Posiadam kilkanaście zdjęć ET21, ale żadne nie ma paska w ciemnym kolorze. Z drugiej strony mam zdjęcia EU04 i ta lokomotywa posiada ciemny pasek (ciężko stwierdzić czy i jak czerwony). Wobec tego, czy taki schemat ostatecznie istniał?
Ale o który schemat chodzi, z czerwonym, czy z białym paskiem? Ja pamiętam tylko czerwone paski, ale to nie znaczy, że nie występował też biały - ja jednak tego potwierdzić nie mogę.
Czy ten schemat zniknął w latach 68-70? Dedukuję, że unifikacja wymusiła zmianę reflektorów, być może zderzaków, czy dodanie lemieszy. Ale czy wyparto wówczas ten schemat malowania?
Nie sądzę, żeby unifikacja coś wymuszała. Po prostu wprowadzono nowe reflektory, o lepszych parametrach, dodatkowo wyposażone w czerwone światła końca pociągu i stopniowo były one zakładane na lokomotywach w ramach napraw głównych. Podobnie pewnie było z lemieszami. Wydaje mi się, że także nowe malowanie było stosowane w czasie napraw. O nowym schemacie malowania - seledynowo-zielonym, stosowanym praktycznie do końca lat 1980-tych, była już wcześniej mowa, ale nie pamiętam, czy w tym, czy w innym wątku. Pierwszymi lokomotywami, jakie zostały dostarczone z fabryki w tym malowaniu, były EU05, a następnie EU06.