• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EN71-043 PR Oddział Dolnośląski we Wrocławiu

OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#61
Ładna robota dość unikatowego modelu. Nie ma co się zniechęcać poprawianiem detali, też tak miałem budując ET21 od podstaw, brak dobrych planów robi swoje i najlepiej po prostu skorygować błędy wizualnie. Szkoda tylko że Kolega Pozostawił te małe światła. Polskie lustrzanki ładnie wykonane dają cały urok polskiemu taborowi.
Juz dalem.sobie spokój z tymi.przeróbkami. z początku trochę się wzbraniałem na założeniem tego tematu, jednakże im dalej w las utwierdzam się, że warto było choćby po to by przestawić swoją świadomośc i wyjść poza ramy wykonywania jedynie modelu na podstawie kitu jaki oferuje Milosz. Między innymi chodzi mi tu o światła, o wielkości okien, dobór pantografów i innych elementów które w zestawie Milosza odbiegają od rzeczywistości jaką możemy zobaczyć obecnie na torach. Chodzi mi.o stare pudła. Mam jeszcze jeden zestaw i też go wykonam na tym co kryje pudełko z zestawem, a następnych dąrzymy już do oddania maksymalnie.jak.się da rzeczywistości. Niech Kolega podpowie skąd wziąć te najbardziej zbliżone z rzeczywistością światła. Podpowiedź raz już tu padła od Kolegi Telewizora, że z gagara. Może jakieś zdjęcia??
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.914 111 7
#62
No właśnie, te wiadra z Gagarina są stożkowe tak jak w EN-kach, tylko trzeba by było je troche głębiej wsadzić. Nie wiem czy takie są dostępne od Kluby. Ja w Sputniku użyłem po prostu rurki polistyrenowej, po tem rzeźbienie ręczne, aż do wizualnego zadowolenia. Z planami to niestety kiepsko, lustrzanki to taki czysto polski detal, a rysunki jak na lekarstwo.
 
OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#63
MALOWANIE & LAKIEROWANIE

Ok. poprawki malarskie zostały zostały wykonane. Aby kontynuować dalszy proces adaptacji modelu wykonuję pierwszą warstwę lakierowania. Zapobiegnie to choćby roznoszeni poprzez dotyk srebrnej farby z ram okiennych. Ramy czarne malowane były farbą akrylową, która ma tendencję do odprysków, pierwsza warstwa lakieru zabezpieczy wszystko.

Model przygotowany do lakierowania.

Używam lakieru w sprayu. Wysoka jakość i jak dla mnie łatwość malowania. Szybkie schnięcie, po 12 godzinach nie ma już zapachu po lakierowaniu. Cena około 20 pln. (Jedne starcza na pomalowanie około 10 składów, malując go trzy razy)

20180303_134604_HDR.jpg



Efekt po pierwszym palowaniu:

20180304_135332_HDR.jpg


20180304_135500_HDR.jpg


20180304_135556_HDR.jpg



Bardzo poważnie rozważam zmianę technologii malowania. Dzięki cennym wskazówką Kolegi Telewizor11 zakupiłem nowe taśmy malarskie. Zobaczę jeszcze na następnym modelu malując sprayami jak to wyjdzie, ale może aerograf....
 

DziDzia

Mistrz tłuczniowania
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
854 3 0
#64
Ładnie Ci to idzie. Taśmy Tamiya dziś użyłem po raz pierwszy - godna polecenia. Aerograf? hMmm.. Ja się skusiłem i się uczę. Mam nadzieję, że na błędach. Moje pierwsze próby do zobaczenia w moim temacie.
Malujesz bezbarwnym również szyby?
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#68
Dobra taśma maskująca to nie wszystko, dopiero technika malowania daje dobre efekty. Farby sprayowe raczej się nie nadają. Szczególnie pierwsza warstwa powinna być niezbyt mocno rozcieńczona i nakładana prostopadle do powierzchni i cienką warstwą, wtedy mamy gwarancję że nie będzie zacieków, a odcięcie kolorów będzie idealnie równe. Aerograf niezbędny.
 
OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#69
Dobra taśma maskująca to nie wszystko, dopiero technika malowania daje dobre efekty. Farby sprayowe raczej się nie nadają. Szczególnie pierwsza warstwa powinna być niezbyt mocno rozcieńczona i nakładana prostopadle do powierzchni i cienką warstwą, wtedy mamy gwarancję że nie będzie zacieków, a odcięcie kolorów będzie idealnie równe. Aerograf niezbędny.
Aerograf.... możesz coś zaproponować? może coś czego sam używasz? co do nadawania się farb sprayowych muszę spróbować jeszcze na nowych taśmach, jeśli nie będzie poprawy zastanowię się nad zmianą techniki. Co do zacieków nie zdarzyły mi się jeszcze w tej technice - malowanie sprayem. Maluje raz i krycie 100%.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.914 111 7
#70
Dla mnie tylko kwestia taśmy maskującej. Samo malowanie jest całkiem ok. Malowanie aerografem ma to że łatwiej jest kontrolować ile farby pryska się na model. Lakier można dowolnie rozcieńczać; preferowane jest 50:50 farby do spirytusu. Ja sam używam spraju i wiem z doświadczenia że da sie wyrobić technikę tak aby była zadowalająca. Aerografu używam kiedy nie mam odpowiedniego koloru w spraju. Samo malowanie aerografem chodź łatwiejsze, to jednak bardziej brudna robota.
 
OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#73
PODWOZIE.

W zestawie jaki oferuje Milosz nie znajdziemy baniaczków (te baniaczki to chyba zbiorniki powietrza) jakie są widoczne na poniższych zdjęciach. Pytanie mam do forumowiczów co to jest to coś zamontowane za pierwszym wózkiem od strony czoła wygląda jak jakiś odbierak - czy ktoś może powiedzieć jak to się fachowo nazywa i do czego służy? Oprócz zamontowanych baniaczków brak jest również wszelkiego typu sztywnych połączeń w postaci "prętów" (nie umiem tego fachowo nazwać), z tego co mi się wydaje brak jest również tak mi się wydaje sprężarki, która montowana jest w wagonie silnikowym. Otworów przygotowanych na śruby nie wykorzystuję. W ogóle nie skręcam nadwozia z podwoziem za pomocą przygotowanych śrub jakie można znaleźć w zestawie.

Ktoś mnie tu zaraz nieźle doprowadzi do pionu za te opisy i nazewnictwo, ale może ten kto zripostuje przekaże trochę wiedzy która powiększy moją znajomość budowy jednostki.

Wykonałem dodatkowe otworowanie na końcach przy łączeniu dla przeciągnięcia okablowania. Dodatkowe otworowanie wykonałem dodatkowa dla przewodów które wychodzą z wózków napędowych tak aby zwiększyć pobór prądu z szyn na cała jednostkę.

Najpierw zdjęcia realnego podwozia:

DSC01823.JPG


DSC01825.JPG



A teraz zdjęcia podwozia dla EN71 - 043 H0:

20180303_154901_HDR.jpg


20180303_154722_HDR.jpg


20180303_154748_HDR.jpg


20180303_154836_HDR.jpg
 
OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#75
WÓZKI.

Poniżej montaż wózka z zamontowaną blaszką do odbioru prądu. Wyciągam jedne przewód z jednego wózka. Z racji tego, że wykonuję EN71 rozkłąd wózków wykonuję w następujący sposób:

WAGON 1 i 4:
2 x wózek z poborem prądu (z każdego wychodzi po jednym przewodzie, czyli pobór z jednej szyny - stosując dwa wózki z poborem - pobór z dwóch szyn. Nimi zasilam listwę oświetleniową i wykonuję połączenie z silnikiem). Blaszki dokupujemy choćby na allegro.

WAGON 2 i 3:
1 x wózek napędowy TENSHODO WB31 + 1 x zwykły wózek (czyli złożony z zestawu Milosza).

20180225_211646_HDR.jpg


20180225_211707_HDR.jpg


20180225_212341_HDR.jpg


20180225_213534_HDR.jpg


20180225_213546_HDR.jpg
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#77
Ładnie rozwiązałeś rozwiązałeś pobór prądu z wózków, technicznie i mało skomplikowanie. Warto tez dać chociaż niewielkie obciążenie członu napędowego, bo elementy są lekkie i może być poślizg, może w dachu zmieści się trochę ołowiu.
 
OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#79
WNĘTRZA cdn.

Nastąpił moment adaptacji wnętrz z podwoziem. Z racji miejsc pod montaż sprzęgów na łączeniu członów (jakie możemy spotkać na płycie podwozia w zestawie Milosza) konieczne jest docięcie górnych ścian przedziałów w tych miejscach - widać to na poniższych zdjęciach. Wykonuję następnie otworowanie pod okablowanie. W członach silnikowych w miejscach wózków napędowych wnętrz nie adaptuje. W środkowej cześć członu silnikowego, gdzie jest przestrzeń wykorzystuję ją pod schowanie dekodera (to w jednym z dwóch członów). Warto zadbać o wyizolowanie cieplne miejsca pod dekoder. Zastanawiam się co tu do tego użyć, ale chyba wykorzystam folię aluminiową spożywczą. Ponadto miejsce zaadaptuje obciążeniem w postaci ołowiu dla tego członu. W drugim miejsce zaadaptuje obciążeniem, schowam też tam rezystory od oświetlenia.

20180304_134309_HDR.jpg


20180304_134317_HDR.jpg


20180304_134330_HDR.jpg


20180304_134353_HDR.jpg


20180304_134454_HDR.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1433

Podobne wątki