• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Myślę, że faktycznie problemem nie jest silnik, tylko tak jak pisze karol_mar przekładnia. Mam wrażenie, że SM42 z pierwszych "wypustów" jeżdżą o wiele gorzej (szarpią przy niskich prędkościach), niż te z ostatnich wydań. Czy Piko coś poprawiło w tej przekładni tego nie wiem. Jeżeli zostaną (zostały) wyeliminowane te błędy to myślę, że EU07 nawet z tym silnikiem będą w stanie jeździć płynnie.
U cyganki byłeś? Ile wzięła za wróżbę?
 

J-23

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Z tego co wiem SM ma także fabrycznie zamontowany głośnik. PIKO nie :)[DOUBLEPOST=1405889753][/DOUBLEPOST]Koledzy podpowiedzcie mi też na szybko - z zewnątrz lokomotywy typów 4E (wcześniejszy) i 303E (późniejszy) czymś się wizualnie różnią? Nie mam na myśli malowania :)
Jako, że "obraz mówi więcej niż tysiąc słów" ;), różnice w wyglądzie zewnętrznym 2 typów "anglików" przedstawiam przy pomocy zdjęć: EU07-173 (typ 4E) oraz EU07-380 (typ 303E). (Przepraszam za słabszą jakość pierwszego zdjęcia, cyknięte nocą z ''komóry''...)
Swoją drogą, z wieści w katalogu Schlesien-Modelle na 2015 wynika, że EU07-173 jest w planach... :D
Pozdrawiam
EU07-173 - 2012.04.24 (małe).jpg
EU07-380 - 2014.04.03 (małe).jpg
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Koledzy pisali o tych różnicach wcześniej. W zdjęciach które zamieściłeś ktoś kto się nieco orientuje zawuwaźy o co biega. Początkujący może pomyśleć że chodzi też o światła :) Akurat zdjęcie 380-tki pokazuje lokomotywę po zmianach lamp. Wcześniej zapewne miała takie jak 173 i tez była typem 303E :) . Z zewnątrz w oko wpadają więc inne elementy poniżej zderzaków, jak chociażby potężny zgarniacz w 303E z ramą wysunięta do przodu ponad linię budy - tak jak w ET41. Lepiej gdybyś pokazał takie zdjęcie jak w załączniku. Ale dzięki za odzew.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Koledzy pisali o tych różnicach wcześniej. W zdjęciach które zamieściłeś ktoś kto się nieco orientuje zawuwaźy o co biega. Początkujący może pomyśleć że chodzi też o światła :) Akurat zdjęcie 380-tki pokazuje lokomotywę po zmianach lamp. Wcześniej zapewne miała takie jak 173 i tez była typem 303E :) . Z zewnątrz w oko wpadają więc inne elementy poniżej zderzaków, jak chociażby potężny zgarniacz w 303E z ramą wysunięta do przodu ponad linię budy - tak jak w ET41. Lepiej gdybyś pokazał takie zdjęcie jak w załączniku. Ale dzięki za odzew.
To sa wlasnie wieksze roznice oprucz ukladu zaluzji i ryflowanej sciany. Kiedy projektowano 303E chodzilo o to zeby latwa byla instalacja sprzegow samoczynnych; takie myslenie za PRLu. A wiec 4E nie sa przystosowane do zamocowania takich sprzegow. Moze mnie ktos poprawi ale np. ET22 sa juz fabrycznie przystosowane do sprzegow samoczynnych i nie trzeba by bylo ich przeprojektowac.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.498 35 1
w przypadku ET22 tylko 2 sztuki były przystosowane do zabudowy sprzęgów samoczynnych tz były to ET22-1001 i ET22-1002
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
Kiedy projektowano 303E chodzilo o to zeby latwa byla instalacja sprzegow samoczynnych; takie myslenie za PRLu...
Wbrew pozorom, to wcale nie było "takie myślenie za PRLu", tylko dopasowanie się do obowiązujących wówczas, wśród wszystkich europejskich zarządów kolejowych należących do UIC, wymagań dostosowania taboru do zabudowy sprzęgu samoczynnego. Próbowano już nawet określać termin (!) przejścia kolei europejskich na sprzęgi samoczynne, jednak okazało się to bardziej skomplikowane niż początkowo, czyli w pierwszej połowie lat 60, zakładano...
Głównym problemem była pełna kompatybilość sprzęgu samoczynnego UIC ze sprzęgiem radzieckim SA3 oraz np. chęć automatycznego łączenia również przewodów powietrznych, duża masa własna sprzęgu itp.
Polskie Koleje Państwowe brały aktywny udział w pracach UIC nad wprowadzeniem "eurpejskiego" sprzęgu samoczynnego, tak więc najwyższy czas wyleczyć się z "polskich kompleksów"...
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
tym PRL i komuną to już mało kogo można nastraszyć przy dzisiejszych codziennych normach obowiązujących na każdej stopie życia.....:ROFL::cry:
A wracając do tematu to czekam NA MALOWANIA Z PRZED 1998
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Zielona 4E bez listew? Co to niby za klasyk?
To już jest okres ograniczeń, uproszczeń, żeby nie powiedzieć upadku kolei, a nie jej klasyka.
Już bardziej klasyczna (jak dla mnie) jest wersja z żółtym czołem, ale obowiązkowo z listwami.
 

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
837 1 0
Jak dla mnie ogólnie sylwetka "anglika", "06", "07" (4E), "08" nie podchodzi o_O i nie kupię.
Oczywiście jako klasyka jak najbardziej powinna być wersja z listwami :podstepny:.

Niemniej ja i tak poluje tylko na "07" (303E) bo przez masywniejszy front i ryfle dla mnie wygląda ciekawiej.
 

olek1398

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
50 0 0
Jak dla mnie ogólnie sylwetka "anglika", "06", "07" (4E), "08" nie podchodzi o_O i nie kupię.
Oczywiście jako klasyka jak najbardziej powinna być wersja z listwami :podstepny:.

Niemniej ja i tak poluje tylko na "07" (303E) bo przez masywniejszy front i ryfle dla mnie wygląda ciekawiej.
Kwestia gustu. Mnie bardziej podoba się wersja 4E, a znowu 303E nie specjalnie mi "podchodzi" ;).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
A jak ma być "klasyka", to IV epoka, a więc nie tylko z listwami, ale też bez żółtych czół i oczywiście bez tych okropnych ukośnych poręczy z przodu, jak na zdjęciu podlinkowanym przez kolegę Bardi78. Nie mówiąc o kolorach, które na tym zdjęciu też nie są "klasyczne".
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
A jak ma być "klasyka", to IV epoka, a więc nie tylko z listwami, ale też bez żółtych czół i oczywiście bez tych okropnych ukośnych poręczy z przodu, jak na zdjęciu podlinkowanym przez kolegę Bardi78. Nie mówiąc o kolorach, które na tym zdjęciu też nie są "klasyczne".
MYślę że tutaj jest kilka definicji klasyki, w zależności od wieku, dla mnie np. żółta mordka to jak najbardziej klasyka, natomiast nowozielone już nie...
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
Klasyka nie zależy od wieku. Natomiast nie należy też klasyki zamykać / w tym wypadku / do jednego malowania. Bo klasykę tworzy raczej jakiś reprezentatywny zbiór. Dlatego i zielona i ta z żółtą mordką i nawet Cargo to będzie klasyka niezależnie od wieku danego konesera ;)
 

Podobne wątki