• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ET22 - zdjęcia i inne ciekawostki z tematu "byczek".

201Eo-011 ze zwartym składem czterdziestu wagonów czeskiego Lokotransu załadowanych drewnem.
Ale wtedy pachniało w okolicy... :kawa:
"Lokomotywa przebudowana z oficjalnie zezłomowanej maszyny ET22 ex PKP Cargo. Prawdopodobne egzemplarze które posłużyły jako baza do modernizacji maszyn 201Eo w ZNTK Oleśnica to : 227, 244, 245, 277, 306 i 312." https://ilostan.forumkolejowe.pl/
W tle EU07-068 ex. PKP Intercity z elementami dla Kii na wagonach Sggnss (Korsze Towarowa - Petrovice u Karviné)

14.07.2019, Tychy

P1050939fb.jpg
 

Engineer

Aktywny użytkownik
201Eo-011 ze zwartym składem czterdziestu wagonów czeskiego Lokotransu załadowanych drewnem.
Ale wtedy pachniało w okolicy... :kawa:
"Lokomotywa przebudowana z oficjalnie zezłomowanej maszyny ET22 ex PKP Cargo. Prawdopodobne egzemplarze które posłużyły jako baza do modernizacji maszyn 201Eo w ZNTK Oleśnica to : 227, 244, 245, 277, 306 i 312." https://ilostan.forumkolejowe.pl/
W tle EU07-068 ex. PKP Intercity z elementami dla Kii na wagonach Sggnss (Korsze Towarowa - Petrovice u Karviné)

14.07.2019, Tychy

Zobacz załącznik 664648
Z tym, że widoczny na zdjęciu Byk (201Eo), to spolonizowana, "marokańska" lokomotywa E1000 (201Eg).
Być może wymienione przez Ciebie lokomotywy, które zostały skreślone z inwentarza PKP Cargo, posłużyły jako magazyn niezbędnych
części oraz elementów konstrukcyjnych i wyposażenia, do spolonizowania w/w lokomotywy i reszty sprowadzonych z Maroka do Polski.
Ale niezależnie od tego jest to Marokańczyk.
 

Ciemny

Aktywny użytkownik
Z tym, że widoczny na zdjęciu Byk (201Eo), to spolonizowana, "marokańska" lokomotywa E1000 (201Eg).
Być może wymienione przez Ciebie lokomotywy, które zostały skreślone z inwentarza PKP Cargo, posłużyły jako magazyn niezbędnych
części oraz elementów konstrukcyjnych i wyposażenia, do spolonizowania w/w lokomotywy i reszty sprowadzonych z Maroka do Polski.
Ale niezależnie od tego jest to Marokańczyk.
No i tu się mylisz kolego :)
Były dwa transporty Marokanów.
W 2004 w pierwszym transporcie przybyły 3szt E1003, E1018 oraz E1021, przebudowane kolejno na ET22-R001 R002 i R003, które do dziś są własnością firmy CTL Logistics.
W drugim transporcie w roku 2012 przybyło kolejne 8 maszyn (E1002, E1006, E1008, E1012, E1015, E1016, E1019, E1022), które przebudowane zostały na 201Eo - 001 do 008. Jak wiemy 201Eo mamy obecnie z zakresem numeracji do 014, lokomotywy 009 do 014 zostały przebudowane z Cargowskich maszyn zabranych z sekcji utrzymania taboru Poznań Franowo.
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
No i tu się mylisz Kolego :)

Były dwa transporty Marokanów.
W 2004 w pierwszym transporcie przybyły 3szt E1003, E1018 oraz E1021, przebudowane kolejno na ET22-R001 R002 i R003, które do dziś są własnością firmy CTL Logistics.
W drugim transporcie w roku 2012 przybyło kolejne 8 maszyn (E1002, E1006, E1008, E1012, E1015, E1016, E1019, E1022), które przebudowane zostały na 201Eo - 001 do 008. Jak wiemy 201Eo mamy obecnie z zakresem numeracji do 014, lokomotywy 009 do 014 zostały przebudowane z Cargowskich maszyn zabranych z sekcji utrzymania taboru Poznań Franowo.
Czyżby?:niepewny:
To napisz mi Kolego coś więcej na ten temat niż to co napisałeś. :podstepny:
Te i wiele innych informacji, nie tylko na temat Marokańskich E1000 jest powielane wiele razy w internecie i nie zawsze pokrywają się z prawdą.
Oczywiście nie podważam tego co napisałeś, ale jest kilka szczegółów, które wydają się na pierwszy rzut oka trochę naciągane - np. Cargowskich maszyn zabranych z Poznania. Na jakiej podstawie zostały zabrane maszyny przeznaczone do kasacji (o zasadności tejże w niektórych konkretnych przypadkach wolę się nie wypowiadać) państwowej firmie na rzecz prywatnego konkurencyjnego podmiotu(?)
Jak widzisz, numerki też są nadawane zupełnie przypadkowo, bez jakiejkolwiek logiki, a nadawane losowo kolejne numery taborowe
przy okazji napraw okresowych z gruntowną modernizacją i przebudową, bez znaczenia czy wysoki czy niski numer, czy taki typ czy inny, czy wyprodukowany 20, czy 40 lat temu. Wszystko wrzucone do jednego wora i (nawet nie) dokładnie wymieszane.
Zwłaszcza w ostatnich latach stworzono niezły burd...:cenzura: bałagan w numeracji, gdzie nadawano numery pojazdom trakcyjnym nawet nie według kolejności, a co dopiero typów.

Wracając jednak do tematu...
Na rzeczonym zdjęciu, pierwsze co rzuciło mi się natychmiast w oczy to jeden szczegół, charakterystyczny dla "Marokańczyków",
odróżniający je od eksploatowanych lokomotyw ET22 w Polsce...
1564179185234.png
1564179629676.png

To widoczne skrzynie boczników indukcyjnych, ścięte w Marokańczykach i proste w naszych Bykach.

Kolejnym elementem charakterystycznym dla przebudowanych i spolonizowanych elektrowozów 201Eo (ex.201Eg) to kratka na dachu.
1564180632634.png


Tej akurat co prawda na zdjęciu Patryka nie zauważyłem w 201Eo-011.
Dodatkowo, pozostaje jeszcze kwestia żaluzji, które w 201Eo-011 ma zaokrąglone i mocowane na uszczelkach...
Jak było i jak powinno być po przebudowie, i czy wszystkie spolonizowane lokomotywy zostały w jednakowy sposób, tego nie wiem.
Czy nie mam racji? Być może tak...
... a może nie koniecznie...:)

Na pewno warto temat tych lokomotyw rozwinąć i nie ukrywam, że sam chętnie dowiedział bym się na ich temat, oraz szczegółów ich polonizacji więcej niż "oficjalnie" zostało powiedziane.
 
Ostatnio edytowane:

Ciemny

Aktywny użytkownik
@Engineer te kratki, które pokazałeś mają tylko trzy byki z CTLa, czyli te z pierwszej partii. Kolejny argument podałem już prędzej, do kraju wróciło tylko 11szt, to jak mogli przebudować ich aż 17? Kolejny argument, który sam podałeś - żaluzje z uszczelkami charakterystyczne dla byków ex PKP 001 - 381. Za dużo się nie mówi, bo mówić nie wypada. Na tą chwile 9 byków Cargo przeznaczonych do kasacji bez możliwości odbudowy mijasz, jeśli poruszasz się po krajowej sieci kolejowej :)

Jeśli chodzi o Poznań, pod koniec marca 2013r. teren ZNTK Oleśnica opuszcza ostatnia z ex marokańskich 201Eo-008, na początku tego samego miesiąca pod osłoną nocy wyjeżdża na ciężarówkach kilka pudeł od tamtejszych, skreślonych byków. Pudła te mają trafić na złom do fizycznej kasacji, gdzie nie trafiły nigdy :) a to dlatego by z początkiem 2014 201Eo-009 trafiła do PHU Lokomotiv. Podobnie jak 010 011 012 013 i po czasie 014.

Możemy poruszyć też temat ET22-1034-5151, 1034-5281 i 1034-5331, też to ex marokany? To jeszcze zadanie dla Ciebie. Ile lokomotyw z tych 23 wyprodukowanych dla Maroka nigdy nie przejechało ani 1km w tym kraju i dlaczego? :)
 
Ostatnio edytowane:

Rysiek

Znany użytkownik
KSK Wrocław
niektórych w Polsce strasznie boli, że ktoś prywatny mógłby cos wykorzystać co państwowy podmiot chciał zniszczyć, tak już kiedyś było np. za PRL-u z zakazem fotografowania, gdzie dla niektórych kolejarzy było najważniejsze złapać takiego fotografa i oddać w ręce milicji obywatelskiej niż złapać złodzieja kradnącego przewożony towar z wagonów .....
 

Podobne wątki