Chciałbym zapytać Szanownych Kolegów o początki historii lokomotyw typu 3E. Czy prawdą jest, że w 1957 roku wyprodukowano 2 lokomotywy (E06-01, E06-02), a w 1958 roku następne 18 (od E06-03 do ET21-20)? Czy tylko pierwsze 17 lokomotyw otrzymało oznaczenie serii E06 (od E06-01 do E06-17, następnie ET21 od ET21-18 i dalej)? Kiedy nastąpiło przeoznakowanie lokomotyw serii E06 na ET21? Od 1958 do 1959 roku wyprodukowano z nowym oznaczeniem serii lokomotywy od numeru 18 do numeru 45 włącznie. Zwracam na to uwagę, gdyż napotkałem na źródło, według którego lokomotywy serii E06 zostały przenumerowane dopiero w 1960 roku, a E06-09 dopiero 12 kwietnia 1961 roku. Zastanawia mnie dlaczego w 1958 roku zaczęto nadawać od numeru 18 oznaczenie nowej serii i tym samym nie zmieniono jej na dotychczas wyprodukowanych lokomotywach (E06-01 do E06-17). Ostatnie pytanie brzmi czy fabrycznym malowaniem lokomotyw serii E06 oraz następnie serii ET21 (wszystkich?) jest malowanie kremowo-granatowe, takie jakie nosiła później (ponownie?) lokomotywa
ET21-57? Do jakiego momentu malowano tak lokomotywy serii ET21, a kiedy wprowadzono malowanie
oliwkowe? Będę wdzięczny za przybliżenie historii pierwszej serii polskich lokomotyw elektrycznych młodszemu koledze i innym zainteresowanym
.