• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Fotografie ET22 - zdjęcia i inne ciekawostki z tematu "byczek"

krzy.lok

Znany użytkownik
Reakcje
459 15 0
#1
ET22 to jedna z moich ulubionych lokomotyw. Popularny byczek został wyprodukowany w około 1200 egzemplarzach. Często spotykam go na moich wyprawach z aparatem .......... i myślę że wy też. Czekam na fotki stare i nowe oraz inne ciekawostki na jego temat.
 

Pt47-106

Znany użytkownik
Reakcje
564 11 5
#5
sm31-159-sm42-et22-et22-596-13.jpg

SM31-159+SM42+ET22+ET22-596 13.03.2005 Gryfino
et22-454-ciekawe-malowanie.jpg

ET22-454 Szczecin Port Centralny
et22-409-nr-na-kabinie-lub-541.jpg

ET22-409 nr na kabinie a na pudle 541 2001r Szczecin Port Centralny
et22-262-420-na-wozkach.jpg

ET22-262+420 na wózkach technicznych 2000r Szczecin Port Centralny
et22-051-23-08-2001-gryfino.jpg

ET22-051 23.08.2001 Gryfino
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#12
Bardzo przystojnie wyglądają te ET22 z połówkowymi pantografami. Już w 1970-tych bardzo mi się podobała wersja dla Maroka (również kolorystycznie, na tle buro-zielonych PKP) i zastanawiałem się, dlaczego lokomotywy dla PKP tak nie mogły wyglądać.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#13
Wersja dla Maroka miała charakterystyczne odbieraki połówkowe produkcji francuskiej. Mnie jako dziecku "połówki" kojarzyły się z nowoczesnością. Widywałem je najczęściej w czasie rodzinnych wizyt w RFN...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#14
Marokańskie elektrowozy miały też parę innych cech różnych w stosunku do wersji PKP, chodziło mi o ogólne wrażenie. A pantografy połówkowe mnie też wówczas kojarzyły się z nowoczesnością...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#18
Faiveley to francuska firma elektromechanicznego wyposażenia kolejowego, jeden z najbardziej znanych producentów pantografów. To właśnie Faiveley jako pierwszy wypuścił już w 1955 roku pantografy połówkowe, stąd ta nazwa stała się synonimem takich odbieraków, podobnie, jak słowo "adidas" jest używane jako synonim butów sportowych.
 

Podobne wątki