• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
Trochę dziwne są te dyskusje o uzasadnionej bądź nie cenie za model Piko skoro na razie brak praktycznie żadnych informacji na jego temat.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Cena jest ok musi być droższa od stonek chocby przez odbieraki i tp .Ja tradycyjnie czekam i mam nadzieje że będzie większy wybór malowań z epoki czwartej i wczesnej piątej .A poza tym jest super i nie ma się co czepiac ...nasze modelowe szlaki bocznice robią się dzięki PIKO totalnie Polskie
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
No właśnie. Piko jest jakie jest / detal / ale to właśnie Piko pierwsze zrobiło dla nas lokomotywę jako pierwsza firma.
Tak a wiele lat temu część z nas patrzac na model niemieckiego loka wyobrażała sobie że to LOK PKP ....teraz mamy kolekcje pełne wagonów PKP i dochodzą Polskie loki więc nie wypada stękać.....
 

Rafał G.

Znany użytkownik
Reakcje
3 1 0
Zobaczcie jakich ciekawych czasów doczekaliśmy, wcześniej mieliśmy do wyboru modele spośród mniej lub bardziej udolnie spolonizowanych lokomotyw i wagonów, których oryginały jeździły praktycznie po torach całej Europy. Od pewnego czasu mamy do dyspozycji modele typowo polskich konstrukcji lub mocno kojarzonych z naszymi kolejami. Mało tego, firmy zaczynają konkurować ze sobą modelem będącym niejako ikoną polskiego kolejnictwa. Jeśli zapowiedzi się zmaterializują a można przypuszczać, że tak to w najbliższym czasie na prawdę będzie w modelach na bogato. Idą ciekawe czasy...
 

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
Cena jest ok musi być droższa od stonek chocby przez odbieraki i tp .Ja tradycyjnie czekam i mam nadzieje że będzie większy wybór malowań z epoki czwartej i wczesnej piątej .A poza tym jest super i nie ma się co czepiac ...nasze modelowe szlaki bocznice robią się dzięki PIKO totalnie Polskie
I co z tego jak nadal wkladaja trojpolowe silniki.
 

Marcin Kempa

Znany użytkownik
Reakcje
157 1 0
I co z tego jak nadal wkladaja trojpolowe silniki.
Nie wiem czy to aż tak bardzo dyskwalifikuje. Mam kilka japońskich modeli od Kato i Tomixa które mają trójpolowe silniki A mimo to jeżdżą świetnie. Liczą podkłady nawet w analogu, chociaż są lekkie, bo w skali N.
Może nie tyle silnik jest problemem w SM42(bo pewnie tym się wzorujemy), co reszta?
 

mikel

Aktywny użytkownik
Reakcje
32 1 0
Info z FB firmy SK MODEL:

"W związku z wieloma pytaniami na temat lokomotyw z projektu "siódemki" poniżej przedstawiamy krótkie metryczki pierwszych
czterech lokomotyw :

Nr kat. 96360
Lokomotywa elektryczna uniwersalna EU07-193
PKP Cargo Grupa PKP
epoka VIa

- typ: 4E
- producent: Pafawag, Wrocław
- rok budowy: 1972
- nr fabryczny: 4E-193

Model przedstawia lokomotywę EU07-193 w malowaniu spółki PKP Cargo Grupa PKP, z okresu bezpośrednio po naprawie rewizyjnej wykonanej przez PKP Cargo Tabor Ostrów Wielkopolski 07.08.2009 r., kiedy przydzielona była do Wielkopolskiego Zakładu Spółki PKP Cargo S.A. w Poznaniu.
Zgodnie ze stanem faktycznym z tego okresu eksploatacji, na modelu nie będzie jeszcze podanego przydziału, odtworzony będzie natomiast napis "CT Wielkopolski Napr.rew. 07.08.09" oznaczający miejsce i datę wykonania ostatniej naprawy okresowej.
Na modelu nie będzie również jeszcze numeru EVN, którym lokomotywa ta została oznaczona dopiero w czerwcu 2012 roku.
Model - podobnie jak oryginał tej lokomotywy we wspomnianym okresie jej eksploatacji - wyposażony będzie w pantografy typu AKP-4E z pojedynczymi ślizgaczami, które w lokomotywie EU07-193 zmienione zostały na ślizgacze bliźniacze dopiero w roku 2011.


Nr kat. 96361
Lokomotywa elektryczna pasażerska EP07-187
PKP
epoka Vb

- typ: 4E
- producent: Pafawag, Wrocław
- rok budowy: 1972
- nr fabryczny: 4E-187

Model prezentuje lokomotywę EP07-187 z Zakładu Taboru w Żurawicy, w malowaniu z żółtymi czołami, po naprawie rewizyjnej wykonanej 31.05.2001 r. przez ZNTK Oleśnica, w którym lokomotywa ta występowała aż do roku 2006.
Lokomotywa EP07-187 (również jeszcze przed przebudową, jako EU07-187) była przez wiele lat przydzielona do lokomotywowni w Dębicy, która po utworzeniu zakładów taboru w roku 1997 stała się jedynie sekcją Zakładu Taboru w Tarnowie, a od września 1999 roku - Zakładu Taboru w Żurawicy.
Dlatego też, niejako dla podkreślenia "dębickiego przydziału", w środkowych oknach czołowych lokomotywy EP07-187 przez kilka lat znajdowały się żółte nalepki z napisem Dębica, co również zostanie odtworzone w modelu.
Model lokomotywy EP07-187 firmy Piko jest specjalnie dedykowany do modelu czterowagonowego zespołu piętrowego serii Bhp ze stacji Rzeszów (Rivarossi nr kat. HRS4228), który także pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku.
Umożliwi to zestawienie składu pociągu w pełni zgodnego z rzeczywistością.

Nr kat. 96362
Lokomotywa elektryczna uniwersalna EU07-348
PKP
epoka IVc

- typ: 303E
- producent: H. Cegielski, Poznań
- rok budowy: 1984
- nr fabryczny: 303E-248

Model lokomotywy EU07-348 firmy Piko będzie ją odwzorowywać w malowaniu i oznakowaniu fabrycznym HCP, kiedy z końcem grudnia 1984 roku rozpoczęła służbę w MD Poznań Franowo, gdzie przydzielona była aż do roku 1990.
W początkowym okresie eksploatacji lokomotywa ta nie miała na sobie namalowanego przydziału do macierzystej lokomotywowni, a jedynie napis świadczący o jej przydziale do Zachodniej DOKP i w taki sposób zostanie to odwzorowane na modelu.
Zgodnie z oryginałem, na modelu odtworzone zostaną napisy "ZNTK" oraz "Napr. rew." jeszcze bez podanej daty i miejsca wykonania ostatniej naprawy okresowej.

Nr kat. 96363
Lokomotywa elektryczna towarowa ET41-152-A/B
PKP
epoka Vb

- typ: 203E
- producent: H. Cegielski, Poznań
- rok budowy: 1981
- nr fabryczny: 203E-152

Lokomotywa ET41-152-A/B związana była przez 20 lat z Ostrowem Wielkopolskim, jednym z miejsc na sieci PKP szczególnie związanych z eksploatacją lokomotyw tej serii.
Model tej lokomotywy firmy Piko będzie odwzorowywał jej wygląd zewnętrzny z przełomu lat 2000/2001, kiedy była ona jeszcze przydzielona do Zakładu Taboru w Ostrowie Wlkp.
Na modelu umieszczone będą znajdujące się wówczas na tej lokomotywie napisy, w brzmieniu zgodnym z oryginałem: "Zakład Taboru Ostrów Wlkp." oraz "Zakł. Tab. Zd. Wola-Karsznice Napr.rew. 30.12.2000 r."."
 
Reakcje
0 0 0
Niezniszczalny jesteś chłopie. Wygonili Cię z drugiego wątku o "siódemce", to teraz tu klepiesz hurtowo bez sensu. 29 postów w niepełnych 10 stronach. Zaczynam powoli bać się otwierać lodówkę, że tam będziesz...
Nikt mnie nie wygonił.;) Grzecznie poprosił o nie pisanie postów nie do końca związanych z tematem a bardziej stymulujących dyskusję o modelu-czasem fakt trochę zbyt wydumanej- ale co zrobić pasja silniejsza od człowieka. A ja kulturalnie tego zaprzestałem. Do gonienia ty byłbyś pierwszy. Skład z sygnatury idealnie się nadaje...tylko żeby się katastrofą nie skończyło przy takim ładunku negatywnej energii...te składy niepewne bywają:D

Moderatora tradycyjnie proszę o przesunięcie postu na bocznicę. Bo rzeczywiście nic nie wnosi...jak i post Marcina. Czy warto go pogonić? Raczej nie...należy być tolerancyjnym i pozytywnym i mieć na uwadze że czasem hobby samo dyktuje więcej niż by się chciało napisać- cóż poradzić- takie piękne jest.

Co do postów wyżej o EU07 od Piko- uważam że każdy (no prawie każdy :rolleyes:) porusza istotne kwestie dotyczące modelu...oczywiście do tego potrzeba trochę zrozumienia i dobrej woli.

Marcin...żeby się nie skończyło jak w pewnym filmie- gdzie lodówka właściciela pogoniła.

Luz Panowie, luz.
 

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.605 25 0
W Stonkach nie tyle problemem jest silnik, co przekładnia napędowa. To ona głównie ponosi winę za fatalną jazdę modelu.
I co z tego jak nadal wkladaja trojpolowe silniki.
Myślę, że faktycznie problemem nie jest silnik, tylko tak jak pisze karol_mar przekładnia. Mam wrażenie, że SM42 z pierwszych "wypustów" jeżdżą o wiele gorzej (szarpią przy niskich prędkościach), niż te z ostatnich wydań. Czy Piko coś poprawiło w tej przekładni tego nie wiem. Jeżeli zostaną (zostały) wyeliminowane te błędy to myślę, że EU07 nawet z tym silnikiem będą w stanie jeździć płynnie.
 

Podobne wątki