• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model własny EP05 z zestawu i inne moje prace

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
9.525 68 0
#26
Przepiękny model, Czechowice-Dziedzice to najbliższa lokomotywownia w okolicach Bielska-Białej, więc może jak Ci kiedyś się znudzi to daj znać.
Górny Śląsk jest strasznie po macoszemu traktowany jeżeli chodzi o wielkoseryjne modele:(
 
OP
OP
jacol_placol

jacol_placol

Aktywny użytkownik
Reakcje
358 17 0
#28
Tak sobie pomyślałem, skoro wielu modelarzy wkleja figurki do wagonów, kabin lokomotyw a wiadomo, że niektóre wagony posiadają kibelki to postanowiłem taki kibelek wykorzystać w jednym z wagonów znanaj firmy. Na początku zaprezentuję figurkę która mam nadzieję będzie dobrze pasowała w miejsce przeznaczenia.
Zapraszam.
 

Załączniki

Jarosław

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
737 4 0
#33
Oryginalny pomysł i wykonanie.Jednak z tym panem i otwartymi drzwiami to chyba trochę fikcja, ponieważ te drzwi zawsze były ryglowane na końcu składu. Tak bynajmniej pamiętam ☺
 

Marwin

Użytkownik
Reakcje
67 8 0
#35
Oryginalny pomysł i wykonanie.Jednak z tym panem i otwartymi drzwiami to chyba trochę fikcja, ponieważ te drzwi zawsze były ryglowane na końcu składu. Tak bynajmniej pamiętam ☺
Bardzo dobra pamięć ;)

Drzwi przejściowe międzywagonowe ryglowane są:
- mostkiem przejściowym (posiada wypusty wchodzące w otwory drzwiowe - podniesiony mostek uniemożliwia przesunięcie drzwi - choć na upartego o te 2cm się rozsuną)
- kluczem konduktorskim,
- od ok. 5 lat dodatkowo tzw. "sztabą" (występuje tylko w polskich wagonach dla PKP IC)

Tak więc zaproponowane wykonanie odbiega nieco od rzeczywistości, chyba że zostanie opuszczony mostek. Zdarza się że opada samoistnie pod wpływem drgań lub nieprawidłowego złożenia.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#36
Tak bynajmniej pamiętam ☺
Tak przynajmniej pamiętam. Słowo bynajmniej znaczy zupełnie coś innego, jest to przeczenie. Przykład: Czy to Twoja sprawka? Bynajmniej, w ogóle tego nie dotykałem.
Ale co do otwartych drzwi przejściowych, to kolega Jarosław dobrze pamięta, jak napisał już kolega @Marwin.
 
OP
OP
jacol_placol

jacol_placol

Aktywny użytkownik
Reakcje
358 17 0
#37
To ja powiem tak. Kiedyś jechałem do Poznania jakimś TLK Z W-wy. I pamietam, że właśnie otworzyłem sobie jedne drzwi a na drugich wisiał taki drut chyba od kręcenia zbrojenia. Podejrzewam,że blokada była zje...a. Ale nikt na to nie zwracał uwagi wtedy.
 

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
#38
Ja jak podróżowałem Pogorią do Ełku z Katowic, to cztery ostatnie wagony odpinano w Warszawie wschodniej i podpinano do pociągu Wigry relacji Kraków-Suwałki, od tego momentu Pogoria jechała dalej w kierunku Ełku przez Olsztyn bez żadnego ryglowania drzwi. Były to lata 2006/2007. Pamietam bo z ciekawości sam te drzwi rozsunąłem, aby to poczuć to o 4 nad ranem. :)
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 267
Tabor 36
Tabor 2
Tabor 4

Podobne wątki