Firma Gebauer wyprodukowała kilka modeli próbnych, tzw. musterów (tylko 4 sztuki sygnowane M1-M4) wagonu motorowego ET89, potocznie zwanego u nas "Liczyrzepa", po niemiecku "Rübezahl". Ten model ma oznaczenie M1, a więc jest pierwszym wyprodukowanym przez Gebauera.
Udało mi się dzisiaj nabyć ten model na ebay.de. Wagon ten kursował od 1934 roku na terenie zelektryfikowanej linii nr 340 na Dolnym Śląsku w Karkonoszach. Po wojnie został niestety w większości wywieziony do ZSRR. Model posiada dość wysoki i przez to wyrazisty pług odśnieżny.
Krzysztof Koj o "Liczyrzepie" : wagon ten wystąpił na PKP po roku 1945 w polskich oznaczeniach, ale jako wagon do montażu sieci trakcyjnej, a więc z pomostem roboczym na dachu, pozbawiony silników i pantografów. Był to po prostu wagon T-G należący do PKRE w Warszawie i nosił polskie godło i cechę PKP.
Udało mi się dzisiaj nabyć ten model na ebay.de. Wagon ten kursował od 1934 roku na terenie zelektryfikowanej linii nr 340 na Dolnym Śląsku w Karkonoszach. Po wojnie został niestety w większości wywieziony do ZSRR. Model posiada dość wysoki i przez to wyrazisty pług odśnieżny.
Krzysztof Koj o "Liczyrzepie" : wagon ten wystąpił na PKP po roku 1945 w polskich oznaczeniach, ale jako wagon do montażu sieci trakcyjnej, a więc z pomostem roboczym na dachu, pozbawiony silników i pantografów. Był to po prostu wagon T-G należący do PKRE w Warszawie i nosił polskie godło i cechę PKP.
Załączniki
-
83,2 KB Wyświetleń: 45
-
83,3 KB Wyświetleń: 46
-
100 KB Wyświetleń: 43
-
63 KB Wyświetleń: 43
-
74,1 KB Wyświetleń: 43
-
59,4 KB Wyświetleń: 51
-
82,9 KB Wyświetleń: 50
-
71,4 KB Wyświetleń: 56
-
50,4 KB Wyświetleń: 49
-
54,8 KB Wyświetleń: 49
-
74,1 KB Wyświetleń: 42
-
88,6 KB Wyświetleń: 40
-
50,9 KB Wyświetleń: 42
-
228,4 KB Wyświetleń: 42
-
74,3 KB Wyświetleń: 39
-
94,8 KB Wyświetleń: 42
-
54,7 KB Wyświetleń: 42
Ostatnio edytowane: