• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET41

Reakcje
4.111 416 99
Video test brunellorosso


Ciekawy z uwagi na sposób filmowania w ruchu (w tym zbliżenia na wózki :) ).
Wiem, to malowanie to nie jest nowość. Ale nie o to chodzi w testach.
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
519 41 1
Video test brunellorosso


Ciekawy z uwagi na sposób filmowania w ruchu (w tym zbliżenia na wózki :) ).
Wiem, to malowanie to nie jest nowość. Ale nie o to chodzi w testach.
Rzeczywiście, fajnie zrobiony film.
Lok "huśta" się i kołysze jak prawdziwy, a do tego praca tych wózków, jak w rzeczywistości.
Szkoda tylko, że kręcili po tak ostrym łuku, że widać wnętrza przejść między lokomotywami.
 

pumapumex

Nowy użytkownik
Reakcje
9 0 0
Czy poszczególne wypsusty ET41 (152, 149, 171) oprócz detali różniły się kolorystyką? Chodzi mi o odcienie zieleni. Nigdy nie widziałem ich razem, a przymierzam się do zakupu. Bardzo podobało mi się ET41-152, jesli chodzi o odcienie zieleni.
 
M

Marek41

Gość
Czy ktoś ma schemat płytki A i B do ET41 PIKO ?
Numery katalogowe 96360-82-3003-00 i 96360-82-3004-00.
Niby to samo co EU07 , a drobne różnice są.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.753 102 1
Oglądając zdjęcie lokomotywy kolegi zauważyłem, że wystąpił podobny do mojego problem z porysowanymi obudowami dolnych reflektorów. Niestety ja również po wyjęciu swojego modelu zauważyłem delikatnie uszkodzone obudowy. Zastanawiam się czy przyczyną tego problemu nie jest za ścisłe opakowanie ze styropianu? I przy wyjęciu lub włożeniu nie dochodzi do tych uszkodzeń?
 

1:87fan

Nowy użytkownik
Reakcje
18 7 0
Kolekcjonuję modele taboru osobowego z IV i tzw.VI epoki ale w przypadku ET-41 przełamałem się....
Chciałbym skompletowć skład wagonów z tym elektrowozem i tu mam pytania do Was.
Co najczęściej przewoziły składy z tym lokiem? I czy bywały składy mieszane czy na ogół jednolite jeśli chodzi o towar?
I jakie w takim razie polecacie wagony jeśli wogóle były produkowane?Możecie podać przykładowo numery katalogowe lub producentów?
 

sylwek79

Nowy użytkownik
Reakcje
13 0 0
Oglądając zdjęcie lokomotywy kolegi zauważyłem, że wystąpił podobny do mojego problem z porysowanymi obudowami dolnych reflektorów. Niestety ja również po wyjęciu swojego modelu zauważyłem delikatnie uszkodzone obudowy. Zastanawiam się czy przyczyną tego problemu nie jest za ścisłe opakowanie ze styropianu? I przy wyjęciu lub włożeniu nie dochodzi do tych uszkodzeń?
O ile reflektory można zasłonić folijką tak, żeby nie tarły o styropian, to bardziej mnie martwi sprawa detali. Styropian faktycznie jest ciasny, co nie ułatwia wyjmowania/chowania lokomotywy. Mi wczoraj odpadła tabliczka z oznaczeniem lokomotywy. Przykleiłem, ale model już nie jest jak nowy:(
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.336 56 1
Kolekcjonuję modele taboru osobowego z IV i tzw.VI epoki ale w przypadku ET-41 przełamałem się....
Chciałbym skompletowć skład wagonów z tym elektrowozem i tu mam pytania do Was.
Co najczęściej przewoziły składy z tym lokiem? I czy bywały składy mieszane czy na ogół jednolite jeśli chodzi o towar?
I jakie w takim razie polecacie wagony jeśli wogóle były produkowane?Możecie podać przykładowo numery katalogowe lub producentów?
Tak naprawdę wszystkie towarowe będą pasować: węglarki, cysterny, kryte itp. Co do typu wagonów w jednym składzie: występowały/występują złożone tylko z jednego typu np. sznur cystern jak i wymieszane, sam widziałem skład złożony z cystern, platform i węglarek. Ogólnie rzecz biorąc ET41 jest przeznaczona do ciężkich składów ale prowadziła także pociągi pasażerskie.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
Ogólnie rzecz biorąc ET41 jest przeznaczona do ciężkich składów ale prowadziła także pociągi pasażerskie
Tak,ale w sytuacjach awaryjnych,np.podczas wyjątkowo ciężkich zim,gdy lżejsze lokomotywy zwłaszcza elektryczne ulegały masowym awariom. Lub gdy awarii uległa lokomotywa pociągowa a trzeba było bez zbędnej zwłoki poszukać najbliższej lokomotywy zastępczej wtedy od najbliższego pociągu towarowego odpinano takiego
'jamnika"i zapinano go na pociąg pasażerski aby ten mógł bez zbędnego opóźnienia jechać dalej.;)
Szybkość rozkładowa z tak złożonego składu nie mogła przekraczać szybkości konstrukcyjnej pojazdu trakcyjnego.
 
Ostatnio edytowane:

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.498 35 1
w latach 90tych szczególnie w sezonie letnim, jak kursowały pociągi wakacyjne i brakowało EU07 i nawet ET22 to zdarzało się ET41 na pośpiechach, ale było to incydentalne. Planowo to chyba ET41 z MD Kraków Prokocim prowadziły przez pewien czas ekspres Krakus, ale to było na przełomie lat 70 i 80.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.194 39 0
Jeśli dobrze pamiętam to jest fotka ET41 z piętrusami Bipa - chyba ze Zwardonia. Obsługiwały takie pociągi po zerwaniu torów i odcięciu części linii od sieci PKP.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Ale co my tu chcemy właściwie udowodnić? To, że ET41 jeździły z pociągami pasażerskimi, to powszechnie wiadomo. Bywało to zwykle nie planowo, tylko z różnych, często nieprzewidzianych powodów (o których była mowa wyżej), choć zdarzała się też planowa obsługa tymi maszynami pociągów pasażerskich. Ale ET41 były zaprojektowane i przeznaczone do prowadzenia ciężkich składów towarowych, głównie zwartych, przede wszystkim z węglem ze Śląska do portów i to było ich typowe zatrudnienie. A że praktyka bywała często odmienna od teorii i założeń, to druga sprawa, dzięki temu zestawienie modelu ET41 z innym składem, także pasażerskim, nie jest błędem. I myślę, że na tym można byłoby zakończyć tę dyskusję.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 50 6
Takich dyskusji o składach/zestawieniach pociągów jest tu całkiem sporo, więc nie bardzo rozumiem, dlaczego nie mogłyby one dotyczyć lokomotyw ET41. Dla mnie, świeżego posiadacza modelu Piko, zdjęcia, które zamieścił Rysiek są bardzo interesujące i na pewno je wykorzystam przy budowaniu składów na makiecie. No i ja myślę, że wcale tej dyskusji kończyć nie trzeba, zwłaszcza, że o tej lokomotywie i jej modelu akurat zbyt dużo tu się nie dyskutuje.
 

Podobne wątki