• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Elektryka pod siedmioma modułami + skromna relacja

cyruss

Znany użytkownik
Donator forum
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
314 1 0
#61
- wymień żarówki na LEDy
- zasil je z prądu stałego
- zamiast opornika ograniczającego prąd LEDa użyj jakiegoś najprostszego źródła prądowego (np tranzystor, dwie diody, dwa oporniki)
Wtedy jasność świecenia będzie stała już od kilku V.

Alternatywy:
zero przygasania:
- rozdziel obwód oświetlenia od obwodu elektromagnesów (w semaforach Viessmanna są rozdzielone)
- zasilaj oświetlenie z innego transformatora niż elektromagnesy

małe przygasanie:
- wspólny dla oświetlenia i elektromagnesów przewód wymień na znacznie grubszy, np 2,5 mm kw.
- drugi przewód od oświetlenia poprowadź tak by łączył ze sobą oświetlenie wszystkich semaforów i biegł dalej, aż do transformatora. Nigdzie po drodze nie pobieraj z niego zasilania do elektromagnesów
 
OP
OP
śledź

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.691 58 9
#62
Dzięki za rady, jak ogarnę temat i wszystko będzie git to dam znać o wynikach.
 
OP
OP
śledź

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.691 58 9
#63
Taki przekrój, to raczej jako sygnałowe. Ew. do zasilania samych LED.
Jako główne zasilanie zastosuj 0,75mm.
Główne zasilanie zostało wymienione na przewody 1mm i problem znikł, teraz wszystko działa jak powinno. Reszta przewodów pozostała, są to tylko przewody sygnałowe.

Dzięki bardzo Panowie.
 
OP
OP
śledź

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.691 58 9
#66
Witam,
dziś zakończyłem oświetlanie moich wagonów Bipa. Trójczłonowy i dwuczłonowy zestaw jak dla mnie bardzo ładnie się prezentują z oświetleniem. Zastosowałem dekodery ESU standard, bo takie mi zostały po udźwiękowieniu lokomotyw oraz zamontowałem zrobione przeze mnie UPS-y. Zastanawiałem się jak rozwiązać problem kabelków pomiędzy członami lub całkowite wyeliminowanie przewodów. Pomysł pojawił się nagle i szybko poszedł do realizacji. Po testach, które wypadły pomyślnie zostało wszystko zamontowane w wagonach. Cała reszta na poniższych zdjęciach.

1.2.jpg
2.2.jpg
3.3.jpg
4.2.jpg
5.2.jpg
6.6.jpg
7.7.jpg
 
Ostatnio edytowane:

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.341 33 1
#78
Witam miło :)
Jestem pod wielkim wrażeniem!! Wspaniałe moduły i genialny efekt i klimat. Zawsze kiedy doznaję takiego uniesienia szukam jakichkolwiek niedoskonałości aby nie umrzeć przedwcześnie z zachwytu. Zwróciłem więc uwagę na rzeczy, o które chciałbym teraz zapytać. Czy przewidziane są jakieś atrapy napędów zwrotnicowych? Zastosowałeś nastawnię piętrową czyli raczej "bambuły" przy torze głównym zasadniczym i dodatkowym nie będą pasowały. Natomiast w budynku stacyjnym nie widzę nastawni, co powoduje, że nie ma jak zmieniać położenia zwrotnicy na drugiej głowicy rozjazdowej (pędnie nie sięgną tak daleko). Widzę natomiast, że masz dużo miejsca przy wspomnianej głowicy rozjazdowej - rozumiem, że będzie tam jakaś nastawnia wykonawcza - pewnie parterowa z trzema naprężaczami zewnętrznymi dla semaforów? Bardzo też brakuje tras pędniowych. To jest niezwykle charakterystyczna cecha mechanicznych, pędniowych urządzeń srk nadająca im niezwykły klimat. Czy nie szkoda będzie teraz rwać tej tak ładnie posadzonej dziko trawy?
PS Oczywiście Nauczyciel ma rację, że można by tę tarczę ostrzegawczą odsunąć na brzeg ostatniego modułu ale ja osobiście jestem i tak wdzięczny, że w ogóle jest tarcza ostrzegawcza. Nie wszyscy bowiem uważają ją za potrzebną, a potem na imprezach włączają hamowanie nagłe gdy dostrzegają, że nieosłonięty tarczą semafor wjazdowy jest zamknięty. Ciekawe tylko, czy możesz ją jeszcze wyjąć i przemalować strzałę, gdyż w chwili obecnej jest ona niemiecka. No i dostrzegłem coś, co bardzo wzbudziło moje emocje. Pod kładką dla pieszych są osłony przeciwporażeniowe…… czy to oznacza, że rozważana jest elektryfikacja? Czy to może pozostałości po elektryfikacji w przeszłości?
Pozdrawiam i podziwiam. Michał
 
OP
OP
śledź

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.691 58 9
#79
Dziękuję za zainteresowanie moimi modułami.
Zwróciłem więc uwagę na rzeczy, o które chciałbym teraz zapytać. Czy przewidziane są jakieś atrapy napędów zwrotnicowych? Zastosowałeś nastawnię piętrową czyli raczej "bambuły" przy torze głównym zasadniczym i dodatkowym nie będą pasowały. Natomiast w budynku stacyjnym nie widzę nastawni, co powoduje, że nie ma jak zmieniać położenia zwrotnicy na drugiej głowicy rozjazdowej (pędnie nie sięgną tak daleko). Widzę natomiast, że masz dużo miejsca przy wspomnianej głowicy rozjazdowej - rozumiem, że będzie tam jakaś nastawnia wykonawcza - pewnie parterowa z trzema naprężaczami zewnętrznymi dla semaforów? Bardzo też brakuje tras pędniowych. To jest niezwykle charakterystyczna cecha mechanicznych, pędniowych urządzeń srk nadająca im niezwykły klimat. Czy nie szkoda będzie teraz rwać tej tak ładnie posadzonej dziko trawy?
Oczywiście będą atrapy napędów oraz poprowadzone zostaną pędnie do urządzeń srk. DO całego układu dojdzie jeszcze jeden moduł, moduł nr 7, na którym będą dwie tarcze oraz jeden semafor wjazdowy, dokładnie taki sam układ jak po przeciwnej stronie. W pozostawionym miejscu będzie oczywiście nastawnia nr2, od której będą poprowadzone pędnie.

PS Oczywiście Nauczyciel ma rację, że można by tę tarczę ostrzegawczą odsunąć na brzeg ostatniego modułu ale ja osobiście jestem i tak wdzięczny, że w ogóle jest tarcza ostrzegawcza. Nie wszyscy bowiem uważają ją za potrzebną, a potem na imprezach włączają hamowanie nagłe gdy dostrzegają, że nieosłonięty tarczą semafor wjazdowy jest zamknięty. Ciekawe tylko, czy możesz ją jeszcze wyjąć i przemalować strzałę, gdyż w chwili obecnej jest ona niemiecka.
Wszystkie semafory jak i tarcze manewrowe można wyciągać, zrobiłem tak ze względu na bezpieczeństwo przed uszkodzeniami. Z przemalowaniem strzałki nie będzie kłopotu.

Pod kładką dla pieszych są osłony przeciwporażeniowe…… czy to oznacza, że rozważana jest elektryfikacja?
Jak na razie elektryfikacji nie brałem pod uwagę. Kolejnym etapem prac będzie budowa ostatniego modułu oraz atrapy napędów oraz poprowadzenie pędni. Muszę tylko poszperać w internecie jak poprawnie to wykonać.
 

Podobne wątki