• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EN71-043 PR Oddział Dolnośląski we Wrocławiu

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
#21
Te modele co były na aukcji są cały czas dostępne. Nie ma ich w internecie, ale jeśli ktoś zainteresowany można pisać. Są dostępne czas oczekiwania około 7-10 dni. Są to zestawy od Milosza. Co do projektu chłopaków z Nysy. Jest zrobimy od nowa model EN57 z większą ilością szczegółów. Obecnie trwają próby druku, potem odlewy. Jeśli dobrze pójdzie po wakacjach będzie wszystko gotowe. Chwilę cierpliwości jeszcze. Z pewnością wcześniej pojawią się informacje na ten temat. Są nowe wnętrza bardzo szczegółowe, budy poprawione, cały model wzbogacony o dodatki zgodne z rzeczywistością. Do mniej więcej dwóch lat powinny pojawić się również gotowe zestawy serii SPOT i EN57-19xx - telewizor. Mam nadzieje, że chłopakom wszystko wypali.
Nie wiem czy to ma większy sens bo "kibel" nadchodzi wielkimi krokami jako produkt masowy. Dlatego też np dobre manufaktury zarzuciły nawet projekty z blach i to w bardzo zaawansowanym stanie prawie gotowych modeli.
 
OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#26
WNĘTRZA.

Do tej pory stosowałem wnętrza zakupione od OSTBAHN. I od razu mówię, że nic do nich nie mam, ale... z tego co mi się przytrafiło i może jest to podyktowane brakiem dostatecznej wiedzy. ale musiałem szlifować wręcz podcinać boki wsadów wnętrzowych od strony okiem. Okna wklejam dzieląc listek, który jest w zestawie na poszczególne panele, drzwi osobno. Wciskając szyby w okna i tak zostaje grubość od środka plastiku z listków na których są szyby (nie wklejam każdej szyby z osobna). Poprzez tą grubość materiału pozostała od szyb nie ma szans zamontowania wnętrz. Inna sprawa to wysokość odlewów wnętrz. każda jest taka sama, a przecież przy łączeniach wagonów na spodach każdego z wagonu są wypusty pod zamontowanie sprzęgów łączących wagony. Trzeba więc podcinać górę by zmieściły do wnętrza budy.

tyle historyyji.

Mam obecnie dostęp do nowych wnętrz od chłopaków z Nysy hehe znów powielam ten zwrot. i wyglądają one jak poniżej na zdjęciach.

Poniżej proces realizacji wnętrz. Ale najpierw zdjęcie prawdziwych.


Zdjęcie wnętrza EN71-043. Źródło: https://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=foto&id=6606

6606.jpg



PROCES REALIZACJI WNĘTRZ.

IMG_20180211_093506.jpg


IMG_20180211_093525.jpg


IMG_20180211_093608.jpg


IMG_20180211_094138.jpg


IMG_20180211_094153.jpg



Porównanie wnętrz OSTBAHN (niepomalowane) i NYSA (pomalowane).


IMG_20180211_094602.jpg


IMG_20180211_094625.jpg
IMG_20180211_094637.jpg



Okablowanie prowadzę po podłodze, stąd otworowanie.
 
OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#27
OKNA

Do tej pory nie zwróciłem na to żadnej uwagi, mianowicie na ramy okien jakie są na nich wytłoczone. Dzięki wskazówką kilku kolegów z tutejszego forum zrozumiałem, że jest to nieodzowna część całego projektu, która nadaje kształt finalnej budowie modelu.

Przygotowanie:

20180224_101443_HDR.jpg


Malowanie wykonane markerem z farbą akrylową.

Następnie cięcie na poszczególne przedziały.

20180224_152115_HDR.jpg


! u mnie wadą malowania farbami w spreju jest to że wewnętrzne obramowanie okna zmniejsza swoje światło. Wciskając potem poszczególne elementy okien następuje wypchnięcie nadmiaru farby na zewnątrz. W 95% otworów okiennych nie tworzy to żadnego złego następstwa w postaci "uszkodzenia farny" Wizualnie też wygląda to dobrze. Natomiast w pozostałych 5% nadmiar farby usuwam nożykiem co sprawia iż pomalowane ramy wciśniętych okien zostają zarysowane i są do powtórnego malowania. Poniżej zdjęcia po adaptacji okien, jednakże prze oprawkami malarskimi ram okiennych.

20180225_115510_HDR.jpg


20180225_115535_HDR.jpg
 
OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#31
Ale tak patrze teraz jeszcze na to to rzeczywiscie czarne na czole i w drzwiach reszte szare. Przemaluje te co trzeba na czarno i powinno być wizualnie dobrze.
 

stolnik

Użytkownik
Reakcje
91 0 0
#32
W kabinach szyby czołowe i boczne oraz szyby w drzwiach były osadzone na uszczelkach dlatego kolor ramek powinien być czarny lub podobny, natomiast okna boczne uchylane były osadzone w ramach aluminiowych i kolor powinien być srebrny. Ja u siebie malowałem te ramki markerem srebrnym olejowym.
 
OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#33
Mam małe pytanie. Przymierzam się do wykonania instalacji.
Korzystam z:
Wózki napędowe: TENSHODO WB31 - 2 szt.
Dekoder DCC: MX630
Oświetlenie czoła: diody LED
Oświetlenie wnętrz: DR80010 - 4 szt.

Mam kilka pytań:
1. Czy prawidłowo rozrysowałem połączenie dwóch silników?
2. Czy oświetlenie wnętrz dobrze jest wpięte w układ (4 sztuki paneli oświetleniowych DR80010)
3. Pod jaki kolor na dekoderze DCC podłączyć oświetlenie wnętrz - w opisie wyczytałem, że pod F01 - który to przewód?

Zależy mi na określeniu ilości przewodów przechodzących z wagonu na wagon (muszę zminimalizować ich ilość) Nie rozrysowałem oświetlenie wnętrz, za bardzo nie wiem jak je podłączyć robię to pierwszy raz. Gdzie na płytkach kabelki przyłączyć?

Poniżej schemat:

20180225_202158_HDR.jpg


Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
439 8 0
#36
Miałbym uwagę do podłączenia LED. Nie wolno stosować wspólnego rezystora przy łączeniu równoległym LED. Do każdej zastosuj oddzielny rezystor.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1433

Podobne wątki