• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EP09 - Zdjęcia

yahya

Znany użytkownik
#30
No właśnie, kawał historii a czasy przejazdów ówczesnych InterCity zbliżone do Pęndolino....
Otóż to. A wtedy Vmax ekspresów wynosiła 140 km/h na CMK, co wyjaśnił mi parę dni temu bardzo sympatyczny mechanik z KM, który zaczynał pracę jako pomocnik maszynisty w połowie lat 80. XX w. na trasach W-wa - Kraków i W-wa - Katowice. Można było za Jaruzelskiego? Można.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#35
A wtedy Vmax ekspresów wynosiła 140 km/h na CMK, co wyjaśnił mi parę dni temu bardzo sympatyczny mechanik z KM, który zaczynał pracę jako pomocnik maszynisty w połowie lat 80. XX w. na trasach W-wa - Kraków i W-wa - Katowice.
Ekspresy na CMK pojawiły się w 1984 r. i tylko początkowo jeździły 140 km/h. Nie pamiętam dokładnie, ale między 1986 a 88 zwiększono prędkość do 160 km/h i tak jest do dziś (poza Pendolino, które na krótkim odcinku jedzie 200 km/h). W czasach, z których pochodzi ta reklama, z pewnością Vmax była 160 km/h, a nie 140.
 

yahya

Znany użytkownik
#36
Ekspresy na CMK pojawiły się w 1984 r. i tylko początkowo jeździły 140 km/h. Nie pamiętam dokładnie, ale między 1986 a 88 zwiększono prędkość do 160 km/h i tak jest do dziś (poza Pendolino, które na krótkim odcinku jedzie 200 km/h). W czasach, z których pochodzi ta reklama, z pewnością Vmax była 160 km/h, a nie 140.
Rzecz oczywista, że reklama jest z lat 90. XX w., czyli III RP, a nie PRL choćby ze względu na malowanie wagonów i ich typ (z drzwiami odskokowo-uchylnymi już chyba sterowanymi przyciskiem), więc prędkości max. na CMK musiały już wtedy wynosić 160 km/h. Dla Kolegi związanego z koleją to nic nowego. Natomiast mój rozmówca wspominał właśnie czasy od 1984 r., gdy rozpoczął pracę w PKP i jeździł jako pomocnik maszynisty na połączeniach przez CMK. Jak widać, niewielki postęp poczyniono pod względem czasu przejazdu tamtędy od czasów Jaruzelskiego nie wspominając kosztu ostatniego wiadomego zakupu. Pamiętam, że w II połowie lat 80. całkiem niezłe czasy przejazdu na trasie przez CMK dawały nie tylko wolne EU06 i 07, nie wspominając już o szybkich pomarańczowych EP05 z syrenką czy EP09. A to chyba nie były zbyt wyrafinowane technologie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 5
Prawdziwa kolej 30
Prawdziwa kolej 10
Prawdziwa kolej 13
Prawdziwa kolej 29

Podobne wątki