• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
Ten subtelny żarcik o nitach znajdujący się na ulotce wg. mnie oznacza że Piko jest dużo pewniejsze i gotowe do starcia z SM któremu mogą bokiem wyjść konsultacje forumowe i co za tym idzie totalne obnażanie swojego projektu przed doświadczonym rywalem.
Akurat śruby na dachu samemu liczyłem jak chodziłem po tych lokomotywach. Wiec się forum nie pytałem. Nasze T1 Prototypy nie miały śrubek i struktury przeciwpoślizgowej na pomostach to fakt. Ale T1 to przecież nie lokomotywa seryjna. Zapraszam do liczenia śrubek i macania pomostów na nasze stoisko na targach hobby w Poznaniu.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Trójpolowy silnik będzie, bo o tym napisali w artykule. Tyle, że lepszy.
Ja mam nadzieję na lepszą przekładnię niż w SM42, bo SM42 przy ST44 od Roco jest szybki jak Lamborghini przy Syrence.
 

Juras

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
Wybaczcie moje dyletanctwo, ale te sprężyny to radosna twórczość Piko czy były dwa warianty? Bo tych siłowników nie widzę w Piko.
 
Ostatnio edytowane:

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
837 1 0
Ten subtelny żarcik o nitach znajdujący się na ulotce wg. mnie oznacza że Piko jest dużo pewniejsze i gotowe do starcia z SM ...(....)
Może też oznaczać że na szczęście dla nas Piko musiało znacznie podciągnąć ilość detali aby dorównać raczkującej konkurencji.
Zobaczymy, zobaczymy... cierpliwie czekam na Wasze porównania produktów.
 
Reakcje
67 8 0
Elvis, nie byłbym taki pewien...

odbieraknoz1d.jpg

(zdjęcie pochodzi ze strony Transport Szynowy)

Widać wyraźnie, że lepiej odwzorowany jest pantograf PIKO.
Nie mówiąc o krzywej podstawie w modelu SM, czy szwie formy wtryskowej na izolatorach.
Podstawa w SM jest jakby osobnym elementem i nie pokrywa się z rzeczywistością!
Pantograf SM ma sprężyny przymocowane do ramion, PIKO do wału, tak jak jest naprawdę.
Ramiona dolne w SM zakończone dziwnym, kwadratowym wypustem, który również nie istnieje. Zgorszenie budzą też "łapki" trzymające zapewnie odbierak w pozycji opuszczonej.
Jedyne co można zaliczyć SM na plus, to próba odwzorowania cylindra, ale też niestety nie wygląda to tak jak w rzeczywistości.

SM robi wrażenie tylko na początku, niestety po głębszej analizie nie oddam mu palmy pierwszeństwa.
 

Juras

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
W pozycji złożonej chyba lepiej by wyglądał SM. W rozłożonej to ta środkowa sprężyna lepiej wygląda w Piko, choć też nie zaczepiona tam gdzie powinna, bo tego elementu Piko w ogóle nie odwzorowało a SM tak.[DOUBLEPOST=1413552343][/DOUBLEPOST]Problem polega chyba na tym, że ta środkowa sprężyna inaczej pracuje niż zewnętrzne, SM ma siłownik w pozycji zamkniętej cały czas.[DOUBLEPOST=1413552479,1413552178][/DOUBLEPOST]Dla mnie ten od SM jest bardziej wypasiony, ma mimo wszystko więcej szczegółów.
 

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
A czemu mają służyć te złośliwości Irku?
Bo ma racie. Piszesz

Pantograf SM ma sprężyny przymocowane do ramion, PIKO do wału, tak jak jest naprawdę.

To się nie zgadza. Porównaj to jeszcze raz, i nie zapominaj perspektywy. EU07 SM nie ma sprężyn zamontowanych do ramion… a teraz dokładnie się popatrz gdzie PIKO ma zamontowane swoje sprężyny.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Poczekajmy na produkty finalne najlepiej.
Raczej pewne jest, że produkt Piko w szczegółach wyjdzie słabiej, ale być może będzie miał jakieś mocniejsze strony, poza ceną.
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Elvis, nie byłbym taki pewien...

Zobacz załącznik 237058
(zdjęcie pochodzi ze strony Transport Szynowy)

Widać wyraźnie, że lepiej odwzorowany jest pantograf PIKO.
Nie mówiąc o krzywej podstawie w modelu SM, czy szwie formy wtryskowej na izolatorach.
Podstawa w SM jest jakby osobnym elementem i nie pokrywa się z rzeczywistością!
Pantograf SM ma sprężyny przymocowane do ramion, PIKO do wału, tak jak jest naprawdę.
Ramiona dolne w SM zakończone dziwnym, kwadratowym wypustem, który również nie istnieje. Zgorszenie budzą też "łapki" trzymające zapewnie odbierak w pozycji opuszczonej.
Jedyne co można zaliczyć SM na plus, to próba odwzorowania cylindra, ale też niestety nie wygląda to tak jak w rzeczywistości.

SM robi wrażenie tylko na początku, niestety po głębszej analizie nie oddam mu palmy pierwszeństwa.
Porównując powyższe zdjęcie ze zdjęciem odbieraka zaprezentowanego przez PIKO ten drugi wygląda raczej na model bardziej "polskawy" niż polski, primo-pantograf ma poprzeczkę powyżej wału, do której są zamocowane sprężyny (a takiej wyraźnie w oryginale nie ma) secundo- ma trzecią sprężynę przymocowaną do owych poprzeczek, co jest niezgodne z oryginałem, bo ona jest osadzona jednak inaczej, tertio- nie ma odwzorowanego siłownika, który powinien być odwzorowany razem z trzecią środkową sprężyną, quatro- ma gorzej odwzorowany ślizg niż odbierak SM. Reasumując oba odbieraki co wiadome mają swoje uproszczenia, jednak ogłaszanie pantografu w wersji PIKO wierniej odwzorowanym po prostu mija się z prawdą.
 
Reakcje
67 8 0
Ponieważ Zabkret jak i CoCu wywołali do tablicy i zarzucili nieobiektywne, nierzetelne porównanie, a nawet postępujące problemy ze wzrokiem, zamieszczam:

"BUDOWĘ PANTOGRAFU DLA OPORNYCH"
TOM I
CZĘŚĆ I

porównanie.JPG

(tym razem pożyczyłem grafikę Elvisa, może się nie pogniewa ;)

Żeby było szybciej, i każdy wiedział o co "kaman" elementy "kontrowersyjne" zaznaczono wspólnie cyferką, ułatwiającą porównanie.

1 - ślizgacz pantografu, w tym wypadku zdecydowanie lepiej wypada SM, zarówno pod względem proporcji jak i detali (imitacja nakładek miedziowych).
2 - nieszczęsny sposób montażu sprężyn napędowych, w SM wykonano "niby łapki", trochę niefortunna sposób, gdyż w zdecydowanie lepiej rozwiązało to PIKO,
montując je na el. będącym zagiętym przedłużeniem ramienia. W ten sposób lepiej odwzorowuje oryginał, gdzie owe sprężyny są zamontowane na styku wału z ramieniem.
3 - uchwyty transportowe, SM ma je wykonane w formie półokrągłych wypustek, PIKO podobnie choć pokusiło się o zaakcentowanie istniejącego otworu lekkim wgłębieniem w elemencie.
4 - łącznie wału z podstawą. Tu wygrywa PIKO bez dwóch zdań. Widać że elementy tworzą spójną całość, w SM jest widoczna znaczna przerwa.
5 - izolator podstawy, plus zdecydowanie dla PIKO, w SM widoczny szef formy wtryskowej.
6 - środkowa sprężyna napędu, SM jako plastikowy odlew wraz z cylindrem napędowym, w PIKO ruchomy element. Jak zauważył kolega Juras, w SM wygląda to dobrze przy opuszczonym odbieraku, dodatkowo zasłania śrubę montażową która w przypadku PIKO jest dość widoczna.
7 - "łapki" utrzymujące pantograf w pozycji opuszczonej, niezbyt elegancko wygląda, zwłaszcza że PIKO udało się obejść ten element.

Jak też zauważyli poprzednicy, nie da się przejść obojętnie wobec obu producentów. Modele te powinny wzajemnie się uzupełniać w naszych kolekcjach, a nie być powodem niepotrzebnych napięć.

Pomijając wszystko, warto wrzucić na luz Panowie.​
 

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
Pomijając wszystko, warto wrzucić na luz Panowie.​
Chciałem luz już dawno temu. Próbowałem nawiązać rozmowę. Zostałem potraktowany jak smarkacz, który i tak nigdy modelu na rynek nie wypuści, a jak, to i tak modelu PIKO nie dorówna.

Dowód ku temu znajdzie się na fotce na stronie SK Model.

1) Pan Żabkret
2) Pan Bynio
3) Plan produkcyjny opracowany przez Pana Krzysztofa Koja.


SK_SM.jpg
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
No... nareszcie jakieś informacje.
Co do tego pantografu, to zastanawia mnie jedno. Patrząc na zdjęcie Piko mam wrażenie że nie jest skończony. Tak jak by brakowało jednego elementu.
Po pierwsze razi ta śruba montażowa, po drugie nie widzę środkowej sprężyny i cylindra mechanizmu ponoszącego. Być może do sprzedawanych modeli będzie jakaś "zaślepka" tej śruby z imitacja tych braków.
Jeśli tego nie ruszą i tak zostawią. To niedobrze to będzie wyglądało...

EDIT:
Trzecia sprężyna jednak jest. Dopiero na powiekszeniu ją dojrzałem... :)
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki