• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ED74 na stanie BZ Południowego

Ł

Łukasz K

Gość
#1
Od nowego rozkładu zapowiada się mała zmiana w rozdziale taboru spółki PKP Intercity.
Zespoły trakcyjne produkcji PESA Bydgoszcz w oznaczeniu serii ED74 mają częściowo przejść na stan Zakładu Południowego. W związku z tym trwa stopniowe szkolenie maszynistów z Prokocimia. Natomiast w dniach 3.10 do 8.10 w ramach w/w szkoleń zespoły ED74 w podwójnej trakcji będą obsługiwać następujące pociągi:
TLK 1317 "Familio" z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego
TLK 1319 z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego
TLK 3116 "Familio" z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej
TLK 3118 z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej

Jest to kolejna wizyta tychże jednostek w Krakowie. Ostatnia była dnia 18.04, czyli w dniu pochówku prezydenta RP p. Lecha Kaczyńskiego. Wówczas to z rana jechała jedna para ED74+ED74 na TLK z Wa-wy do Zakopanego (przespałem go), oraz koło południa druga para 2xED74 jako drugi pociąg do VIP-ów (z pierwszym jechał Taurus mając na haku 16 pudeł. Były to wyłącznie wagony typu Z1A, oraz 154A (te najnowsze od FPS)).

Chodzą słuchy, że ED74, które wraz z nowym rozkładem przejdą z BZ Centralnego do BZ Południowego, mają przejąć obsługę TLK z Warszawy do Zakopanego, oraz...(oby się nie sprawdziło) TLK Kraków - Kołobrzeg (dawna "Krakowianka"). Złośliwi twierdzą, że jednostki te są bardzo awaryjne, więc będą grzały krzaki na Prokocimiu, albo...każda linia będzie miała swój pomnik w postaci ED74. Moim zdaniem najlepsze dla tych jednostek będą krótkie (do 300km) trasy. W drugiej klasie siedzenia są okropnie twarde, więc można mieć problem z wysiedzeniem np całej trasy Kraków-Kołobrzeg.
 

Załączniki

levisss

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#2
hm to będzie naprawdę ciekawe, nie raz przejeżdżałem tymi składami na trasie Łódź-Warszawa i czasami miałem dość po półtorej godziny siedzenia w nich, jeżeli one będą obsługiwały CMK to bardzo dobrze bo te dwie godziny można wysiedzieć, ale nie wiem jak to sie ma do funduszy europejskich nie mineło jeszcze 5 lat a one były zakupione do obsługi trasy Łódź-Wawa a Kraków na tej linii nie leży, chyba że geografia Polski od czasu ukończenia przezemnie podstawówki się zmieniła, czym innym jest jednorazowa obsługa danej trasy a czym innym stały przydział. Mam nadzieje ze pełne możliwości tego składu będą wykorzystywane czyli 160 km/h a nie jak ma to miejsca na trasie łódzkiej max 130 i ew gdy sie opóźni 140 km :)
 

Podobne wątki