• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Eszelony

OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
#61
Jak to składanie tych wagonów u Ciebie prosto wygląda ;) tak 3maj ;)
Pracochłonne ale korzystając z dość prostych środków jadę do przodu...

Krótszy wagon po zamontowaniu wszystkich kłonic:

IMG_5527.jpg


I oba razem już na torach. Ten dłuższy dostał kłonice z pręcika plastikowego - muszą być dłuższe. Nie są niestety idealne. Może zostaną takie a może kiedyś wymienię na marklinowskie - znalazłem jako części zamienne dłuższe kłonice "stalowe" ale trzeba będzie je ściągnąć z Niemiec. Jak nie na ten to pewnie pójdą na kolejny egzemplarz wagonu.

IMG_5530.jpg


Tak to wygląda po załadowaniu sprzętu 6PDPD. Nie wiem czy tak to w realu jeździło ale na pewno do granicy obciążenia obu wagonów jeszcze daleko.

IMG_5531.jpg


Może zresztą nie na wszystkie wagony kłonice trzeba instalować bo jeżdżono i tak i tak. Zdjęcie sprzed wojny:

147570.jpg


Źródło - jak widać na zdjęciu

Po wojnie jeżdżono też bez kłonic. Wydaje mi się, że na tych zdjęciach sa wagony 2Z, 3Z lub 4Z, w każdym razie dwuosiowe.

przebazowanie1970.jpg


przebazowanie2-1970.jpg
 

sebek1974

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 1 1
#62
Twoje pierwsze zdjecie czarno-biale pokazuje eszelon niemiecki z pierwszej polowe II wojny swiatowej. Widac na nim Sd.Kfz 232 wersja 8 rad i Kfz 69 Krupp Protze na wagonach Rs Stuttgart. A z klonicami roznie bywalo. Mogly byc utracone albo w inny sposob wykorzystane. Märklin ma we swojej oferty jescze wagon pod numerem 82131 Rmms Ulm a na pkp lecial jako Pddk 31, ktory bardzej przypomina wagony na pozostalych zdjeciach.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
#63
Twoje pierwsze zdjecie czarno-biale pokazuje eszelon niemiecki z pierwszej polowe II wojny swiatowej. Widac na nim Sd.Kfz 232 wersja 8 rad i Kfz 69 Krupp Protze na wagonach Rs Stuttgart. A z klonicami roznie bywalo. Mogly byc utracone albo w inny sposob wykorzystane. Märklin ma we swojej oferty jescze wagon pod numerem 82131 Rmms Ulm a na pkp lecial jako Pddk 31, ktory bardzej przypomina wagony na pozostalych zdjeciach.

Tak Ulmy jako Pddk31 będą też w tym składzie. Marklin robi je z kłonicami drewnianymi i stalowymi.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
#66
Męczyła mnie jedna rzecz z tą dłuższą platformą o której na górze strony - brak podciągów.
Fragment kartonowej barierki okrętowej 1:200 od Kotebi załatwił sprawę (oczywiście po zaimpregnowaniu klejem CA.

IMG_5691.jpg
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
#67
Równolegle do pracy nad platformami szykują się też wagony z wojskiem z 6PDPD. W sumie obok wagonów ze sprzętem przewiduję 4 wagony z ludźmi - innych typów (starszych) niż te dla 6ŁDD, co wynika z umiejscowienia tego eszelonu w 1965 roku. Na razie przygotowane są podwozia z żołnierzami dla 3 z ich (2 krótkie i jeden d ługi). Podłogi tym razem bardziej płaskie - wydruk wzoru desek na papierze - w sumie do tego celu moim zdaniem całkiem OK. Kolor mundurów ma być bardziej deszczyk niż moro - bo takie wtedy były w użyciu.

IMG_5703.JPG


IMG_5704.JPG
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
#68
Wagony dla 6PDPD oznakowane, sprzęt załadowany - zaczyna to wyglądać choć sprzętu to jeszcze sporo do załadowania więc i wagonów trzeba dorobić:

IMG_5864.jpg


IMG_5865.jpg


IMG_5866.jpg


IMG_5867.jpg
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
#69
Kolejna platforma - tym razem tylko przemalowana na trochę cięższy sprzęt. Pobawiłem się po raz pierwszy w mocowanie ładunku do platformy:

IMG_5922.jpg
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#73
Miałem się już nie odzywać, ale dotyczy ten obrazek mnie osobiście, podczas transportu kolejowego "chrapy" były w stanie złożonym, ale kto o tym będzie wiedział.:niepewny:
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#75
Skłamał bym gdyby powiedział że pamiętam, to było 40 lat temu, ale chyba tak, będąc w armii zupełnie nie zwracałem na to uwagi, na temat wyglądu Topasów opieram na szczątkowych wspomnieniach, nie bardzo pamiętam nawet jak wyglądały w środku, natomiast pamiętam wąski śliski stopień w przedziale bojowym służący do "szybkiego" opuszczania tegoż górą, bo nie raz ja i inni ześlizgiwali się z niego.
Ale pewnie tak to wyglądało.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#76
Jak sobie tak maszerowałem w śniegu z deszczem z ukochaną na zakupy drobne, to próbowałem sobie przypomnieć położenie tych chrap, i tak prawie na jakieś 60 % jestem pewny że na co dzień ich nie było na Topas-ach, jak były ćwiczenia w sadzawce lub "desantowanie" to tak, był tu na forum Kolega Mat, on był bardziej zorientowany w tej materii.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
#77
Jak sobie tak maszerowałem w śniegu z deszczem z ukochaną na zakupy drobne, to próbowałem sobie przypomnieć położenie tych chrap, i tak prawie na jakieś 60 % jestem pewny że na co dzień ich nie było na Topas-ach, jak były ćwiczenia w sadzawce lub "desantowanie" to tak, był tu na forum Kolega Mat, on był bardziej zorientowany w tej materii.
Poszukałem trochę po źródlach drukowanych (Magnuski, Szczerbiński) i ustalenia są następujące - oryginalne czeskie Topasy nie miały tych dodatkowych kominków. To element dodany w ramach modernizacji w Polsce - tak jak i wieże. Dodane oczywiście do tych co miały pływać - więc pewnie w 7ŁDD najbardziej prawdopodobne, że były. Chyba dwa zdjęcia trafiłem ze złożonymi - tak jak na tym wyżej - położone do tyłu. Przyjmuje więc że mogły albo nie mieć wcale albo właśnie tak położone w trakcie transportu koleją. Będzie odcinanie ...
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.028 494 29
#78
Daj spokój zostaw, jakie to ma znaczenie, jadą na załadunek na ODS-y, nie ma czasu na miejscu zajmować się pierdołami, wróg u bram.
Obudziłeś demony, pamiętam rozruchy z okazji majowego święta tego w komunie nielegalnego, alarm, 24 h w parku wozów bojowych w pełnej gotowości, tankowanie, grzanie, wc z tyłu wozu, 120 sztuk w ładownicach magazynek i 300 luzem, byłaby jatka, uff odbój alarmu, jaka ulga, niektórzy płaczą, jaka radosna młodość.
 
OP
OP
Zdrada69

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Reakcje
6.192 39 0
#79
Daj spokój zostaw, jakie to ma znaczenie, jadą na załadunek na ODS-y, nie ma czasu na miejscu zajmować się pierdołami, wróg u bram.
Obudziłeś demony, pamiętam rozruchy z okazji majowego święta tego w komunie nielegalnego, alarm, 24 h w parku wozów bojowych w pełnej gotowości, tankowanie, grzanie, wc z tyłu wozu, 120 sztuk w ładownicach magazynek i 300 luzem, byłaby jatka, uff odbój alarmu, jaka ulga, niektórzy płaczą, jaka radosna młodość.
Obudziłem demony albo ... radosna młodość ;);)

Z poskładanymi kominkami wyglądają lepiej - zresztą tak jeździły na eszelonie - przypomniałem sobie, że miałem zdjęcie...
Od razu też powiem, że kominki miały wloty albo od przodu albo od boku (od środka pojazdu) stąd w stanie złożonym też są dwie opcje - otwór albo w górę albo w bok.

7ldd-eszelon2.jpg


IMG_6356.JPG


IMG_6357.JPG