• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny E91 Hübner'a - digitalizacja

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#1
Mam jeden elektrowóz z czasów DRG (II epoka), który postanowiłem zostawić w swojej kolekcji i poddać ucyfrowieniu, aby mógł pojeździć wśród innych loczków.
I tak ze względu na duży pobóry prądu (ok. 1,5A) przez dwa silniki, zastosowałem dekoder ESU przeznaczony do modeli 0,1,G i wyżej. Ponieważ ESU nie ma oryginalnego dźwięku do E91, to zastosowałem LokPilot'a XL i do niego podłączony został dekoder dźwiękowy SUSI firmy Dietz z oryginalnym dźwiękiem. Ze względu na to, że zastosowałem X-clusive S V4 i znakomity głośnik Visaton BF45, to dźwięk jest bardzo wyraźny, mocny i basowy (90-20.000 Hz), dla którego w płycie podłogowej wyciąłem duży otwór. Wymieniłem mikrożarówki na ciepłe LEDy 0603 i dołożyłem oświetlenie obu budek maszynisty. Zamierzam także do LokPilota ESU połączyć jeszcze dwa serwa do napędu pantografów.
A to zdjęcia z prac :

P1000285.JPG P1000286.JPG P1000289.JPG P1000290.JPG P1000294.JPG P1000295.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#3
Jak skończę, to pokaże fotki i film z jazdy... a póki co to zdjęcie archiwalne modelu w wersji DB, jest na sprzedaż na eBay.de za 1250, czyli za 1000 € jakby co.

Edycja po fakcie : sprzedany na eBay !
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
Reakcje
294 0 0
#5
Ciąg dalszy prac nad ucyfrowieniem tego pięknego modelu elektrowozu E91 DRG, który do 1944 roku jeździł na trasie Wrocław - Jelenia Góra. Tym razem montaż serwo do obsługi pantografów oraz wymiana starych i głośnych silników Bühlera na nowe bardziej ciche i mniej prądożerne ( 12V / 0,45 A / 2,8 W / 2650 obr.min ). Jak skończę to pokaże film z jazdy i działania serwo pantografów.

P1000664.JPG P1000663.JPG P1000660.JPG P1000657.JPG P1000656.JPG P1000667.JPG P1000418.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: