• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EP05

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
Takie rzeczy w Dzień Kolejarza tylko w Poznaniu
:) Jazda równoległa na towarowej obwodnicy Poznania. Ol49-69 z pociągiem 77304 i EP05-23 z pociągiem 77312. 25.11.2018 r.
FOTO: Artur Wieczorek
Taki cytat z FB-Pociąg do Wielkopolski. Autor zdjęcia powinien zostać nagrodę nadwornego fotografa Parowozowni Wolsztyn.
4_n.jpg
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
24. 01. 2019 r. Dzisiejszy, jeszcze ciepły, wyluzowany "Czesio" w drodze z Warszawy do Łodzi Widzewa i z powrotem! Okolice dawnej Wagonowni Janów. Przejazd techniczny, w celu utrzymania dopuszczenia i kontroli sprawności technicznej.
Zdjęcia z pojazdami z czasów świetności tej serii lokomotyw w Polsce!!
Podziękowania dla Załogi i najwierniejszego fana tej serii - Seweryna Dębskiego!!
Pozdrawiam.
DSC_0415.JPG
DSC_0480.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Nie bardzo lubię styl, w jakim pan Kulecki opowiada o tych lokomotywach, ale to moje subiektywne odczucie. Jednak kilka drobiazgów budzi moje wątpliwości (cytaty jak je usłyszałem):

"Lokomotywa znana tym, którzy jeszcze pod koniec XX wieku jeździli pociągami ekspresowymi CMK, ponieważ takie lokomotywy, ramię w ramię z EP08 i wówczas pojawiającymi się dopiero EP09, takie lokomotywy ciągnęły najbardziej ekskluzywne pociągi w Polsce."

Oczywiście wszystko zależy od tego, jak zdefiniujemy pojęcie "pod koniec XX wieku", ale w ostatnich latach XX wieku (lata dziewięćdziesiąte) trudno raczej mówić o tym, że EP09 dopiero się pojawiały na CMK. W 1996 roku prawie wszystkie EP09 (44 sztuki) były już w eksploatacji. Trudno też mówić, że EP05 prowadziły na CMK ekspresy "ramię w ramię" z EP08, która jak wiadomo, ma prędkość maksymalną tylko 140 km/h i po zwiększeniu prędkości na CMK z 140 do 160 km/h, praktycznie na tej linii się nie pojawiały.

I wreszcie określenie "czesio": cytat: "czule nazywane "czesio" przez wzgląd na pochodzenie". Już na forum pisałem, że nie pamiętam, by w tamtych czasach używano takiego przezwiska, mówiono natomiast powszechnie o "czechach" i ta nazwa bezpośrednio wiązała się z krajem pochodzenia maszyn. Przekształcenie "czecha" w "czesia" to już raczej chyba wynik pieszczotliwego mówienia o EP05 przez miłośników w ostatnich latach, a nie przez kolejarzy w czasach, gdy lokomotywy te były powszechnie w użyciu.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.243 496 29
Pan Kulecki jest niestrawialny, być może ma coś ciekawego do powiedzenia, ale sposób przekazu jest beznadziejny i nie zawsze jest to przekaz rzetelny.
 

Andrzej B

Aktywny użytkownik
Reakcje
288 18 15
Szanowny kolego Paweł R uważam, że Twoja opinia jest zbyt surowa :( Tak samo ktoś mógłby powiedzieć o Twoich relacjach. Osobiście lubię oglądać Twoje kolejowe eskapady i filmiki Kuleckiego, każdy z was ma swój styl, najważniejsze, że dzielicie się tym w internecie i za to dla was ogromne podziękowania:giggle: :love: :D
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Nie chciałbym, żeby ten temat zamienił się w dyskusję o panu Kuleckim i jego filmach, ale na koniec chcę wyraźnie powiedzieć: doceniam to, co pan Kulecki robi i uważam, że bardzo dobrze, iż tacy ludzie są i z własnej (jak rozumiem) inicjatywy prowadzą taką działalność. I fakt, że ja akurat nie przepadam za takim stylem opowieści, ani to, że mam parę wątpliwości, co do przekazywanych informacji, nie zmienia mojej generalnie pozytywnej oceny. I na tym proponowałbym zakończyć dyskusję na temat tego filmu, chyba, że ktoś ma jakieś konkretne uwagi do jego treści.
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
18. 04. 1999 r. Kilka zdjęć z lokomotywą EP05-01w roli głównej. Tego dnia pociąg zestawiony z dwunastu wagonów drugiej klasy, został przyprowadzony przez "Czesia" do przystanku Łódź Niciarniana, gdzie jadący nim kibice z Warszawy opuścili skład, który następnie zjechał w tory postojowe stacji Łódź Fabryczna. Późnym popołudniem pasażerowie wsiedli ponownie na "Niciarce" i pociąg pomknął do Stolicy.
Niestety dobry skaner, bezlitośnie obnażył niedoskonałości negatywów sprzed dwudziestu lat, mimo wszystko warto pokazać ten nietypowy skład.
Pozdrawiam.
96810007.jpg
96810008.jpg
96810011.jpg
96810017.jpg
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
519 41 1
Myślę, że "Czesio" ma najwięcej wspólnego z jednym z bohaterów serialu animowanego "Włatcy móch", niż z lokomotywą serii EP05, rodem z Czechosłowacji. Tak więc określenie "Czecha", "Czesiem"o_O jest totalnym nieporozumieniem, żeby nie rzec bardziej dobitnie...
 
Ostatnio edytowane:

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
Dzisiejszy Czech na linii 2 ... w nocy będzie wracał
PWE MPE 11106/7 STARZYŃSKI (668510) Relacja Warszawa Grochów - Terespol. Pociąg dojeżdża tylko do Białej Podlaskiej.
Zdjęcie zrobione na linii 2 na odcinku Rembertów - Wesoła

P1220592_.jpg
 

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
W jednym z postów powyżej pokazałem EP05-01 w 1999 roku, m.in podczas oczekiwania w Łodzi Fabrycznej, na powrót z pociągiem wiozącym kibiców do Warszawy. Wczoraj po przeszło dwóch dekadach, sytuacja taka się powtórzyła - choć w zupełnie innej rzeczywistości. Ponownie w związku z meczem odbywającym się w Łodzi, musiano zaprząc do pracy jedyną trakcyjną rezerwę z Olszynki. W ten właśnie sposób na podziemną stację Łódź Fabryczna, wjechał dziś wieczorem "Czech", prowadząc rozkładowy pociąg 19152 "Słonimski" relacji Warszawa Wschodnia- Łódź Fabryczna. Następnie lokomotywa luzem udała się na Łódź Widzew, gdzie oczekiwała na powrót już z pociągiem specjalnym, odwożącym kibiców do stolicy.
Była to z całą pewnością pierwsza wizyta tej lokomotywy na nowym dworcu i to właśnie po dwudziestu latach od mojego spotkania z tą serią na starej "Fabryce".
30. 10. 2019 r. Łódź Fabryczna -Tunel dojazdowy.
DSC_0159.JPG

DSC_0167.JPG

W peronach.
DSC_0186.jpg
DSC_0252.jpg

Tutaj już na Widzewie, podczas manewrów.
DSC_0293.jpg

Niestety zdjęcia robione "z ręki", przy tak słabym świetle sprawiają, że podobnie jak w 1999 efekty są marnej jakości.
Tak oto historia Łodzi Fabrycznej, "Czechów" i pociągów z kibicami, zatoczyła koło z moim udziałem.
 
Reakcje
3.345 16 0
Takie, trochę inne ujęcie przez okno
To ja wstawię ten sam numerek "16" sfotografowany we wrześniu 1997 r. na stacji Warszawa Wsch. Zdjęcie ściągnięte kiedyś z rosyjskojęzycznego forum. Autor nie znany lub nie zapisałem (?). Ciekawie prezentuje się zwłaszcza skład wagonów za EP05, pomalowanych w "ostatni krzyk mody" na ówczesnym PKP, czyli wg schematu "papuga" :LOL:

EP05-16. Warszawa Wsch. 09.1997.jpg
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
Dziś skorzystałem z zaproszenia kolegi i kopnąłem się do Olszynki Grochowskiej by zwiedzić jedną z najpiękniejszych lokomotyw elektrycznych w historii kolejnictwa. Nie lada przeżycie, zwłaszcza że dla gościa po samochodówce, było to arcyciekawe doświadczenie móc zadawać najbanalniejsze pytania i uzyskiwać wyczerpujące odpowiedzi od kogoś kto przez lata prowadził tę ślicznotkę.

IMG_5571.JPG
IMG_5570.JPG
IMG_5575.JPG
IMG_5576.JPG
IMG_5577.JPG
IMG_5578.JPG
IMG_5579.JPG
IMG_5580.JPG
IMG_5581.JPG


Przy okazji zabrałem swoją EP05 w skali 1/700, a Krzysiek wziął model w skali H0:)
IMG_5562.JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 5

Podobne wątki