• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.254 18 1
...:) W sumie potencjalny producent wyszedł by z tego interesu bardzo na plus bo wagonów zawsze się sprzeda więcej niż lokomotyw:gwizd:
Sami eksperci od opłacalności przyszłych projektów - bez wiedzy na temat opłacalności nawet projektów obecnie trwających ...
Może najpierw zapewnijmy możliwość powstania tym przyszłym projektom - ale przy kasie, a nie tylko wpisami na forum. Samozwańczych rzeczników producentów uprasza się o powściągliwość w wygłaszaniu oczekiwań na temat reszty taboru PKP, który jeszcze nie został zadeklarowany do masowej produkcji, gdyż jeszcze złotówki nie mieli okazji zainwestować w powodzenie projektów obecnych, a są to naczynia połączone.
Do kasy zapraszam na jesieni, a nie do sztucznego pompowania popytu egzaltowanymi wpisami!
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
Nie ekspert tylko obserwator, jeśli producentom opłaca się dublować modele lokomotyw to raczej opłaci się jednemu zrobić model który przynajmniej po kilka sztuk na osobie by poszedł, tym bardziej przy obecnej sytuacji.
Jak tu bój o szare picówy z ACME się toczy to wątpię w to że nikt klasycznego pośpiecha by nie chciał mieć w swojej kolekcji, ale to tylko gdybanie.
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10 1 0
Problem właśnie tkwi w tym że NIE OPŁACA się dublować modeli lokomotyw, jeżeli jeszcze nie zauważyłeś. Problem w tym że obaj producenci nie byli w stanie się porozumieć / mieli już projekty tak zaawansowane że nie chcieli tracić.
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Nie ekspert tylko obserwator, jeśli producentom opłaca się dublować modele lokomotyw to raczej opłaci się jednemu zrobić model który przynajmniej po kilka sztuk na osobie by poszedł, tym bardziej przy obecnej sytuacji.
Jak tu bój o szare picówy z ACME się toczy to wątpię w to że nikt klasycznego pośpiecha by nie chciał mieć w swojej kolekcji, ale to tylko gdybanie.
Właśnie problem w tym że nie wiadomo czy się opłaca... zostawmy opłacalości księgowym, cieszmy się modelami i czekajmy cierpliwie na porównanie na żywo obu modeli.
 
Reakcje
0 0 0
Sami eksperci od opłacalności przyszłych projektów - bez wiedzy na temat opłacalności nawet projektów obecnie trwających ...
Może najpierw zapewnijmy możliwość powstania tym przyszłym projektom - ale przy kasie, a nie tylko wpisami na forum. Samozwańczych rzeczników producentów uprasza się o powściągliwość w wygłaszaniu oczekiwań na temat reszty taboru PKP, który jeszcze nie został zadeklarowany do masowej produkcji, gdyż jeszcze złotówki nie mieli okazji zainwestować w powodzenie projektów obecnych, a są to naczynia połączone.
Do kasy zapraszam na jesieni, a nie do sztucznego pompowania popytu egzaltowanymi wpisami!
Tu nie chodzi o to co się opłaca- to wiedzą producenci i mają od tego księgowych...ale o strategię jednej firmy wobec drugiej i usunięcie konkurencji (ewentualne jej solidne zaszkodzenie na starcie). Na razie Piko swoją decyzją o dublowaniu modeli SM tylko ten popyt ogranicza...mając na celu przede wszystkim zdławienie rywala a dopiero na drugim miejscu klienta i jego duże oczekiwania co do ilości wariantów, liberii jak i samych modeli lokomotyw.
Te naczynia połączone, o których piszesz Piko stara się obecnie stłuc...zanim połączą się w sieć 5 lokomotyw w- powiedzmy -20 wariantach.

Ja bardzo kibicowałem Piko aby wypuściło modele zacne- z porządnym napędem i takie, których SM nie oferuje. Byłby lis syty i kura cała.

No bo czyż nie mieli realizować zupełnie innego planu wydawniczego?

Do kasy to się nie martw- ludzie sami przyjdą. Sęk w tym że nie będą przychodzić 2 razy po ten sam model w statystycznie znaczącej grupie. I tu Hondekop pogrzebany.

A kto ,ile i co będzie kupował i jaką kwotę na to przeznaczał to już każdego indywidualna decyzja- nie ma sensu jej nawet zaczynać i nawoływać do kasy z kasą. :rolleyes:

Ostatecznie za parę dni będziemy mieć bardziej klarowną sytuację, kiedy to zobaczymy na własne oczęta EU07 od Piko.[DOUBLEPOST=1405972474][/DOUBLEPOST] To miała być raczej ironia i sugerowanie przez kolegę JarW tylko jednej trójpolówki (a drugi człon w trybie dummy).
 

PX48-28

Aktywny użytkownik
Reakcje
90 5 2
Problem właśnie tkwi w tym że NIE OPŁACA się dublować modeli lokomotyw, jeżeli jeszcze nie zauważyłeś. Problem w tym że obaj producenci nie byli w stanie się porozumieć / mieli już projekty tak zaawansowane że nie chcieli tracić.
Gdyby się opłacało to by wszystko było zdublowane, chodziło mi o ryzyko podjęte przez SK i SM, źle to ująłem.
 

JarW

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
"PIKO chce wykończyć konkurencję" , "PIKO chce zdławić rywala" , "PIKO chce osłabić w zarodku SM" ....
OK, ale ja w sumie nie wiem (trochę mniej się w tym orientuję, może ktoś bardziej?) ...czy rzeczywiście to te "niedobre" PIKO,
czy może pomysł co robić/wypuścić i kiedy, to nie jest przypadkiem zlecający - firma SK-MODEL (a PIKO tylko sama produkcja)? (n)
Jak na prawdę z tym jest?? o_O Bo ktoś kiedyś napisał w sprawie SM-ek, że PIKO produkuje określone ilości i na tym zarabia,
a czy one zejdą czy nie, to już zmartwienie zamawiającego u tego producenta, czyli polskiego dystrybutora: SK-Model, tak jest, czy nie tak? :ostrozny:
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
76 4 0
Jak na prawdę z tym jest?? o_O Bo ktoś kiedyś napisał w sprawie SM-ek, że PIKO produkuje określone ilości i na tym zarabia,
a czy one zejdą czy nie, to już zmartwienie zamawiającego u tego producenta, czyli polskiego dystrybutora: SK-Model, tak jest, czy nie tak? :ostrozny:
W skrócie to tak mniej więcej wygląda.
1. Dystrybutor zamawia u Producenta. Płaci i odbiera towar (oczywiście kolejność operacji może być odwrócona).
2. Sprzedawca zamawia u Dystrybutora. Płaci i odbiera towar (oczywiście kolejność operacji może być odwrócona).
3. Klient zamawia u Sprzedawcy. Płaci i odbiera towar.
Z powyższego przykładu wynika, że najsłabszym ogniwem tutaj jest jednak Sprzedający. To u niego zalega większość zamówionego a nie sprzedanego towaru.
 
Ostatnio edytowane:

JarW

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
ja pierdzielę, kto takie bzdury wypisuje?
Ja napisałem w tzw cudzysłowiu " ... " jako cytaty, bo takie lub podobne treści padały we wcześniejszych wpisach,
a nie sądzę, że taka duża firma idzie na jakąś wojenkę u nas, bo ma swoją pozycję, plany itp.
A kto wypisywał, to można sobie cofnąć poprzednie strony i poczytać
 
Reakcje
0 0 0
"PIKO chce wykończyć konkurencję" , "PIKO chce zdławić rywala" , "PIKO chce osłabić w zarodku SM" ....
OK, ale ja w sumie nie wiem (trochę mniej się w tym orientuję, może ktoś bardziej?) ...czy rzeczywiście to te "niedobre" PIKO,
czy może pomysł co robić/wypuścić i kiedy, to nie jest przypadkiem zlecający - firma SK-MODEL (a PIKO tylko sama produkcja)? (n)
Jak na prawdę z tym jest?? o_O Bo ktoś kiedyś napisał w sprawie SM-ek, że PIKO produkuje określone ilości i na tym zarabia,
a czy one zejdą czy nie, to już zmartwienie zamawiającego u tego producenta, czyli polskiego dystrybutora: SK-Model, tak jest, czy nie tak? :ostrozny:
Oczywiście że tak. Piko jak kiedyś pisałem za duże na lokalne walki. To może robić tylko ktoś kto zna lokalny rynek, jego wielkość i potencjał.

A ci którzy myślą że tak przypadkowo zmienił się plan produkcyjny, bo spodobały się modele Roberta i SK Model zapragnął również takie mieć...ok, zobaczymy jak to się dalej potoczy. Ja nie mogę się doczekać zdjęć siódemki pikowskiej...a może będzie niespodzianka i piękny w detalu model.

Panowie, proszę ponownie- nie wyciągajcie z moich wypowiedzi tylko fragmentów- jeżeli cytujecie to całość...bo tam jest wiele słów pochlebnych...a tak wyszła jakaś mroczna wizja oczerniania Piko...firmy, którą szanuję i której wyroby zbieram od lat.

Gorączkującym się radzę przeczytać jeszcze raz całe posty i odpowiedzieć merytorycznie- bo znów nagonka bez własnych przemyśleń i personalia się zaczną.

A co do pisania w wątkach SM- tych słynnych postów z pozytywną energią, które budziły na przekór negatywną- czemu -nie wiem;)...to skoro Panowie mnie o to poprosili- to postów tam nie będzie już nigdy. Raczej zamówienie w systemie sprzedaży SM.
 

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
A to Cargo to wiadomo już jaki ma przydział? Mógłby Północ albo Gdynie mieć? Ot, taki żarcik z życzeniem w ciastku :) chyba chińskim? Uchyli ktoś może tego rąbka? Powiem tak, jest bosko, że tyle produktów może się wreszcie pokazać jednego rodzaju. Że zbieracze i koneserzy mają w czym wybierać, szkoda tylko małego wachlarza epok, jednak ważne, że wreszcie nam drgnęło. :). Wprawdzie nie wiem gdzie u mnie będą stały wszystkie Siódemki, bo tuby nie są z gumy, czasem jedynie potrafi któraś wypaść niestety, ale na pewno nabędę cosie z obu stajni. Chwała im za to, że są i dadzą mi ucieszyć oko. A o detalach, wózkach, silnikach czy zbierakach-pantografach nie gadam, bo nie jestem szurniętym purystą tylko porąbanym kolekcjonerem tego, co mnie fascynuje i bawi.
 

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
Ja, jakoś kolego olek1398, nie widzę zanadto w moim wpisie wiele śmiesznego. Jakiś kłopot z tekstem?[DOUBLEPOST=1406067673][/DOUBLEPOST]Oj Karol, tym razem wolałbym, żebyś się pomylił :(
 

Podobne wątki