• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Elektryka pod siedmioma modułami + skromna relacja

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#83
Koło skrzynki napędu jest jeszcze mała skrzynka na zwrot pędni. Jest ona po przeciwnej stronie wlotu pędni. A sam wlot jest bliżej rogu skrzyni napędu.

Kanały pędniowe to jakby rynny (są otwarte od spodu) i są produkowane w odcinkach ok. 1 m. Są układane "na zakładkę" (jak gąsiory na dachu), ale nie ma na połączeniach żadnych obręczy czy wałków dookoła kanału. Na fotce wygląda, że odcinki kanałów są za krótkie.

Trochę na ten temat jest tu:
http://forum.modelarstwo.info/threads/bgm-posterunek-odgałęźny-i-stacja.29540/page-7#post-583881
http://www.transportszynowy.pl/kolrozjazdybudowa.php#nap2
 
OP
OP
sledz

sledz

Aktywny użytkownik
#84
Dziś dotarła do mnie zamówiona w lipcu stonka Cargo. Opakowanie, w którym znajduje się lokomotywa jest zdecydowanie większe i wydaje się bardziej odporne na uszkodzenia.
Całość prezentuje się tak:

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg


Osobiście jestem zadowolony. W grudniu jedzie do Elvisa po dźwięk.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#87
Jeśli to co widać po lewej na dole to zwrotnia główna to ten załom powyżej jest źle. Pędnia biegnie ze zwrotni do załomu, potem w prawo pod tor. W związku z tym załom musi być przesunięty w stronę zwrotni głównej bo się krążki nie zmieszczą. Tak jak jest teraz sugeruje, że pędnia pod tory biegnie nie ze zwrotni tylko od napędu zwrotnicowego. Proponuję trochę liczyć pędnie bo w takim załomie można "zakręcić" tylko dwoma parami pędni. Przez tzw. "fortepian" można przepuścić 4 pary pędni. W jednym przejściu pod torami może być maksymalnie 4 pary pędni. Jeśli potrzeba przejść pod torami z większą ilością pędni to wykonuje się to jako oddzielne przejścia (w każdym maks. 4 pary) co drugie okienko między podkładami.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#89
Na priv posłałem rysunek prawidłowego rozwiązania. Pędnia do napędu nie może tak wychodzić z załomu bo nie zmieści się krążek wewnątrz.
 

KoVaL

Znany użytkownik
#94
W związku z poprawkami pod nastawnie podjechała komisja z ministerstwa komunikacji? Kolejarze to dobrzy ludzie ,ale raczej mało zamożni ,takim Fiatem 127p to dyrektor DOKP jeździł ,a nie dyżurny ruchu ,a ten Opel to zapewne sprzątaczki... Najlepiej wyglądałby tam rower lub "Komarek ".
Bardzo spodobała się ta diorama ,a epoka to chyba IV?
 
OP
OP
sledz

sledz

Aktywny użytkownik
#96
W związku z poprawkami pod nastawnie podjechała komisja z ministerstwa komunikacji? Kolejarze to dobrzy ludzie ,ale raczej mało zamożni ,takim Fiatem 127p to dyrektor DOKP jeździł ,a nie dyżurny ruchu ,a ten Opel to zapewne sprzątaczki... Najlepiej wyglądałby tam rower lub "Komarek ".
Bardzo spodobała się ta diorama ,a epoka to chyba IV?
Dokładnie tak jak piszesz. Szef wszystkich szefów podjechał świeżo zakupionym Fiatem 127, Oplem ochrona się wozi, reszta na nogach do pracy chodzi, bo za miedzą mieszka.
Epoka? Hmm nie wiem, wszystko samo się ukształtowało w czasie pracy i tak zostało, cel nie zamierzony. To co nazwałeś dioramą to tylko jeden z siedmiu modułów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#97
Nie wiem, co napisze Tomek K, ale ja widzę jeden błąd: pędnia do tarczy ostrzegawczej (To) semafora wjazdowego to przedłużenie pędni do samego semafora, więc powinna przechodzić przez skrzynię napędy sygnałowego semafora, a nie iść bokiem. Nastawianie To oddzielną pędnią stosuje się wyjątkowo, przy bardzo dużej odległości lub krętej trasie, powodującej duże opory ruchu pędni.

Z kolei nastawianie To przelotowej (stojącej tuż przed semaforem wjazdowym To odnoszącej się do semafora wyjazdowego) można realizować na dwa sposoby: albo niezależną pędnią, albo sztywną dźwignią od napędu stojącego przed nim semafora wjazdowego. Ten ostatni sposób ma tę wadę, że aby To przelotowa pokazała sygnał o wolnej drodze na semaforze wyjazdowym, trzeba najpierw nastawić sygnał "wolna droga" na semaforze wyjazdowym a dopiero potem nastawić na wolną drogę semafor wjazdowy (od którego napędzana jest To przelotowa). Niezachowanie tej kolejności spowoduje, że nawet po nastawieniu semafora wyjazdowego, odnosząca się do niego To przelotowa nie ustawi się w położeniu informującym o wolnej drodze na semaforze wyjazdowym.
 

Podobne wątki