• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EP09 - Zdjęcia

BoGneR

Aktywny użytkownik
Portale branży kolejowej zaczynają przypominać najgorsze szmatławce piszące o celebrytach z tymi ich szokującymi i przykuwającymi uwagę tytułami.

W tekście artykułu:
Wycofanie z eksploatacji pierwszej sztuki planowane jest w 2023 r., a ostatniej natomiast w 2028 r. Docelowo Spółka planuje wykonać odpowiednie naprawy lokomotyw ww. serii, które pozwolą na ich dalszą eksploatację.

I młodzież mająca trudności w czytaniu ze zrozumieniem na znanym portalu społecznościowym rozpoczęła wielkie dyskusje o niczym. Mnie bardziej od tematu EP09, które nie mogą zostać odstawione irytuje bezsensowna decyzja o modernizacji 20 sztuk lokomotyw EU07 do standardu 160km/h za kwotę blisko 200 milionów złotych. Za te pieniądze można kupić ponad 10 lokomotyw nowej generacji z utrzymaniem do P4 i dużo wyższa dostępnością, jak lokomotywy starego typu.

Warto też zwrócić uwagę, że naprawa P4 lokomotyw EU07A jest istotnie droższa od naprawy EP09, co przy koszcie blisko 10 milionów złotych za modernizację jednej sztuki wydaje się delikatnie mówiąc dziwą decyzją...
 

BoGneR

Aktywny użytkownik
Napisałem elaborat, ale go nie wyślę... napiszę tylko, że we Francji właśnie żegnają pierwsze TGV po 40 latach eksploatacji. Pojazdy, które wprowadziły nowy standard nieosiągalny w Polsce do dziś. Kiedy czytam, że IC chce modernizować lokomotywy, których konstrukcja na tory PKP wjechała w 1962 roku, to się irytuję ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Może TGV nie jest najlepszym przykładem, bo te pociągi są eksploatowane w wyjątkowo trudnych warunkach, przejeżdżają w ciągu doby więcej kilometrów, niż inny tabor, a ze względu na prędkość muszą spełniać wyjątkowo ostre wymagania. Na SNCF pozostaje jednak w ruchu dużo sporo starszego taboru konwencjonalnego. Co nie zmienia faktu, że modernizacja EU07 może wydawać się mało racjonalna - ale mam za małą wiedzę, żeby się na ten temat wypowiadać. Ale czas pochodzenia konstrukcji ma może mniejsze znaczenie, ważniejszy wydaje mi się wiek i stan techniczny konkretnych pojazdów.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 5
Prawdziwa kolej 30
Prawdziwa kolej 10
Prawdziwa kolej 13
Prawdziwa kolej 29

Podobne wątki