• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Spróbowałem powyższych ustawień i nic nie pomaga. Nagrałem filmik, na którym widać prędkość minimalną i jak lokomotywa zwalnia po lekkim przekręceniu pokrętła. Sorki za dźwięk w tle ale syn bajkę ogląda :)
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.691 58 9
Proponuje pozmieniać CV53, 54, 55.
Ja mam 145, 5, 90. Z tym, że mam wymieniony silnik na pięciobiegunowy-biegunowy.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
Zobaczę przy swojej EP08 (dekoder ESU 4.0). Nie rusza ona mi płynnie tylko nagle z kopa... Już drażni mnie to ciągle grzebanie w dekoderach...
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Tak więc podsumowując, może komuś się przyda, w mojej lokomotywie wartości ustawione były odpowiednio : CV2 =1, CV51 = 0, CV52 = 15, CV53 = 140, CV54 = 50, CV55 = 100. Wartości rekomendowane w instrukcji przez ESU dla silnikóww Piko to odpowiednio : 3, 0, 20, 80, 30, 30. Ja ustawiłem tak : 1, 10, 0, 80, 50, 100. Troszeczkę szarpie przy minimalnej takiej ledwo toczącej się ale nie udało mi się tego w CV wyeliminować i nie jest to jakoś przeszkadzające bo przecież nikt z taka prędkością nie jeździ. Dla porównania sczytałem wartości CV dla mojego ST44-1240 Piko. Tam jest Loksound 5 zamontowany. Tak więc w Gagarinie odpowiednio 1, 10,0,140,50,100. Testy wykonywałem z podczepionym wagonem. Wtedy najlepiej widać wszelkie skoki i szarpania. Gagarin pod kątem napędu zdecydowanie lepiej jest wykonany. Płynny i majestatyczny przy każdej prędkości.
 
Ostatnio edytowane:

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
Tak więc podsumowując, może komuś się przyda, w mojej lokomotywie wartości ustawione były odpowiednio : CV2 =1, CV51 = 0, CV52 = 15, CV53 = 140, CV54 = 50, CV55 = 100. Wartości rekomendowane w instrukcji przez ESU dla silnikóww Piko to odpowiednio : 3, 0, 20, 80, 30, 30. Ja ustawiłem tak : 1, 10, 0, 80, 50, 100. Troszeczkę szarpie przy minimalnej takiej ledwo toczącej się ale nie udało mi się tego w CV wyeliminować i nie jest to jakoś przeszkadzające bo przecież nikt z taka prędkością nie jeździ. Dla porównania sczytałem wartości CV dla mojego ST44-1240 Piko. Tam jest Loksound 5 zamontowany. Tak więc w Gagarinie odpowiednio 1, 10,0,140,50,100. Testy wykonywałem z podczepionym wagonem. Wtedy najlepiej widać wszelkie skoki i szarpania. Gagarin pod kątem napędu zdecydowanie lepiej jest wykonany. Płynny i majestatyczny przy każdej prędkości.
Mało to czytelne. Powyżej nad tym postem napisałeś że zmieniłeś CV52 z 15 na 1 i było git !!!! A tu znów 0 !
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Mało to czytelne. Powyżej nad tym postem napisałeś że zmieniłeś CV52 z 15 na 1 i było git !!!! A tu znów 0 !
Nie znów, bo wcześniej , gdy jeździła źle, było 15. Ustawiłem na 1 i było dobrze. W między czasie porobiłem kilka prób, zrobiłem 0 wzorem Gagarina i jest w porządku. Dlatego finalnie tak napisałem. Wszystko jest czytelne i zrozumiałe.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.226 25 2
Jeszcze w uzupełnieniu do powyższego - w moich dekoderach ESU 4.0 w CV51 wpisuję 4 - prawie zawsze uspokaja to ruszanie i zatrzymywanie lokomotywy.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.295 23 0
Ukazał się model drugiej już "siódemki" typu 4E, w barwach z epoki IV. Z tej okazji pokusiłem się o małe porównanie obu edycji, czyli modeli 96373 EU07-161 oraz 96380 EU07-123.

Najnowszy model EU07-123.

ALA_2020_04a.jpg


W zestawieniu ze "starszym kolegą".

ALA_2020_04b.jpg

ALA_2020_04c.jpg


Generalnie kolorystyka obu modeli jest podobna. Boki pudła są niemal identyczne, w 161 kolory są nieco bardziej soczyste. Większa różnica jest w kolorze dachu, 123 ma wyraźnie ciemniejszy.

ALA_2020_04d.jpg


Jest trochę różnic w malowaniu detali. Prócz najbardziej rzucającej się w oczy, czyli biało-czerwonych zgarniaczy, w nowym modelu mamy: srebrne poręcze przy drzwiach, czarne gniazda na czołach, zielony uchwyt pod przednią szybą oraz srebrne ramki okien czołowych kabiny.

ALA_2020_04e.jpg

ALA_2020_04f.jpg


Jeśli chodzi o detale wyposażenia, to zauważyłem dwie różnice: prócz kształtu tarcz zderzaków, w 123 jest też antena na dachu.

ALA_2020_04g.jpg

ALA_2020_04h.jpg


No i jeszcze jedno: 123 nie ma namalowanej tej pionowej listwy na boku, która była zaznaczona w 161.

Jeszcze z bliska porównanie opisów:

ALA_2020_04i.jpg

ALA_2020_04j.jpg


Widać tu trochę inny "wzorek" tej blachy pod drzwiami.

Generalnie, model ładny i wart zakupu.
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.397 68 0
Piękny model, mimo tych "grzechów wieku dziecięcego" w postaci "pokemonowych " reflektorów i uproszczonych
wózków. Może kiedyś się doczekamy EU06 w jedynej właściwej epoce ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
No to przecież własnie wyszedł model w IV epoce, EU07-123, a wcześniej był EU07-161, więc czegoś tu nie rozumiem.
 

Podobne wątki