• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EU07-433 od SM i rozjazdy WR/WL oraz BWL/BWR Piko

pptasinski

Aktywny użytkownik
Reakcje
77 0 0
#1
Witam Kolegów
Mam problem z tym lokiem i powyższymi rozjazdami - często mi moja z21 wyłącza zasilanie z powodu zwarcia na tych rozjazdach. Ktos mial podobny problem ? Inne loki (innych producentów) nie maja tego problemu .
 
OP
OP
pptasinski

pptasinski

Aktywny użytkownik
Reakcje
77 0 0
#7
Postanowiłem ja trochę rozbebeszyc i oczyścić. Mam pytanie - na wózku na zdjęciu jest przewod zawinięty pod śrubkę - do czego on służy ?

image.jpeg
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
147 5 0
#8
Jest to znany problem związany z budową samych rozjazdów Piko systemu A. Szyny rozchodzące się za krzyżownicą są dość blisko siebie i zwarcie się może pojawić przy szerszych kołach, albo jeżeli została zdjęta gumka przyczepnościowa z koła i wtedy zwiera rantem trzymającym gumkę. Słyszałem o dwóch różnych metodach rozwiązania tego problemu. Można w klin dzioba krzyżownicy wcisnąć kawałek dociętej zapałki w taki sposób, żeby na pierwszych kilku mm za krzyżownicą nieco unosiła koło nad szynę. A drugi sposób to po prostu obie szyny rozchodzące się zaraz za krzyżownicą na odcinku tak z 0,5cm pokryć lakierem bezbarwnym.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.389 230 14
#10
Ten drucik pod śrubką to jest kontakt do łyżwy na trzecią szynę. Dla użytkowników DC bez znaczenia. Możesz go nawet usunąć i sobie już założyć wózek bez gniazda na łyżwę jak już to cale zdemontowałeś.

Krzyżownice można tunować zapałką lub lakierem, albo kupić ROCO lub PECO. Moje lokomotywki mają nieco jakąś alergie jak muszą się poruszać po torach tego producenta… :gwizd:;)
 
OP
OP
pptasinski

pptasinski

Aktywny użytkownik
Reakcje
77 0 0
#11
Panie Robercie, niestety ale póki co mam torowisko Piko i raczej tak zostanie do września :-(. Szkoda aby taka lokomotywa stała tylko w gablocie - na szczęście patent z lakierem przeszedł :).
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
147 5 0
#12
Rozjazdy Piko nie są wcale takie najgorsze. Nie trzeba wykonywać polaryzacji krzyżownicy, a sprężynka trzyma iglice dość pewnie, a i bez zwarcia i wykolejenia można rozjazd "rozpruć". Do domowej zabawy jak znalazł i można zaoszczędzić na napędach :) Jedynie przed czym bym przestrzegał, to przez rozjazdem krzyżowym. Tzn. nie to żeby był on jakoś źle wykonany, ale posiada jeden mankament - umieszczenie iglic wewnątrz czworoboku rozjazdu (czyli jak w tradycyjnym angliku) przy rozjeździe 15-stopniowym powoduje, że na kierunek zwrotny jest łuk o promieniu 40-kilku centymetrów. Niby krótki, ale niektóre parowozy nie lubią takich "ciasności". Ale po prawdzie, to 99% taboru problemu nie ma :)
 

Podobne wątki