotrków Tryb. (do 10.10.1977)

EU 20 - 20 LEW 6722/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 08.08.1979)

EU 20 - 21 LEW 7814/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb., MD W-wa Zachodnia, MD Lodz Olechow, MD Piotrków Tryb. (do 17.05.1980)
uwagi: złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 22 LEW 7815/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 05.11.1976)

EU 20 - 23 LEW 7816/1957 r.
służba: MD W-wa Odolany, MD Piotrków Tryb. (do 25.06.1979)
uwagi: złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 24 LEW 7817/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 01.07.1982)
uwagi: przekazany do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

EU 20 - 25 LEW 7818/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 07.01.1980)
uwagi: złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 26 LEW 7900/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 15.09.1978)
uwagi: złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 27 LEW 7901/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 15.01.1981)

EU 20 - 28 LEW 7902/1957 r.
służba: MD W-wa Odolany, MD Piotrków Tryb. (do 15.02.1977)
uwagi: skreślony po spaleniu
złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 29 LEW 7903/1957 r.
służba: MD Piotrków Tryb. (do 11.10.1980)

EU 20 - 30 LEW 7904/1957 r.
służba: MD W-wa Odolany, MD Piotrków Tryb. (do 01.11.1980)

EU 20 - 31 LEW 7905/1958 r.
służba: MD W-wa Odolany, MD W-wa Zachodnia, MD Piotrków Tryb. (do 22.09.1981)

EU 20 - 32 LEW 7906/1958 r.
służba: MD W-wa Odolany, MD Piotrków Tryb. (do 02.12.1967)
uwagi: skreślony po wypadku
złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 33 LEW 7907/1958 r.
służba: MD W-wa Odolany, MD W-wa Zachodnia, MD Piotrków Tryb. (do 18.03.1980)
uwagi: złomowany w PPZM Chróścina Nyska

EU 20 - 34 LEW 7908/1958 r.
służba: MD W-wa Odolany, MD W-wa Zachodnia, MD Piotrków Tryb. (do 17.05.1980)
uwagi: złomowany w PPZM Chróścina Nyska

Nie uwzględniono:
EU 20 - 06, 12, 17 MD Kraków Prokocim? MD W-wa Ochota?
 

Załączniki

E

e-lektryk

Gość
#2
Na forum raczej nie ma osób które pamiętają te lokomotywy, informacji jest na lekarstwo, dokumentacji żadnej, a piękny temat na model. :D
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.582 73 0
#3
Raczej są.
Ludwiku - prezentując tutaj kilka swoich zdjęć spowodujesz szok wśród kilku uczestników tego Forum jaki przed laty uczyniłeś na środowym spotkaniu przynosząc nieprzebrane zasoby Twojej Szafy. :D
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#4
Pewnie, że są tacy, ja też je pamiętam, podobnie, jak EU04, ale własnych zdjęć i żadnych materiałów faktycznie nie mam. Mam za to zdjęcie dużego modelu tej lokomotywy, jaki widziałem w roku 1972 w Muzeum Transportu w Dreźnie. Model był o tyle ciekawy, że był pomalowany na kremowo-niebiesko, tak, jak ezt. Nie wiem, czy tak były te lokomotywy pierwotnie malowane, czy to tylko fantazja wykonawcy modelu. Oczywiście miał stare oznaczenia: E05.

Boję się, że kolega Ludwik nie może liczyć na zbyt duży odzew. Ale obym się mylił...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#9
Dokładnej daty nie znam, ale z grubsza na początku lat 1960-tych. Wydaje mi się, że jako pierwsze otrzymały to nowe dwukolorowe malowanie lokomotywy EU06, które już z fabryki wychodziły w nowych barwach. Ale ja sam pamiętam ET21 jeszcze w starym malowaniu, gdy je widziałem jako dzieciak w połowie lat 1960-tych na linii Kraków - Przemyśl. Natomiast zupelnie nie potrafię powiedzieć, czy te ET21 miały już wtedy nowe, obecne oznaczenia.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
#12
Kolego Ogryzek, czy wiadomo kiedy i gdzie to zdjęcie zrobiono? Zwróćcie uwagę, że w głębi stoi drugi EU20 (a może EU04?), jeszcze w starym malowaniu.
 
Reakcje
0 0 0
#16
Ogryzek napisał(a):
Bankowo to jest jakaś setna rocznica- ale czego i gdzie?
Gdzie to nie mam pojęcia ale jest to jak mniemam zarząd albo ktoś ważny(albo i mniej) spółki ZNLE więc drogą dedukcji sądze iż było to(zdjęcie) gdzieś u nich robione. Tylko jeszcze musze wykombinować co to za okazja.

tutaj można zobaczyć ZNLE w starej fotografii właśnie na tej stronie to znalazłem teraz tylko trzeba poszukać jaka to okazja ;)

PS. Mają też tam zdjęcie eu07-003, z napisem 500. Więc z tą 100 to może chodzi o to iż wyprodukowano tyle lokomotyw od powstania firmy?? - to tylko przypuszczenie!
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
810 71 5
#17
Mnie zaintrygował Pan w centrum fotografii, ten pod środkowym zerem. :p
Być może, to nie jest żadne ''sto lat'', tylko setna naprawiona lokomotywa elektryczna?
 
Reakcje
0 0 0
#18
Zbyszek napisał(a):
Mnie zaintrygował Pan w centrum fotografii, ten pod środkowym zerem. :p
Być może, to nie jest żadne ''sto lat'', tylko setna naprawiona lokomotywa elektryczna?
Też mi się tak wydaje :) Co tłumaczyło by też, że i zarząd i pracownicy znaleźli się na tym zdjęciu.
 

gemol

Aktywny użytkownik
Reakcje
137 13 0
#19
Biorąc pod uwagę, że "27" przez całą służbę była przydzielona do Piotrkowa, wydaje się logicznym, że to właśnie ta lokomotywownia. Z drugiej strony - wygląda, jakby świeżo wyszła z naprawy - być może jako setny elektrowóz naprawiony - pytanie gdzie: Oleśnica?, Gliwice?
Druga flaga, to chyba czerwona "Międzynarodówki Komunistycznej" - były takie kiedyś. ;)

O, już mnie uprzedzono.
 
Reakcje
0 0 0
#20
gemol napisał(a):
Biorąc pod uwagę, że "27" przez całą służbę była przydzielona do Piotrkowa, wydaje się logicznym, że to właśnie ta lokomotywownia. Z drugiej strony - wygląda, jakby świeżo wyszła z naprawy - być może jako setny elektrowóz naprawiony - pytanie gdzie: Oleśnica?, Gliwice?
Druga flaga, to chyba czerwona "Międzynarodówki Komunistycznej" - były takie kiedyś. ;)

O, już mnie uprzedzono.

Tak, to może być owa flaga, wyraźnie na tym zdjęciu jest cała czerowan ;p A tak na powaznie to na pewno jest ta flaga.