• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EU/EP-07 Przewozów Regionalnych w nowym malowaniu

Reakcje
0 0 0
#2
Jeździ EP w takim malowaniu w popołudniowych godzinach przez Oborniki :D (chyba ciągnie pośpieszny z Wrocławia do Gdyni na zmianę ze "zwykłą" EP07, ale nie jestem pewien :razz: ) Dzisiaj pod wieczór chyba będę na stacji, to postaram się zrobić kilka fotek telefonem albo jakiś krótki filmik, jeśli akurat dzisiaj będzie przejeżdżać :D ;)
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.652 12 2
#4
Kiedy wreszcie PKP skończy przepakowywać gówno w różnorakie sreberka? Może wreszcie czas pomyśleć o zakupach nowego taboru?
TU jest więcej fotek.
 

kozak

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
#5
To raz a po drugie to te sreberka coś nie są zbyt efektowne, powiedział bym nawet że beznadziejne. Po beznadziejnym przemalowaniu EP09 myślałem że nic gorszego nie będzie ale jak widzę muszę sie przyzwyczajać :devil:
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#6
Co do malowania Epok to był jakiś wizjoner, który jest za to odpowiedzialny. Zakład w Gliwicach dostał wytyczne jak ma być pomalowane i tak robią.
Podobno w tych modernizowanych EP07 była wymiana łożysk na silnikach trakcyjnych z ślizgowych na toczne. Czy ktoś mógłby potwierdzić te informację ?
 

aqws9

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
kozak napisał(a):
te sreberka coś nie są zbyt efektowne
Co racja to racja... fatalne te wszystkie Cargo, PR i inne cuda... tylko czekać jak wiedzeni pomysłem zachodnich mocarstw, zaczną wymalowywać reklamy komercyjne ... :roll:
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#9
Moim zdaniem Oleśnica poszła po bandzie i zmieniła tyko przekładnię bo zmiana łożysk w silniku pociąga za sobą zmianę korpusu silnika i trzeba by było uruchomić produkcję korpusów takich jak na EP08 a formy do odlewów zkasowano kilka lat temu, Jest też inne rozwiązanie, zrobić korpusy spawane, a nie odlewane (były by podobne do tych z epok ) tylko trzeba by je najpierw zaprojektować a dla trzech lokomotyw to się nie opłaca. A co do malowania to akurat EP09 mnie się podoba, ale ja mam osobisty stosunek do tej lokomotywy. ;)
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#11
Dobra ale zmiana korpusu silnika i łożysk powodowała by zmianę nazwy z EP07 na EP08 bo te lokomotywy miały zmienione łożyska a w EP07 zmianie uległa tylko przekładnia, Oleśnica zmieniła chyba jeszcze tylko pulpit i mnóstwo blachy poszyciowej bo te lokomotywy są z pierwszej dwusetki, czyli dość porządnie zardzewiałe, zresztą w Gliwicach będzie robiona EU07 -099 na EP07-jeszcze nie wiem co, i zmianie ulega tylko przekładnia no i może nowy pulpit będzie założony ale to zależy ile kasy da PKP bo na razie skąpią.
A cała ta modernizacja to pic na wodę, po prostu naprawa główna połączona ze zmianą przekładni i kilku detali. Modernizacją można nazwać ET22-2000, a to jest po prostu ściągnięcie kasy z unii europejskiej pod pretekstem modernizacji taboru, i właśnie w tym celu te lokomotywy trafiły pod przewozy regionalne, Cargo nie dostała by tej kasy, bo dofinansowanie jest dla przewozów osobowych.
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#15
Głównym celem stworzenia lokomotyw EP08 było osiąganie przez nie prędkości 160 km/h w tym celu zmieniono przekładnię aby odciążyć silnik i zmniejszyć jego awaryjność, oraz zmieniono łożyska osiowe w silniku EE541 z ślizgowych na baryłkowe typu o ile pamiętam 23960C4 te łożyska nie przenoszą momentu obrotowego tylko łączą zestaw kołowy z silnikiem i utrzymują w odpowiedniej odległości elementy przekładni, i to były jedyne zmiany na tych lokomotywach, pozostałe elementy pozostały takie same. Natomiast na EP07 wprowadzono tylko zmianę przekładni pozostawiając łożyska osiowe silnika bez zmian a prędkość maksymalna pozostała taka sama jak na EU07 czyli 120 km/h. Testowano też lokomotywę EP07 z łożyskami ślizgowymi i dodatkową pompą tłoczącą smar ale idea upadła z powodu zbyt dużego zużycia smaru. Takie rozwiązanie było też testowane na kilku ET22, ale szybko się wycofano. Lokomotyw EP08 zbudowano mało z powodu ceny łożysk, braku odpowiedniego torowiska do wysokich prędkości, a potem zmodernizowano EU05 do standardu EP05 i wprowadzono dużą liczbę EP07 które były wolniejsze ale dużo tańsze.

A ponieważ prędkość maksymalna"zmodernizowanych" lokomotyw dla Przewozów Regionalnych nie została zmieniona i wynosi 120 km/h, więc nie było potrzeby zmiany łożysk osiowych silników trakcyjnych na tych lokomotywach.
 
P

ps

Gość
#16
mauser napisał(a):
A ponieważ prędkość maksymalna"zmodernizowanych" lokomotyw dla Przewozów Regionalnych nie została zmieniona i wynosi 120 km/h
dla ścisłości: EU06/EU07/EP07 - wszystkie - Vmax 125 km/h. :cool:
mauser napisał(a):
zmianie ulega tylko przekładnia no i może nowy pulpit będzie założony ale to zależy ile kasy da PKP bo na razie skąpią.
Co do zakresu "modernizacji" - tak. Co do kasy - warunki finansowe są określone i jeśli lok zostanie zakwalifikowany do naprawy to będzie tak zrobiony, a za wykonaną naprawę będzie zapłata. Napisałem "jeśli zostanie zakwalifikowany" - bo już miały miejsca "cofnięcia" maszyn z zakładów (nie pytajcie o numerki - bo w tej chwili nie pamiętam).
mauser napisał(a):
Modernizacją można nazwać ET22-2000, a to jest po prostu ściągnięcie kasy z unii europejskiej pod pretekstem modernizacji taboru, i właśnie w tym celu te lokomotywy trafiły pod przewozy regionalne, Cargo nie dostała by tej kasy, bo dofinansowanie jest dla przewozów osobowych.
Plany modernizacyjne jak najbardziej były, ale zweryfikowały je przetarg a potem negocjacje - po prostu ktoś "przejechał się" w temacie ilości środków finansowych. To jest kolejny dowód na to , o czym mówi się już od kilku lat - im dłużej będzie się zwlekać z modernizacją loków rodem z lat 50.-60. wieku ubiegłego, tym drożej będzie to kosztowało..... To co się obecnie dzieje uważam za wyrzucanie pieniędzy w błoto - i co ciekawe: za przyzwoleniem UE....
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#17
Znam warunki finansowe proponowane przez PKP za "modernizację " serii EU07 na EP07, i z tego co pamiętam przetargow było chyba więcej niż jeden bo na początku miała to byc modernizacja do standardu EP08, ale to szybko upadło. Niestety te lokomotywy można by zmodernizowac na wzor lokomotywy ET22-2000, ale na to potrzebne są pieniądze i to jak naj szybciej, a Przewozy Regionalne ich nie mają. A co do wycofywanych lokomotyw to spojż do mojej galerii są tam zdjęcia pewnego loka kotry został wycofany bo blachy ostoi były zabardzo zardzewiałe, i też nie pamiętam numerow ale u mnie w zakładzie było chyba 5 takich przypadkow na anglikach i 3 na jamnikach, i wszystkie trafiły na złom.


P.S.
Przepraszam za te 120 a nie 125 km/h masz rację .
Szkoda kasy, ale to niestety to nie my o tym decydujemy.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.652 12 2
#18
Gdzie były modernizowane te loki, które już są w nowym malowaniu i o nazwie EP07? Bo w Gliwicach nic takiego nie robili, takie mam informacje stamtąd. Oleśnica może?
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#19
Gliwice robią EP09 a EP07 robi Oleśnica. Ale nie wiem czy wszystkie. W Gliwicach będzie "modernizowana" EU07-099 jak się zakfalifikuje, bo stanie w krzakach nie wpłyneło pozytywnie na jej stan techniczny.
 

Podobne wątki