Wiem oczywiście, że wcześniej jeździł do Kolonii, ale wydawało mi się, że nie miał wtedy nazwy "Jan Kiepura". Nie mam dostępu do wszystkich rozkładów z tamtych lat, ale udało mi się sprawdzić akurat te interesujące i przyznaję rację koledze elektrykowi. Z jednym jednak zastrzeżeniem: EN 248/9 "Jan Kiepura" rozpoczął kursowanie 24 maja 1998 roku. Jeszcze w rozkładzie 2000/2001 figurował jako EN 248/9. Następny rozkład, do którego dotarłem, to 2004 (w międzyczasie zmieniono moment zmiany rozkładu jazdy z przełomu kwietnia i maja na połowę grudnia i ten rozkład obowiązywał od 14.12.2003). W tym rozkładzie interesujący nas pociąg cały czas jest wykazywany jako Euro Night "Jan Kiepura": do 29/30 kwietnia EN 248/9 W-wa - Kolonia - W-wa, a od 1/2 maja już EN 348/9 W-wa - Bruksela - W-wa. Wynika z tego, że bez kategorii EN jeździł co najwyżej od rozkładu 2001/2002 do grudnia 2003 - chyba, że w rozkładzie są błędne informacje.
A przy okazji: wprowadzenie 24 maja 1998 roku nowego pociągu EN "Jan Kiepura" wiązało się z zakończeniem kursowania pociągu o nazwie "Ost-West" i jednocześnie końcem bezpośredniego połączenia Warszawy z Belgią. Już wcześniej zlikwidowano połączenie z Paryżem, a trasę w Belgii skrócono z Ostendy do Brukseli. 23 maja 1998 wieczorem Ost-West, prowadzony warszawską EP09-019, wyruszył w swoją ostatnią podróż z Warszawy do Brukseli. Skład pociągu był trochę nietypowy, bo nie było w nim w ogóle sypialnych wagonów Wars (normalnie były dwa, do Aachen i do Brukseli), a zamiast nich jechały wagony niemieckie, w tym jeden Mitropy. Były za to aż trzy kuszetki PKP (zwykle były dwie). Niestety, mam tylko takie malutkie skany.