• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Schlesienmodelle - modele lokomotyw serii ET41

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Widzę że (jeśli się nie mylę) moja ulubiona epoka IV. Kolejny zakup obowiązkowy się szykuje :)
[DOUBLEPOST=1416905897][/DOUBLEPOST]
Widok imponujący i model będzie cudny ale powtórzę to co już było gdzieś napisane - żeby to ładnie i naturalnie na makiecie wyglądało to trzeba podczepić dość długi skład, tak ze 20-25 wagonów conajmniej. Inaczej będzie dziwnie :)
Może luzem lecieć i wcale to nie będzie dziwne :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.371 463 29
Reakcje
0 0 0
Widok imponujący i model będzie cudny ale powtórzę to co już było gdzieś napisane - żeby to ładnie i naturalnie na makiecie wyglądało to trzeba podczepić dość długi skład, tak ze 20-25 wagonów conajmniej. Inaczej będzie dziwnie :)
Gdyby był to była ET41-163 i malowaniu jak EU07-400 to mały składzik osobowy w epoce IV byłby wiernie odwzorowany. Kilka lokomotyw ET41 stacjonujących w Krakowie było przeznaczone do obsługi pociągów Kraków -Warszawa-Kraków,między innymi Ex Krakus, Tatry. Lokomotywy te prowadziły tylko pociągi na Warszawę chyba przez dwa rozkłady jazdy. Jest zdjęcie w temacie Lokomotywy dwuczłonowe na polskich torach właśnie ET41-163 chyba z Krakusem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.371 463 29
No fajnie, po moim pytaniu kolega psob edytował swój wcześniejszy post usuwając stwierdzenie o innym, przesadzonym wpisie, za to dodając swoje, tym razem już bardziej konkretne, swoje zdanie. I tak ja wychodzę na kogoś, kto nie rozumie, co czyta - nieładnie.

A jeśli chodzi o link, to jest tam takie zdjęcie ET41, wprawdzie czarno-białe, ale jeśli ktoś choć trochę wie o kolei w tamtych czasach, nie powinien mieć wątpliwości, że lokomotywa była seledynowo-zielona. Jedyną wątpliwą sprawą jest dolny pas: nie potrafię powiedzieć, czy wszystkie ryflowane ET41 miały pas ciemny, czy były też z seledynowym.

Ex. Krakus prowadzony prokocimską ET41-163 wyjeżdża ze stacji W-wa Zachodnia w kierunku Radomia (w tle widać MD W-wa Ochota) ok. 1982 roku.

 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
997 63 25
Gdyby był to była ET41-163 i malowaniu jak EU07-400 to mały składzik osobowy w epoce IV byłby wiernie odwzorowany. Kilka lokomotyw ET41 stacjonujących w Krakowie było przeznaczone do obsługi pociągów Kraków -Warszawa-Kraków,między innymi Ex Krakus, Tatry. Lokomotywy te prowadziły tylko pociągi na Warszawę chyba przez dwa rozkłady jazdy. Jest zdjęcie w temacie Lokomotywy dwuczłonowe na polskich torach właśnie ET41-163 chyba z Krakusem.
Nie zgodzie się do końca. Często i gęsto ET41 byly spotykane na Zakopiance z ciężkimi pociągami pasażerskimi. Takim tez byl np. pospieszny relacji Poznań Glowny- Zakopane gdzie mial okolo 10 pudelek na haku. ( Mowie tu oczywiście o latach 90'). Kolejna ciekawostka jest ze zdarzylo sie , ze ET41 z Czerwińska prowadzily pociągi IC. Bardzo rzadko ale jednak. Tak wiec zdarzają się wyjątki od regoly i nie ma co dyskutować z jakim skladem lok MUSI być zestawiony bo musu żadnego nie ma.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Zgadzam się z Pantografem.
Pamiętam za małolata pewną podróż do Zakopanego. Zakopianka była w remoncie i na jednym odcinku (już nie pamiętam chyba Sucha Beskidzka - Nowy Targ) była wprowadzona komunikacja zastępcza (PKP podstawiło autobusy). Wydłużało to podróż o co najmniej o godzinę wiec aby dodatkowo nie tracić czasu na przepinanie lokomotywy na końcu składu dopinano elektrowozy towarowe, Najwięcej było ET21, jednak do EX Tatry, którym podróżiwaliśmy był dopięty ET41.
Skład wyglądał tak (numerów nie pamiętam, dawno było) EU07 + EX Tatry +ET41
 
Reakcje
0 0 0
Nie zgodzie się do końca. Często i gęsto ET41 byly spotykane na Zakopiance z ciężkimi pociągami pasażerskimi. Takim tez byl np. pospieszny relacji Poznań Glowny- Zakopane gdzie mial okolo 10 pudelek na haku. ( Mowie tu oczywiście o latach 90'). Kolejna ciekawostka jest ze zdarzylo sie , ze ET41 z Czerwińska prowadzily pociągi IC. Bardzo rzadko ale jednak. Tak wiec zdarzają się wyjątki od regoly i nie ma co dyskutować z jakim skladem lok MUSI być zestawiony bo musu żadnego nie ma.
Nie chodziło mi o wyjątki. Chodziło mi o planowy obieg lokomotyw na pociągach EX i pośpiesznych i osobowych na trasie Kraków -Warszawa, czyli że te lokomotywy przez okres dwóch lub trzech lat lat były planowo podpinane do tych pociągów, i taki plan był w MD Kraków Prokocim i to na 100% wiem bo pracowałem w tym okresie w ruchu pasażerskim tylko że w drugim planie ogólnym. Kolega Andrzej kilka postów wyżej cytuje zdjęcie z tematu Lokomotywy dwuczłonowe właśnie z planową lokomotywą ET41-163. Dokładnie nie pamiętam ale była w tym planie też 162, dwie 17? i chyba 199,200. trzeba by było sprawdzić przydziały lokomotyw z Krakowa.Dla uściślenia mowa jest o latach 1982 do 1985-6. Wyjątek był wtedy gdy do Krakusa były podpięte dwie EU07 albo 06, a musiały być dwie bo w tym okresie PKP miało jakiegoś zajoba ma punkcie Expresów. Co do Zakopianki to do końca 1989 żadna lokomotywa planowa i nawet wyjąwkowo ET41 nie prowadziła pociągów pasażerskich i towarowych do Zakopanego. Dlaczego?.Dlatego że profil lini a dodatkowo jeden wiadukt między Suchą a Chabówką był uszkodzony. Cały ruch towarowy obsługiwała MD Sucha Beskidzka i Chabówka lok.ET21.
Zgadzam się z Pantografem.



Pamiętam za małolata pewną podróż do Zakopanego. Zakopianka była w remoncie i na jednym odcinku (już nie pamiętam chyba Sucha Beskidzka - Nowy Targ) była wprowadzona komunikacja zastępcza (PKP podstawiło autobusy). Wydłużało to podróż o co najmniej o godzinę wiec aby dodatkowo nie tracić czasu na przepinanie lokomotywy na końcu składu dopinano elektrowozy towarowe, Najwięcej było ET21, jednak do EX Tatry, którym podróżiwaliśmy był dopięty ET41.
Skład wyglądał tak (numerów nie pamiętam, dawno było) EU07 + EX Tatry +ET41
Czegoś tu nie rozumie .Jeśli komunikacja zastępcza była z Suchej do Nowego Targu to gdzie nie musiano przepinać tych lokomotyw żeby zaoszczędzić czas. Lokomotywy przepina się w Suchej i Chabówce więc nie widzę sensu przepinania lokomotywy ani dawania drugiej jako popych jeżeli była komunikacja zastępcza między Suchom a Nowym Targiem, przecież tym odcinkiem pociąg nie jechał. W tamtych czasach obciążenie dla lini na Zakopane było chyba 400t dla lok. EU07 to wynika z służbowego rozkładu to jest około dziesięciu wagonów,i dla EU07 jest to pikuś chyba że mechanik jest dupa. Jeżeli zaczęto puszczać w latach dziewięćdziesiątych ET41 i takim dojechałeś to OK peron w Zakopanym przecież wydłużyli chyba po to.

I na koniec jeszcze raz twierdzę ze gdyby SM wypuściło ET41 na przyłkad 163 byłby prawie wiernie odwzorowany składzik dla poć.osobowych i towarowych w IV epoce bo drugapłowa lat 80tych to dla tej lokomotywy tylko ruch towarowy.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
EU06-15, masz rację... pokręciłem.
Pociągiem złożonym z EU07 i ET41 dojeżdżaliśmy do Zakopanego, to pewne.
Z tego co pamiętam to wyglądało tak:
W pewnej chwili wygonili nas z EX Tatry i zapakowali do autobusów a w Suchej Beskidzkiej (albo w Nowym Targu) wsiadaliśmy z powrotem do długiego składu do Zakopanego i ten właśnie skład miał dwie lokomotywy w tym jedną ET41. Prawdopodobnie było to wahadło Zakopane-Sucha Beskidzka (lub Nowy Targ) ale to moje przypuszczenia po latach.

Wybaczcie za zamieszanie ale byłem wtedy "szczyl" w podstawówce, czyli jakieś 17-20 lat temu. Po takim czasie pamięć jest zawodna.
 
Ostatnio edytowane:
P

ps

Gość
I tak ja wychodzę na kogoś, kto nie rozumie, co czyta
Bez komentarza - szczególnie w kontekście tego wpisu:
jest tam takie zdjęcie ET41, wprawdzie czarno-białe, ale jeśli ktoś choć trochę wie o kolei w tamtych czasach, nie powinien mieć wątpliwości, że lokomotywa była seledynowo-zielona
Po pierwsze: mam dobre pojęcie o tamtych czasach - przynajmniej w temacie "jamników"
Po drugie: czy ja neguję że były seledynowo-zielone? Ja neguję zupełnie co innego - proszę dwa razy pomyśleć zanim się napisze "przesadzone". I popatrzeć na zdjęcia ponownie - jak potrzeba to nawet dziesięć razy....
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.371 463 29
Przypomina mi to sposób pisania jednego z kolegów, który już dość dawno się tu nie wypowiadał: wiem, ale nie powiem, szukajcie sobie sami. Nie mam ochoty na zgadywanki i analizowanie pod lupą co też kolega psob mógł mieć na myśli, więc nie będę więcej dyskutował, chyba, że dowiem się, co jest takiego niezgodnego z IV epoką w prototypie ET41. A zdanie, którego nie chce komentować kolega psob, odnosiło się do faktu usunięcia przez niego wpisu, co do którego poprosiłem o konkrety. Ale starczy już tego tłumaczenia się...
 

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
Reakcje
262 0 0
Nie chodziło mi o wyjątki. Chodziło mi o planowy obieg lokomotyw na pociągach EX i pośpiesznych i osobowych na trasie Kraków -Warszawa, czyli że te lokomotywy przez okres dwóch lub trzech lat lat były planowo podpinane do tych pociągów, i taki plan był w MD Kraków Prokocim i to na 100% wiem bo pracowałem w tym okresie w ruchu pasażerskim tylko że w drugim planie ogólnym. Kolega Andrzej kilka postów wyżej cytuje zdjęcie z tematu Lokomotywy dwuczłonowe właśnie z planową lokomotywą ET41-163. Dokładnie nie pamiętam ale była w tym planie też 162, dwie 17? i chyba 199,200. trzeba by było sprawdzić przydziały lokomotyw z Krakowa.Dla uściślenia mowa jest o latach 1982 do 1985-6...
Na początku lat 80-tych przez MD Kraków Prokocim przewinęło się całkiem sporo lokomotyw ET41. Większość z nich prowadziła pociągi pasażerskie, w tym także te do i z Warszawy, jak wspomniany Ex. Krakus czy nocny do Zakopanego nr 1313. Z tego co pamiętam, ale trzeba by to sprawdzić było to: 155, 156, 157, 158, 162, 163, 170, 171, 175, 176, 199 i 200.
 

Hajo

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
83 2 0
Pozwolę sobie troszkę odkopać. Wiem, że teraz wszyscy czekają na kolejne EU/EP07.
Gdzieś widziałem, orientacyjną datę, ale może ktoś mi przypomni na kiedy mniej więcej planowana jest premiera ET41?
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
2.418 230 14
Nie podam terminu na razie, bo jednak zmieniłem koncepcie tej lokomotywy. Lokomotywa będzie fabrycznie skonfigurowana w ten sposób:

Człon A: Ślinik, i płytka elektroniczna ze złączem na dekoder 21MTC.

Człon B: Ślinik, płytki złączone z członem A, bez dekodera.

Tym się uniknie potrzeby dwóch dekoderów, a zostaną jednak oba człony z napędem. Jeżeli ktoś będzie koniecznie chciał mieć oba człony z dekoderem, może kupić płytkę ze złączem na dekoder, i przelutować po prostu kabelki w członie B do tej płytki.

Kombinowałem trochę nad tym jak to ugryźć, dlatego było tak cicho o ET41. Dodatkowo kinematyka krótkiego sprzęgu i gumowe wały były testowane na Y-kach ROBO, i świetnie się sprawdziły.
 

Podobne wątki