• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

robusbedzio

Aktywny użytkownik
Reakcje
84 3 0
Witam Szanownych Kolegów jako powracający do modelarstwa kolejowego i tego forum po kilkuletniej przerwie. Na wstępie chcę zaznaczyć, że model lokomotywy EU 07 Schlesienmodell był dla mnie inspiracją do owego powrotu. W miniony poniedziałek odebrałem model oznaczony numerem 457. Jest przepiękny i chciałbym w tym miejscu wyrazić ogromną wdzięczność wszystkim twórcom projektu. Wiem, że lekko nie mieliście. Tym bardziej gratuluję. Lokomotywa wygląda genialnie, jeździ równie świetnie. Nigdy wvześniej nie miałem modelu tak genialnie łączącego kompromis pomiędzy jego walorami redukcyjnymi i..... hmmm, jak to określić - niech będzie użytkowo - jezdnymi. Jestem modelarzem redukcyjnym, a moja skala to 1:48. Doceniam zatem mnóstwo detali, które loka ożywiają. Nie bardzo rozumiem uwagi dotyczące zbyt niskiego profilu zgarniacza czy gubienia elementów w czasie jazdy. Dla takiego modelu warto poświęcić więcej uwagi w przygotowaniu torowiska. To da się zrobić. Mój model przejechał już trochę i nie widzę problemu. Czy ma wady ? Dla mnie każdy ma. Oświetlenie przebija przez pulpit sterowniczy i podświetla kabinę. U mnie problem właśnie został usunięty w 2 godziny. Trochę farby, chęci i po sprawie. Zgarniacze rzeczywiście "jadą" nisko i super. Dobre łączenie torów czy modułów załatwia sprawę. Pantografy składają się fatalnie, ale można to zrobić. Jednak jak pięknie i wiernie oryginałowi zostały wykonane. Jest też kilka drobnych niedoróbek w malowaniu okolic reflektorów. Znowu trochę farby, umiejętniści i chęci załatwia sprawę. Dźwięki są zbyt głośne. Tęgo jeszcze nie opanowałem, ale działam.
Model sprawił mi ogromną przyjemniść niż pewnością nie jest to ostatnia EU 07 w mojej kolekcji. Raz jeszcze dziękuję autorom i czekam na więcej. Trzymaj kciuki Pamowie.
 

robusbedzio

Aktywny użytkownik
Reakcje
84 3 0
Obierając EU 07-457 z żółtym czołem przed około trzema tygodniami dowiedziałem się, że bardzo bliska jest chwila wprowadzenia do sprzedaży tych w malowaniu zielonym, ale przyznam, że byłem tak zaaferowany, że nie dopytałem czy chodzi o te z numerami 400 i 424, czy 426 i 457. Póki co cieszę się tym, że "ułożyłem" moją pierwsza przepiękna "siódemkę" 457, na wstępie wspomnianą i jestem w trakcie dopasowywania do moich wymogów jezdno - redukcyjnych Cargo 539. Owa Cargo ma drobne niedomagania, ale liczę, że uporam się z nimi w ciągu tygodnia, przy życzliwej współpracy z Elvis - Model. Zdania na temat modelu EU 07 z SM nie zmieniam, bo cóż znaczą drobne niedomagania wieku dziecięcego w porównaniu z jego niezaprzeczalnym pięknem.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Ale gdzie odbierałeś tą lokomotywę i kto Ci tak powiedział ?

To z moich obserwacji wynika, iż tylko Trapez 400 jeszcze ani razu nie był w handlu, a tak poza tym to już wszystkie z katalogu zostały wprowadzone na rynek. Czas zatem na ....kolejne projekty :)
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
520 41 1
Ale gdzie odbierałeś tą lokomotywę i kto Ci tak powiedział ?

To z moich obserwacji wynika, iż tylko Trapez 400 jeszcze ani razu nie był w handlu, a tak poza tym to już wszystkie z katalogu zostały wprowadzone na rynek. Czas zatem na ....kolejne projekty :)
To były "pojedyncze" sztuki. Nadal czekamy, jeszcze na cztery numery: 424, 400 i 426 oraz 457...
 

robusbedzio

Aktywny użytkownik
Reakcje
84 3 0
Ale gdzie odbierałeś tą lokomotywę i kto Ci tak powiedział ?

To z moich obserwacji wynika, iż tylko Trapez 400 jeszcze ani razu nie był w handlu, a tak poza tym to już wszystkie z katalogu zostały wprowadzone na rynek. Czas zatem na ....kolejne projekty :)
Odbierałem ją w Model Center, a o zielonych EU wspomniał pan Piotr.
 

robusbedzio

Aktywny użytkownik
Reakcje
84 3 0
No właśnie bo firma zachowuje się jakby zbankrutowała. Chyba nie wiedzą co to znaczy PR. Strona martwa, profil FB, polski i niemiecki, również.
Z tego co wiem nie zbankrutowała, choć drogi usłanej różami nie ma. Proponuj trochę więcej tolerancji dla ambitnego debiutanta, bo w moim, wysoce subiektywnym przekonaniu, warto w SM wierzyć i choćby dobrym słowem wesprzeć. Powód jest prosty - EU 07-457 stoi przede mną i nieodmiennie budzi zachwyt, choć model wymagał trochę nakładu pracy własnej.
Zadajmy sobie proste pytanie - ile mamy w taborze lokomotyw, które wyglądają jak w realu i nie trącą "zabawkowością" ? Nie mam ich setki, ale EU 07 jest jak żywa i różne Brawy, Fleeichsmanny, Roco, Piko, Trixy .... tego czegoś nie maja, a nawet jeśli prawie, to jednak nie do końca ..... Wiem, wiem...., są modele na zamówienie za kwoty rzędu od 3500 zł. w górę, ale czy niemal trzykroć tańsza "siódemka" wiele od nich odbiega ?
 

ziomus

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Wielka szkoda, tym bardziej że czekam na EU07-426. Natomiast pewnie większość wie o tym, że można jeszcze kupić EU07-457 na allegro i modelcenter oraz EU07-429 patynowaną na modelcenter.
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.685 62 3
...Z forumowiczów to wydaje sie że @Elvis jest w grupie trzymającej wiedzę, miewał egzemplarze 'spod lady', 'z walizki' i 'z recyklingu', ale też nie pisze, więc chyba też już nie ma o czym :(.
O pewnych sprawach oczywiście wiem, ale nie jestem upoważniony do wypowiadania się publicznie, więc tego nie robię.
Natomiast modele, które posiadam/posiadałem do sprzedaży nigdy nie były "spod lady" czy "z walizki". Modele sprzedawane przeze mnie są z puli rozliczeń między mną, a Robertem i nie robię z tego żadnej tajemnicy. Natomiast recykling, to chyba zbyt mocne słowo, skoro modele trzeba było uzupełnić o brakujące elementy, bądź poprawić niesprawną elektronikę.
 

Podobne wątki