• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii EU07/EP07

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Żadnej z dwóch pierwszych serii (jak się domyślam, chodzi o SM/SP42 i EU07/EP08) nie nazwałbym porażką (a już na pewno nie komercyjną), choć faktycznie poprawa jakości następnych serii jest bardzo duża. Ale to oczywiście kwestia po pierwsze indywidualnego odczucia, a po drugie, i chyba nawet ważniejsze, mody na całkowicie zbędne używanie wielkich, emocjonalnych określeń na zwykłe, małe rzeczy.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.753 102 1
Mam do kolegów pytanie odnośnie nowego/starego wypustu EU07-400 Schlesienmodelle. A mianowicie do którego roku lokomotywa ta jeździła w malowaniu fabrycznym? Posiłkując się Ilostanem Pojazdów wychodzi, że pierwsza zmiana nastąpiła dopiero 17 grudnia 1996 roku (żółte czoło + żółte pasy). Ale czytając kolegów wpisy w inny wątkach uzyskałem informacje, że gdzieś od 1988 roku lokomotywy PKP były dość szybko przemalowywane na tzw. "żółte czoła". I stąd moje pytanie, bo trzymając się wpisów na Ilostanie, wychodziłoby, że ta lokomotywa jeździłaby przeszło 10 lat w fabrycznym malowaniu bez "żółtych czół".
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Żadnej z dwóch pierwszych serii (jak się domyślam, chodzi o SM/SP42 i EU07/EP08) nie nazwałbym porażką (a już na pewno nie komercyjną), choć faktycznie poprawa jakości następnych serii jest bardzo duża. Ale to oczywiście kwestia po pierwsze indywidualnego odczucia, a po drugie, i chyba nawet ważniejsze, mody na całkowicie zbędne używanie wielkich, emocjonalnych określeń na zwykłe, małe rzeczy.
Nie bez powodu Kolego Andrzeju ta generacja jest nazywana "Snowflake generation"-generacja płatków śniegu:LOL:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
wychodziłoby, że ta lokomotywa jeździłaby przeszło 10 lat w fabrycznym malowaniu bez "żółtych czół"
To jest raczej niemożliwe. Sądzę, że stwierdzenie "pierwsza zmiana nastąpiła dopiero 17 grudnia 1996 roku" dotyczy tylko zmiany ogólnego schematu malowania seledynowo-zielonego, bez uwzględnienia pomalowania czoła na żółto. Przy dodaniu żółtych linii wzdłuż pudła zmieniono chyba także dolny pas na seledynowy (choć pewności nie mam). Oryginalnie cały dół do połowy wysokości pudła był ciemnozielony, a seledynowa była tylko góra.
Nie bez powodu Kolego Andrzeju ta generacja jest nazywana "Snowflake generation"-generacja płatków śniegu
Przyznam, że nie bardzo rozumiem.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.753 102 1
Czyli można przyjąć, że lokomotywa w fabrycznym malowaniu nie jeździła w V epoce. A tzw. "żółte czoło" otrzymała tak jak większość lokomotyw z tego okresu około 1988/89 roku. I taka zmiana nie jest zaliczana w Ilostanie jako nowe malowanie. Troczę szkoda, że ten egzemplarz nie był wyjątkiem i uchował się w fabrycznym malowaniu nieco dłużej. Byłem zainteresowany zakupem modelu lokomotywy EU07-400 jako jeżdżącej w fabrycznym malowaniu w V epoce. A tak mi przyjdzie czekać na zapowiadane od wielu lat nowe modele z interesującej mnie epoki:(
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Ta 'przeznakowana' na (prawidłową) Gdynię EU07-400 na tą chwilę się wyprzedała... a jak widać cena nie zniechęciła nabywców co tylko świadczy o parciu na potrzebę posiadania tego modelu....
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
Krótka przerwa na ogłoszenie:

Uprasza się o niewywoływanie dyskusji niedotyczących w mniejszym lub większym stopniu głównego tematu wątku, szczególnie odnoszących się do innych użytkowników (ich postawy czy motywacji bytności w tym wątku).
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Mam do kolegów pytanie odnośnie nowego/starego wypustu EU07-400 Schlesienmodelle. A mianowicie do którego roku lokomotywa ta jeździła w malowaniu fabrycznym? Posiłkując się Ilostanem Pojazdów wychodzi, że pierwsza zmiana nastąpiła dopiero 17 grudnia 1996 roku (żółte czoło + żółte pasy). Ale czytając kolegów wpisy w inny wątkach uzyskałem informacje, że gdzieś od 1988 roku lokomotywy PKP były dość szybko przemalowywane na tzw. "żółte czoła". I stąd moje pytanie, bo trzymając się wpisów na Ilostanie, wychodziłoby, że ta lokomotywa jeździłaby przeszło 10 lat w fabrycznym malowaniu bez "żółtych czół".
Z gdyńskich siódemek najdłużej w fabrycznym malowaniu z zielonym trapezem na obu czołach jeździła EU07-479.
Trwało to zdumiewająco długo, myślę że co najmniej do wakacji 1989, a może nawet 1990 roku. Wszystko dookoła miało już żółte czoła, a ta jedna siódemka nie. Wtedy maszyny te w Gdyni miały planowe obsady drużyn pociągowych i to zapewne za ich sprawą taka sytuacja miała miejsce.
EU07-479 wtedy dość regularnie obsługiwała Ex. Neptun do i z Warszawy (obsługiwało go stale kilka bądź kilkanaście wybranych lokomotyw prowadzonych najlepszymi (albo najbardziej zasłużonymi) drużynami, które potrafiły wyrobić się w wyżyłowanych czasach jazdy tego pociągu), więc w wakacje około godz. 10:00 często można ją było zobaczyć w Gdyni w tandemie z inną gdyńską maszyną tej serii (wakacyjny wariant Neptuna miał 14 albo i 16 wagonów, z których połowa kursowała do i z Helu).
Jeśli więc ktoś chciałby mieć gdyńską siódemkę w początkach V epoki, to powinien przenumerować tę czterysetkę na 479.
 

Podobne wątki