• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ET21 czyli "sputnik"

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
04. 08. 2008 r. Stróże i trojaczki, od końca ET21-430,270 i 622 , czekają na zatrudnienie z pociągami w kierunku Nowego Sącza.
Wówczas już na linii 96 Tarnów -Muszyna, pojawiły się lokomotywy ET41, ale nikt nie przypuszczał, że tak szybko skończy się era "sputników" w tym regionie! Spieszmy się ... :confused:
Pozdrawiam.
P8040038.jpg
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.095 3 1
Pamiętam taki obrazek z magistrali węglowej. 3E pomalowana jak Pan Bóg przykazał, z żółtym czołem, z małym znaczkiem PTKiGK z garniturem rudych węglarek. Czas w 2006 roku cofnął się niemalże o 20 lat. Dziś wiele bym dał żeby cofnąć się chciało do tego 2006...
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Chciałbym zapytać Szanownych Kolegów o początki historii lokomotyw typu 3E. Czy prawdą jest, że w 1957 roku wyprodukowano 2 lokomotywy (E06-01, E06-02), a w 1958 roku następne 18 (od E06-03 do ET21-20)? Czy tylko pierwsze 17 lokomotyw otrzymało oznaczenie serii E06 (od E06-01 do E06-17, następnie ET21 od ET21-18 i dalej)? Kiedy nastąpiło przeoznakowanie lokomotyw serii E06 na ET21? Od 1958 do 1959 roku wyprodukowano z nowym oznaczeniem serii lokomotywy od numeru 18 do numeru 45 włącznie. Zwracam na to uwagę, gdyż napotkałem na źródło, według którego lokomotywy serii E06 zostały przenumerowane dopiero w 1960 roku, a E06-09 dopiero 12 kwietnia 1961 roku. Zastanawia mnie dlaczego w 1958 roku zaczęto nadawać od numeru 18 oznaczenie nowej serii i tym samym nie zmieniono jej na dotychczas wyprodukowanych lokomotywach (E06-01 do E06-17). Ostatnie pytanie brzmi czy fabrycznym malowaniem lokomotyw serii E06 oraz następnie serii ET21 (wszystkich?) jest malowanie kremowo-granatowe, takie jakie nosiła później (ponownie?) lokomotywa ET21-57? Do jakiego momentu malowano tak lokomotywy serii ET21, a kiedy wprowadzono malowanie oliwkowe? Będę wdzięczny za przybliżenie historii pierwszej serii polskich lokomotyw elektrycznych młodszemu koledze i innym zainteresowanym :) .
 

Ludwik Igielski

Znany użytkownik
Reakcje
262 0 0
przybliżenie historii pierwszej serii polskich lokomotyw elektrycznych
Być może zdjęcia te już tutaj były, ale poprawiłem ich jakość. W nazwie pliku są informacje o zdjęciu - gdzie i kiedy. Pozdrawiam wszystkich fanów ET21 i nie tylko.

1979 - Most przy Cytadeli - ET21-11

ET21-11 Most przy Cytadeli 1979.jpg


1979 - Most przy Cytadeli - ET21-16

ET21_16_Most przy Cytadeli_1979.jpg


1979 - Warszawa Gdańska - wiadukt przy ulicy Stołecznej - ET21 (z pierwszej serii) z nieznanym numerem

ET21_nieznany numer z pierwszej serii W-wa Gdańska wiadukt przy ulicy Stołecznej_1979.jpg


1979 - Warszawa Gdańska, rejon WGB - ET21-237

ET21_237 W-wa Gdańska rejon WGB 1979.jpg


1983 - Warszawa ZOO - ET21-467

ET21-467 W-wa ZOO 1983.jpg


1985 - Gdynia od strony KZA Gdynia - ET21-520

ET21-520 Gdynia od strony KZA Gdynia 1985.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 2
Koleje w Polsce 3
Koleje w Polsce 8
Koleje w Polsce 11

Podobne wątki