• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ESU Class 66

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
#1
Mam taki problem z tą lokomotywą. Jeździ jak stare PIKO. SM42 to przy tym bajka. Problemy widać szczególnie przy nisko-średnich prędkościach. I co ciekawe ta sama sytuacja jest w dwóch egzemplarzach, co jak na model za 1700 zł niezwykle mnie dziwi. Podejrzewam że ingerencja w niektóre cv mogłaby pomóc, choć dziwne że na ustawieniach fabrycznych lokomotywa jeździ tak słabo. Stąd prośba o radę, może ktoś ma ten model i wie jakie cv popróbować zmienić.
 

pptasinski

Aktywny użytkownik
Reakcje
77 0 0
#2
Sprecyzuj dokładnie co znaczy słabo, może wrzuć filmik. Ja w swojej nie zauważyłem problemów z jazdą - model jeździ na fabrycznych ustawieniach.
 
OP
OP
garcia ramirez

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
#3
Jedzie jakby się wahał.Nie jest to jazda płynna ale lekko szarpana, nierówna. Widać to i słychać. Widać po sprzegach wagonów i samym ruchu lokomotywy, a słychać silnik pracuje jakby w sposób modulowany.. Przyspieszenie i zwalnianie też nie odbywa się równomiernie tylko skokowo. Pierwszy model wymieniłem. W drugim jest jeszcze gorzej. Dodam że na wysokich prędkościach jazda jest lepsza !
 
Ostatnio edytowane:

pptasinski

Aktywny użytkownik
Reakcje
77 0 0
#4
Hmm...to bardzo dziwne, może to kwestia zasilacza? Ja u siebie takich problemów nie zauważyłem, lokomotywa jeździ b. ładnie od najmniejszych napięć z włączonymi dźwiękami i generatorem dymu. Może puść ją przez 30 min żeby się "rozruszała" bez żadnego obciążenia.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
113 16 3
#6
Ktoś z was próbował czegoś takiego:
- wyczyścić tory benzyna ekstrakcyjną;
- wyczyścić zestawy lokomotywy tez benzyna ekstrakcyjną;
- naoliwić lokomotywę

Gdy te czynności się wykona jazda lokomotywy powinna odbywać bez żadnych uwag.
Jeśli to się będzie powtarzać tak jak przed czyszczeniem torów i lokomotywy to pozostaje tylko złożenie reklamacji na model.

Ja po zakupie każdej lokomotywy robię te czynności co podałem wyżej i nie miałem żadnych problemów czy w jeździe analogowej czy cyfrowej.
 
OP
OP
garcia ramirez

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
#7
Tory mam czyste, kola też. Oliwienie nie przyszło mi nawet do głowy, bo zakladam że model z tej półki został przez producenta naoliwiony.
 

Mandylion

Użytkownik
Reakcje
9 1 0
#8
Ja również posiadam ten model i potwierdzam, że jazda nie jest zadawalająco płynna. Nie zmieniałem na razie fabrycznych CV.
 
OP
OP
garcia ramirez

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
#11
Nie wiem ale byl tu kolega z avatarem w bialo czarne paski, nie pamiętam nicka, który testował cevałki w pikowskiej esemce i podał optymalne ustawienia dla Lenza.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#12
Ale optymalne ustawienia Lenza w SM42 Piko niekoniecznie muszą odpowiadać ustawieniom ESU w modelu ESU. Generalnie model fabrycznie wyposażony w dekoder, w dodatku tej samej firmy, powinien działać prawidłowo. Jeżeli jest inaczej, upatrywałbym przyczyny w czym innym - ale w czym?
 

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.685 62 3
#13
Nie wiem. Czasem czegoś nie wiem. Modele, które miałem w sprzedaży sprawdzałem przed wysyłką i nie zauważyłem, żeby jazda była jakaś kulawa.
Jeśli coś z modelem jest nie tak, trzeba go po prostu reklamować. W końcu kosztuje nie mało i powinien działać na 100%, a nie na 90 czy 50.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 10
Tabor 8
Tabor 27
Tabor 22
Tabor 1

Podobne wątki