• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

EN57-856 PR Oddział Dolnośląski we Wrocławiu

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#1
EN57-856

EVN: 94 51 2 121 281-1 (PL-PREG ra)
EVN: 94 51 2 121 282-9 (PL-PREG s)
EVN: 94 51 2 121 283-7 (PL-PREG rb)

Numer fabryczny: 389
Rok produkcji: 1971
Wiek pojazdu: 46 lat

Ostatnia naprawa rewizyjna: 2011-09-02 wykonana przez FABLOK Chrzanów
obecne malowanie: biało-żółte
Wykonana naprawa rewizyjna: 1R7
wyświetlacz: diodowy
siedzenia: skaj
uwagi siedzenia: czerwone
blacha: ryflowana

I właśnie takiego jako pierwszego postanowiłem odtworzyć. Model wykonany na zestawie Milosa. Oczywiście H0.
Pierwszy.


Pozdrawiam wszystkich zboków kolejowych.
 

Załączniki

OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#2
i reszta zdjęć... DSC08265.JPG DSC08285.JPG DSC08291.JPG DSC08324.JPG
 

Załączniki

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
#4
Napisz kolego coś więcej o napędzie, od czego itd. Też mi leży kilka lat już w szafce ten zestaw i trzeba by go w końcu ruszyć.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
439 8 0
#5
Dużo nie brakowało, a byś najechał na "Bohuna". ;) Tak to jest jak się "przerżnie" semafor. :D
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.443 72 3
#6
Model fajny i ciekawy, a co ważniejsze, że zrobiony własnoręcznie. Co do detali - dobrze widziałem, że na silnikowym stało się coś z atrapą wózka?

Pozdrawiam z MMz:)
 

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
875 60 10
#7
Wielkie dzięki za fotorelację. Ile trwała budowa? Skąd kalki? Jak pisali przedmówcy napisz coś o napędzie, oświetleniu. Coś więcej niż same zdjęcia.
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#8
Wspaniały model dotychczas nieruszony chyba przez nikogo - oczywiście chodzi o barwy przewoźnika. Czy napęd to wózki tenshodo? Jeśli tak to ile?
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#10
Widzę że były problemy z pomalowaniem czarnego pasa albo z wyklejeniem pod jego malowanie. Na rynku są arkusze czarnej kalki np. Microscale. Przy takiej grubości paska to wcale nie trzeba wycinać fali, wystarczy prosty pasek układać z płynami Gunze i taką falę łatwo jest ułożyć.
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 0 0
#12
Marszałek województwa zleca przewozy, a przewoźnikiem jest PR Oddział Dolnośląski. Tak samo malowane są też pociągi Kolei Dolnośląskich, też wykonujących przewozy na zlecenie marszałka.

Wg. Wikipedii w 2011 planowano wykupienie przez Samorząd Wojewódzki (Marszałkowski) Oddziału Dolnośląskiego PR i połączenia go z KD
https://pl.wikipedia.org/wiki/Koleje_Dolnośląskie#2011
 

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 0 0
#14
Niby czemu miały by nie jeździć? Jak się urzędy dogadały co do połączenia to między województwami jednostki też jeżdżą. Gorzej jak się nie dogadają to wtedy na granicy województw się trzeba przesiadać. Pamiętam jak byłem w CTN Moszna parę lat temu, to babka była z Wrocławia i opowiadała, że z Wrocławia jest PESO-szynobus do stacji granicznej, a dalej do Opola się jedzie Autosanem komunikacji zastępczej.
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
266 1 1
#15
Niby czemu miały by nie jeździć? Jak się urzędy dogadały co do połączenia to między województwami jednostki też jeżdżą. Gorzej jak się nie dogadają to wtedy na granicy województw się trzeba przesiadać. Pamiętam jak byłem w CTN Moszna parę lat temu, to babka była z Wrocławia i opowiadała że z Wrocławia jest PESO-szynobus do stacji granicznej, a dalej do Opola się jedzie Autosanem komunikacji zastępczej.
Akurat w Wielkopolsce ezt w malowaniu Dolnego Śląska jeżdżą dlatego, że są tam w delegacji, a nie obsługują pociągów z Wrocławia.
 
OP
OP
zbokolejowyEN57

zbokolejowyEN57

Aktywny użytkownik
Reakcje
146 0 4
#16
Dużo nie brakowało, a byś najechał na "Bohuna". ;) Tak to jest jak się "przerżnie" semafor. :D
Zgadza się, za co serdecznie przepraszam. Pomimo zwariowanej głowy pierwszym pobytem na takiej imprezie, trzeźwość umysłu zachowana, bo w porę udało się wyhamować prędkość. Poza tym umówione było, że puszczamy kibel jako "zbiega" :). Liczyłem, że zawiadowca wpuści mnie na pusty tor :D.
Wspaniały model dotychczas nieruszony chyba przez nikogo - oczywiście chodzi o barwy przewoźnika. Czy napęd to wózki tenshodo? Jeśli tak to ile?
Jeden wózek Tenshodo WB 31.
Widzę że były problemy z pomalowaniem czarnego pasa albo z wyklejeniem pod jego malowanie. Na rynku są arkusze czarnej kalki np. Microscale. Przy takiej grubości paska to wcale nie trzeba wycinać fali, wystarczy prosty pasek układać z płynami Gunze i taką falę łatwo jest ułożyć.
Cenna uwaga, jednakże to mój pierwszy model i wiedza początkująca - typowy laik ze mnie wszystko robiłem po swojemu, a finalnie falkę od ręki markerem robiłem :).
Czy województwo nie jest tu czasem przewoźnikiem?
Nie, nie jest. Województwo przyjęło barwy biało-żółte. Przewoźników mamy dwóch: PR, które oprócz innych barw, stosują także barwy województwa i KD, które mają tylko te barwy.
U mnie w Wielkopolsce, też jeżdżą EN57 w barwach Dolnego Śląska ;):p.
Jeżdżą, bo są oddelegowane do oddziału wielkopolskiego.
Akurat w Wielkopolsce ezt w malowaniu Dolnego Śląska jeżdżą dlatego, że są tam w delegacji, a nie obsługują pociągów z Wrocławia.
Dokładnie. Są również jednostki EN57AL "Tygrysy", które jeżdżą pomiędzy województwami.
Model fajny i ciekawy, a co ważniejsze, że zrobiony własnoręcznie. Co do detali - dobrze widziałem, że na silnikowym stało się coś z atrapą wózka?
Finalnie tego nie przykleiłem (bardziej mi się podoba taki wózek bez osłon), jednakże nie bardzo wiem czym najlepiej skleić, ponieważ mocowanie wychodzi pomiędzy plastikową obudową, a blaszką przepuszczającą prąd między kołem, a zaciskiem. Jakaś rada czym najlepiej to skleić?
Wielkie dzięki za fotorelację. Ile trwała budowa? Skąd kalki? Jak pisali przedmówcy napisz coś o napędzie, oświetleniu. Coś więcej niż same zdjęcia.
Budowa około 100 - 120 godzin, skonsolidowana w niecałych dwóch miesiącach. Oświetlenie zwykłe żarówki i tu się pojawia problem, bo jest na nich za duży prąd i oddają za dużo ciepła na tyle, że przy godzinnym postoju przy załączonym oświetleniu zaczęła mi się topić obudowa. :( Dobrze że się zorientowałem w porę, bo by front mi popłynął. Zaczynam lada chwila budowę drugiego i tu pytanie czy możecie poradzić co najlepiej użyć do budowy oświetlenia tak by była zmiana świateł przy zmianie czoła, czyli światła żółte i czerwone w jednej żarówce, bądź na tyle małe dwie, by się zmieściły w otwór i najlepiej jakiś schemat na połączenie. Oświetlenie wnętrza jako system stroboskopowy jarzeniówek, też czegoś takiego szukam. Kalki w połowie zamówione w połowie sam drukowałem.
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
#17
Oświetlenie najlepiej na diodach a odblaski np od kolegi Kamila z forum ( @14D40 ), trzeba by tylko zmierzyć czy te co ma podejdą średnicą.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Tabor 38
Tabor 23
Tabor 10
Tabor 225
Tabor 21

Podobne wątki