• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

rprail

Aktywny użytkownik
Reakcje
875 43 1
Imitację odbłyśnika usunąłem nawiertakiem. Nawiertak odsłonił czarny plastik, który pomalowałem na srebrno. Świeci tak samo jak oryginał, czyli słabo. Ogólnie największa trudność to wyjęcie i rozebranie reflektorów.
IMG_20230912_154816.jpg
IMG_20230912_082105.jpg
 
Reakcje
4.111 416 99
Tak zwyczajnie. Zmieniasz obudowę i cieszysz się inną lokomotywą:)
Zobacz załącznik 1006780
No ale pozostaje kwestia gniazda na jednym z końców.... Nie wiedziałem, że to podwozie od ET41 pasuje do budy od EU07. Daj zdjęcie (jeśli to nie problem) jak to wygląda. Prośba tylko jako ciekawostka. Wyobrażam sobie bowiem, że (wg mnie) taki zabieg jest trochę bez sensu. Bo z drugiej strony po co to tak kombinować? Skoro ma się kompletną ET41 - po co ją demontować dla takich kombinacji? Ale macie pomysły.... :)
 
Reakcje
11 1 0
Pytanie do kolegi rprail odnośnie reflektorów,podejrzewam że niektórzy z nas chcieliby podjąć rękawice i spróbować w takim zabiegu swoich sił .Jak zdjąć reflektory zeby ich nie uszkodzić,one są klejone czy na wcisk?
No i jak usuwałeś tą srebrną farbę żeby szkiełka nadmiernie nie porysować?
 

rprail

Aktywny użytkownik
Reakcje
875 43 1
Nie mam ET41. Mam tylko nowe obudowy, które pasują na ramę EU07. Do połączenia trzeba zastosować skrócony sprzęg, żeby to jakoś wyglądało. No, a ten oryginalny ET41 PIKO z napędzanym jednym członem jak dla mnie to trochę taka atrapa.
Reflektory są na wcisk. Najlepiej od strony wnętrza obudowy puścić na nie trochę oliwy, wtedy łatwiej wychodzą. Szkło reflektora trzeba wypchnąć od tyłu reflektora.
Do usunięcia srebrnej farby wcześniej zastosowałem rozwiertak śr.3mm, bo tylko taki miałem. Teraz poprawiłem jeszcze wiertłem śr.4mm. Nowo uformowany odbłyśnik trzeba pomalować na srebrno. Ja użyłem farby Revell 91. Można też użyć Humbrol 191, ewentualnie chrom markera. Ogólnie nie jest to skomplikowana operacja.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Model EU07-364 (96381)jest już lekko archiwalny, ale mam dwa pytania co do niego :

1. Czy model w tym schemacie malowania (trapez) uznać należy za przedstawiciela lokomotyw w malowaniu historycznym ?
2. Czy gdziekolwiek jest on jeszcze dostępny z pierwszej ręki ( w sklepach wyszukanych przez google już go nie ma, ale są małe sklepiki których google nie zna) ?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Mam na myśli trend nanoszenia na obecnie użytkowane lokomotywy schematów malowania, jakie lokomotywy danego typu posiadał w przeszłości. Są to tzw. malowania historyczne. EU07 z trapezem na czole jest zdaje się malowaniem historycznym, występującym w 4 epoce.
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
566 3 2
Mam na myśli trend nanoszenia na obecnie użytkowane lokomotywy schematów malowania, jakie lokomotywy danego typu posiadał w przeszłości. Są to tzw. malowania historyczne. EU07 z trapezem na czole jest zdaje się malowaniem historycznym, występującym w 4 epoce.
"Historyczne" malowanie z trapezem miały/mają EP07-330 oraz EP07-338 w wersji z klimatyzacją. EU07-364 ma schemat malowania historyczny, ale kolory z VI epoki :) a konkretnie z okolic 2008 roku.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Tak, ale: (1) model ma rewizję z roku 2006 lub 2008, więc nie jest to "obecnie użytkowana" lokomotywa, a (2) w IV epoce schemat malowania (dół ciemny, góra jasna, z jasnym trapezem na czołach) był wprawdzie podobny, ale odcienie zieleni zupełnie inne, więc ani w latach 2006-8 ani dziś nie uznałbym tego za "malowanie historyczne.
 

rprail

Aktywny użytkownik
Reakcje
875 43 1
Model EU07-364 (96381)jest już lekko archiwalny, ale mam dwa pytania co do niego :

1. Czy model w tym schemacie malowania (trapez) uznać należy za przedstawiciela lokomotyw w malowaniu historycznym ?
2. Czy gdziekolwiek jest on jeszcze dostępny z pierwszej ręki ( w sklepach wyszukanych przez google już go nie ma, ale są małe sklepiki których google nie zna) ?
To jest standardowe malowanie PKP Cargo w tamtym czasie. Model PIKO EU07-364 przedstawia stan po rewizji w 2008r.
Niedawno rozglądałem się za tym modelem. Jedynie rynek wtórny lub sama obudowa.
Ogólnie wygląda to tak:
IMG_20231024_174154.jpg
 
Ostatnio edytowane:

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
566 3 2
Dzięki. Czyli to nie malowanie historyczne, przynajmniej nie w tej obecnej filozofii. Pytam bo mam zamiar kompletować historyczne malowania z czasów obecnych.
To raczej musisz zmienić wątek na Schlesienmodelle, bo PIKO jak na razie nie ma możliwości wydania żadnego "historycznego" malowania ze współczesnych maszyn. Wszystkie te lokomotywy w tych malowaniach mają klimę na dachu i chyba wszystkie lampy halogenowe ("zezy") :)
 

Podobne wątki