• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
118 16 3
Gniazda sterowania wielokrotnego malowane były różnie.
Pamiętam za dzieciaka jak dawny Express Chrobry Warszawa - Szczecin jadąc z ominięciem Poznania EP08 targała skład i jeszcze wagony igreki w malowaniu koloru drewnianego ( z tego co pamiętam ), gniazda sterowania były malowane na czarno, a inna już po naprawie w ZNTK Oleśnica miała gniazda sterowania pomalowane na pomarańczowo. Był to 1987 i 1988 rok.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
656 29 5
Myślę, że na stronie Piko jest błąd i zamiast era IV napisano Era VI. Potwierdza to przydział Warszawa Olszynka Grochowska. A tam stacjonował ten pojazd między 1979 a latami 90-tymi XX wieku.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
118 16 3
Był taki czas po 1997 roku jak EP08 - 001, 010 i 011 stacjonowały we Wrocławiu, ale co z tego jak jeździły do Szczecina na Chrobrym, do Poznania na IC Lech czy IC Bystrzyca z Poznania do Lublina jako 7200 / 2701( a później z Wrocławia do Lublina jako 6200 / 2601) , czy Ic Krakus do Krakowa w zastępstwie za EP09. Poznań nawet nie wiedział dlaczego Warszawa zadecydowała o takim stacjonowaniu. krótko to trwało. Niecałe dwa lata. W połowie 1999r. ósemki powróciły na stacjonowanie do Warszawy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Myślę, że na stronie Piko jest błąd i zamiast era IV napisano Era VI. Potwierdza to przydział Warszawa Olszynka Grochowska. A tam stacjonował ten pojazd między 1979 a latami 90-tymi XX wieku.
Oby tak było. A to jest jednocześnie odpowiedzią na pytanie kolegi miki:
Nie zlinczujcie mnie, ale czy EP08-010 to jeszcze za czasów wspólnego PKP czy już wersja przydziałem do PKP Cargo?
Wydaje mi się, że na rysunku/zdjęciu na stronie Piko na lokomotywie jest napis "Lok. Olszynka Grochowska DOKP Centralna".
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
Panie Andrzeju, właśnie stąd miałem przeświadczenie że lokomotywa będzie z okresu przełomu wieków. Stąd też moje domysły o przydziale wrocławskim podparte podświadomym założeniem że a nóż widelec będzie pasowała do np wagonow w malowaniu "papuga"...
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
218 10 9
Był taki czas po 1997 roku jak EP08 - 001, 010 i 011 stacjonowały we Wrocławiu, ale co z tego jak jeździły do Szczecina na Chrobrym, do Poznania na IC Lech czy IC Bystrzyca z Poznania do Lublina jako 7200 / 2701( a później z Wrocławia do Lublina jako 6200 / 2601) , czy Ic Krakus do Krakowa w zastępstwie za EP09. Poznań nawet nie wiedział dlaczego Warszawa zadecydowała o takim stacjonowaniu. krótko to trwało. Niecałe dwa lata. W połowie 1999r. ósemki powróciły na stacjonowanie do Warszawy.
Ponieważ jakiś fragment szlaku z Wrocławia na północ dostosowano do większej prędkości . Natomiast pod model EPO8 czasami przymykając oko na rev. będzie można podpiąć wiele modeli które już się ukazały . Nawet papugi których pierwsza partia przybyła na Grochów we wrześniu 1996
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
118 16 3
Tak to prawda. z tego co pamiętam, prędkość 140 zaczynała się za ostatnim rozjazdem stacja Leszno w kierunku Wrocławia i w tamtym czasie jeździły IC Fredro, Ślęża, Ex Słowacki.A papugi po 1996 były na składach Chrobry, Lech, Krakus, Kaszub i Fredro.
 

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 0
Myślę, że na stronie Piko jest błąd i zamiast era IV napisano Era VI. Potwierdza to przydział Warszawa Olszynka Grochowska. A tam stacjonował ten pojazd między 1979 a latami 90-tymi XX wieku.

W dodatku w zapowiedziach - jeżeli dobrze pamiętam - była podawana epoka... V. I część sklepów internetowych podaje wciąż epokę V. (Mamy więc pierwszy w historii model z trzech epok jednocześnie ;-) ).

https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=lok&typ=1&seria=5&lok=349&numer=10&title=EP08-010
Schemat malowania i przydział ograniczają nas do lat 1979 - (maksymalnie) 1997, ale to, że w modelu gniazda sterowania wielokrotnego są pomarańczowe ogranicza nas maksymalnie do 1995. Jeżeli dodatkowo zasugerujemy się zdjęciem pierwowzoru z katalogu Piko autorstwa R. Boduszka, gdzie lokomotywa stoi w towarzystwie żółtych czół, można obstawiać 1989 - 1995.

Gdyby to było coś w okolicach 1993 - 1995, to ten składzik u mnie tylko czeka na podłączenie:
- Tillig 74729 (Szczecin, rewizja 1996; pseudo-jedynka)
- Sachsenmodelle 14493 (W-wa Grochów, rewizja 1995; restauracyjny)
- Roco 64818 (W-wa Grochów, rewizja 1993)
- Roco 64819 (W-wa Grochów, rewizja 1993)
oraz (nie jestem przydziałowym purystą)
- Sachsenmodelle 74739 (Kraków, rewizja 1993)
- Tillig 74732 (Chojnice, rewizja 1995).
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
Muszę to niesty sprostować...
Rzeczywiście, takie były pierwotne założenia, jednak ostatecznie będzie to malowanie po naprawie w ZNTK Oleśnica, zakończonej dnia 28.02.07.
Odgrzeje kotleta i zapytam..czy są jakieś zasadnicze różnice w wyglądzie lokomotywy z rewizja 2007 i 2005?

Patrząc na dosyć dobrze znana stronę (Ilostan Pojazdów Trakcyjnych) obie rewizje R2 nie miały wpływu na zmianę kolorystyki (pomarańcz z brązowym pasem) badz świateł (zwykle). Przydział w tym okresie tez nie nie powinien sie zmienić ( Zakład Taboru w Warszawie). Ze zdjęć jakie przeglądnąłem wynika również ze ani w przed 2R2 ani po 2007 listew ozdobnych nie bylo..

W takim razie czy jedyna różnicą był sam "stempel" na budzie z cyframi daty naprawy tzn w przypadku przed 2007 było napisane 20.09.05?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
Aby jednoznacznie stwierdzić czy jedyną różnicą pomiędzy kolejnymi rewizjami była inna data, należałoby pooglądać dokładnie zdjęcia tej lokomotywy z obu okresów. Pewnym uproszczeniem jest przyjęcie, iż wygląd lokomotywy zmienić się mógł ale nie musiał w wyniku jedynie naprawy rewizyjnej, gdyż w rzeczywistości często wygląd zmieniał się pomiędzy naprawami za sprawą skutek czy też usuwania skutków jakiś awarii lub wypadków. Znam przykład EU07, gdzie już po 3 dniach od rewizji wygląd lokomotywy zmienił się i to znacznie, bo zmieniono wiele detali malowania, w tym nawet kolor aluminiowych znaków przykręcanych do pudła.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.301 23 0
Ta lokomotywa, chyba jako jedyna, przez kilka lat miała oznaczenia serii pomalowane na kolor czerwony (lub brązowy). Od czasu naprawy w 2007 roku, oznaczenia były już białe.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.612 107 12
Ta lokomotywa, chyba jako jedyna, przez kilka lat miała oznaczenia serii pomalowane na kolor czerwony (lub brązowy). Od czasu naprawy w 2007 roku, oznaczenia były już białe.
Chyba zmiana na białe nastąpiła przy wcześniejszej rewizji niż 2007 gdzyż w październiku 2005 (tzn po rewizji 2R1) jeździła juz z białymi

9 october 2005 - TLK ZIELONOGÓRZANIN z Warszawy. Widziany z nasypu północnej obwodnicy towarowej przy stacji Poznań Antoninek

6902.jpg


http://rail.phototrans.eu/14,6902,0,PaFaWag_102E_EP08_006.html
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.301 23 0
Faktycznie, już od 2005 roku miała białe oznaczenia.
W takim razie jedyną różnicą, jaką dostrzegam, jest szerokość (lub, jak kto woli, wysokość) brązowego pasa. Przed rewizją z 2007 roku był on węższy (niższy), dolna krawędź była powyżej poziomu podłogi, zaś po tej rewizji był już szerszy (wyższy), a dolna krawędź równa z podłogą.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Nie zlinczujcie mnie, ale czy EP08-010 to jeszcze za czasów wspólnego PKP czy już wersja przydziałem do PKP Cargo?
Jeszcze z czasów wspólnego PKP :) .
Czy gniazda sterowania wielokrotnego w EP08 nie powinny być czarne?
Myślę, że fotografia pierwowzoru prezentowana wcześniej na stronie PIKO rozwieje wątpliwości co do koloru gniazd:

- źródło: piko-shop.de
- autor: Ryszard Boduszek

23161_96375_id=19248.jpg

Poniżej zdjęcie modelu wykonane podczas wystawy na Bielanach w Warszawie:

20180825_130837.jpg
Dat napraw pozostałych lokomotyw jeszcze nie znam, ale mogę pokazać zbliżenie na przydział i datę naprawy naniesione na model EP08-010:

20180825_130936.jpg
Czy to znaczy, że EP08-10 jednak nie będzie wykonana na epokę modelarską IV tylko lata późniejsze?
Tak, jak widać na zdjęciu powyżej model odwzorowuje pierwowzór po naprawie w 1991 roku, a więc już w epoce Va.
 

puszo

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 3 3
No i idealna rewizja :) Można zestawić z wagonami Roco 64816 . 64817 . 64818 . 64819 . Do tego gdyby zapowiadane wagony zielono-kremowa dwójka i czerwono-kremowa jedynka Piko było w podobnej dacie rewizji to mielibyśmy wspaniały skład.
 

Podobne wątki