DEKODERY ESU do zastosowań w skali 0 można potraktować w dwóch grupach :
1.grupa - to lokomotywy jednosilnikowe z nowoczesnym silnikami np. typu Faulhaber, które mają dużą moc a mały pobór prądu, np. te które zastosowałem w pierwszej serii diesli (31, 42, 45, 46). Zastosowany silnik Faulhabera model 2232SR ma 8,7 W przy 12V, pobiera zatem max.0,8 A prądu przy maksymalnej mocy, co pozwala zasilić go z dekoderów H0 np. LokSound v.4.0 z max. prądem 1,1 A na silnik.
2. grupa - to lokomotywy dwusilnikowe lub jednosilnikowe ze starymi silnikami, które potrzebują prądu powyżej 1,0 A, a często 2-3 A. Firma ESU ma w ofercie dwa dekodery o wydajnościach większych niż 1A na silnik, czyli ESU 4,0 XL oraz ESU 4,0 L. Różnią się tym, że wersja mniejsza (L) ma mniejsze gabaryty, nie ma wbudowanego PowerPacka i ma nieco mniejszą wydajność na stałe obciążenie na silnik 3,0 A a XL ma 4,0 A. Dekodery XL będą montowane wraz dynamicznym generatorem dymu ESU w drugiej serii diesli, które będą już dwusilnikowe (43, 44)
Dekoder XL występuje w dwóch wersjach : w wersji z listwą do przykręcania przewodów oraz w wersji ze sztyftami przeznaczonymi do wkładania go w podpłytkę,która z kolei ma lutowane połączenia z okablowaniem lokomotywy. Podpłytka umożliwia włożenie także dekodera ZIMO. Poniżej widok dwóch wersji XL i podpłytki pod XL :
Dekoder L jest produkowany już tylko jednej wersji sztyftowej i do niego też jest podpłytka :
O generatorach dynamicznych napiszę w następnym poście.
1.grupa - to lokomotywy jednosilnikowe z nowoczesnym silnikami np. typu Faulhaber, które mają dużą moc a mały pobór prądu, np. te które zastosowałem w pierwszej serii diesli (31, 42, 45, 46). Zastosowany silnik Faulhabera model 2232SR ma 8,7 W przy 12V, pobiera zatem max.0,8 A prądu przy maksymalnej mocy, co pozwala zasilić go z dekoderów H0 np. LokSound v.4.0 z max. prądem 1,1 A na silnik.
2. grupa - to lokomotywy dwusilnikowe lub jednosilnikowe ze starymi silnikami, które potrzebują prądu powyżej 1,0 A, a często 2-3 A. Firma ESU ma w ofercie dwa dekodery o wydajnościach większych niż 1A na silnik, czyli ESU 4,0 XL oraz ESU 4,0 L. Różnią się tym, że wersja mniejsza (L) ma mniejsze gabaryty, nie ma wbudowanego PowerPacka i ma nieco mniejszą wydajność na stałe obciążenie na silnik 3,0 A a XL ma 4,0 A. Dekodery XL będą montowane wraz dynamicznym generatorem dymu ESU w drugiej serii diesli, które będą już dwusilnikowe (43, 44)
Dekoder XL występuje w dwóch wersjach : w wersji z listwą do przykręcania przewodów oraz w wersji ze sztyftami przeznaczonymi do wkładania go w podpłytkę,która z kolei ma lutowane połączenia z okablowaniem lokomotywy. Podpłytka umożliwia włożenie także dekodera ZIMO. Poniżej widok dwóch wersji XL i podpłytki pod XL :
Dekoder L jest produkowany już tylko jednej wersji sztyftowej i do niego też jest podpłytka :
O generatorach dynamicznych napiszę w następnym poście.
Ostatnio edytowane: