• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja o tym co kto by chciał kupić i dlaczego brak mu na to kasy

Reakcje
1.731 13 0
#41
Arku, to ,że mam koła gorsze w niektórych swoich modelach to prawda, ale np. w wagonach mam kółka na wymianę:p. Jak będzie mnie stać ,to wymienię co się da w taborze lub dam koła do przetoczenia, natomiast merytorycznie pisałem o tym , że jeśli chodzi o Pt31 w tej cenie!!!, to koła ,jak na Brawę , są koszmarne i kropka:gwizd:......;)..
Też kocham ten parowóz , ale właśnie ten szczegół, w tym modelu i w tej cenie , powstrzymał mnie kiedyś przed zakupem....
 
Ostatnio edytowane:

Zabkret

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#42
I haven't received any inquiry regarding the EU07 project in the time frame you write about. Neither here on the board via private message, nor via info@schl...modelle email account.

If you were the one who wanted to order a model and you have written via bestellung@sch...modelle, so I must tell you that I am not accepting any pre-orders due to the accusation of data harvesting. But this is not a new information.

Kindest Regards,

Robert Reschka
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#44
Też kocham ten parowóz , ale właśnie ten szczegół, w tym modelu i w tej cenie , powstrzymał mnie kiedyś przed zakupem....
Ja na Twoim miejscu gdybym miał pieniądze to bym ten ostatni model z Drim kupił. Jak przestanie być dostępny to wtedy dopiero stanie się pożądany w każdej kolekcji - tak to działa. A koła można przetoczyć tak jak zrobił to nasz kolega WM-Model. Ta lokomotywa nie ma złych kół, ale jak już ktoś chciał się do modelu przyczepić to musiał znaleźć jakiś punkt zaczepienia i wybrał m.in. koła. W każdym razie z powodu takiego podejścia do tego modelu nie spodziewaj się wielkoseryjnej produkcji: Pt47, Ol49, TKt48 bo producenci zwracają uwagę na to jak sprzedają się ich modele oraz modele konkurencji i nikt już nie zaryzykuje seryjnej produkcji polskich parowozów. Jedyna nadzieja, że jakaś mała manufaktura wyprodukuje krótką serię modeli dla koneserów w cenach 5000+ (z tym, że równie dobrze może to być 10000+) pln.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#46
Ja uważam, że taka Ol49 mimo wszystko miałaby szansę na dużą sprzedaż, bo dobrze znają ją nie tylko polscy miłośnicy kolei.
Sentymentem zapewne darzy ją wielu Anglików, którzy na tych maszynach w Wolsztynie zdobywali pierwsze szlify za przepustnicą czynnego parowozu, ale także Niemcy, Austriacy, czy inni obcokrajowcy tłumnie, regularnie odwiedzający Wolsztyn, fotografujący i podziwiający te parowozy pod parą.
 
Reakcje
1.731 13 0
#47
Wszystko ok Arku, ale dlaczego Brawa , skoro może w innych, (tańszych) modelach zrobić dobre, fajne koła, nie przyłożyła się do nich w dość drogim modelu Pt31? Czym to można tłumaczyć? Brawa ze względu na swoją markę, powinna chyba trzymać się uznanych dla niej dokładności - nieo_O? I jeszcze ten jasny metal i wielkie przeskalowane obrzeża w kołach jak krowy ..:confused:...
Zupełnie jak nie Brawa....:cry:....
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#48
Ja uważam, że taka Ol49 mimo wszystko miałaby szansę na dużą sprzedaż, bo dobrze znają ją nie tylko polscy miłośnicy kolei.
Sentymentem zapewne darzy ją wielu Anglików, którzy na tych maszynach w Wolsztynie zdobywali pierwsze szlify za przepustnicą czynnego parowozu, ale także Niemcy, Austriacy, czy inni obcokrajowcy tłumnie, regularnie odwiedzający Wolsztyn, fotografujący i podziwiający te parowozy pod parą.
I znajdziesz 2000 chętnych na model za 2000-3000 zł sztuka? Bo przy takim nakładzie cena będzie co najmniej 2000 zł, a obawiam się, że nawet ponad 3000 zł. Prz mniejszych nakładach cena jeszcze bardziej idzie w górę.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
#50
I znajdziesz 2000 chętnych na model za 2000-3000 zł sztuka? Bo przy takim nakładzie cena będzie co najmniej 2000 zł, a obawiam się, że nawet ponad 3000 zł. Prz mniejszych nakładach cena jeszcze bardziej idzie w górę.
Skoro Pt31 kosztowała nieco ponad 2 koła, to nie przypuszczam, by znacznie mniejsza od niej Ol49 miała kosztować więcej. Poza tym dlaczego nie maiłaby być wykonana na podobnej zasadzie jak SP/SM42, czyli jako model niskokosztowy?
Skoro w samej Polsce znalazło się około 300 chętnych na zakup drogiej Pt31, przypuszczam, że na zakup tańszej od niej Ol49 będzie tych chętnych więcej - może 500, a może i więcej. Wszystko zależy od ceny. A co z Niemcami, Anglikami itd?
Po tanich liniach lotniczych, tanich liniach kolejowych, outletach itp. czas na niskokosztowe modele kolejowe! :)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#52
Koła nie powinny dyskredytować Pt31 Brawy. Przecież ROCO też robi mixy gdzie daje i rp25 i stary standard. A czy koła nie rp25 w Pt31 to nie był ukłon w strone osób
które jeżdżą po ostrych łukach? Znam dwie historie kół rp 25 u ROCO. Pierwsza pochodzi jeszcze z lat 80 gdzie ROCO zrobiło prototyp parowozu na kołach rp25, który
w czasie testów na łuku jeździł na wprost-przyczyną wtedy były główki szyn Roco. Wtedy zarzucono koła rp25. Do tematu powrócono kilka lat temu i wtedy ROCO jeszcze raz przetestowało modele parowozów z rp25 i wtedy na łagodnych łukach nie było problemu, ale testowano też na promieniach mniejszych niż zalecane i wtedy te na kołach rp25 wypadały,więc pozostawiono stary standard.
 
Reakcje
421 3 0
#53
Skoro Pt31 kosztowała nieco ponad 2 koła, to nie przypuszczam, by znacznie mniejsza od niej Ol49 miała kosztować więcej. Poza tym dlaczego nie maiłaby być wykonana na podobnej zasadzie jak SP/SM42, czyli jako model niskokosztowy?
Skoro w samej Polsce znalazło się około 300 chętnych na zakup drogiej Pt31, przypuszczam, że na zakup tańszej od niej Ol49 będzie tych chętnych więcej - może 500, a może i więcej. Wszystko zależy od ceny. A co z Niemcami, Anglikami itd?
Po tanich liniach lotniczych, tanich liniach kolejowych, outletach itp. czas na niskokosztowe modele kolejowe! :)
Nie bierzesz pod uwagę, że Pt31 Brawy nie była wykonana tylko w ilości 300 szt. tylko kilka tysięcy sztuk w innych barwach m. innymi DRG, OBB, RŻD i inne. Dały one taką ilość, że forma miała niższy koszt jednostkowy. Wykonanie np. Ol49 w kilkuset sztukach będzie kosztować tak jak piszą to inni powyżej.
 
Ostatnio edytowane:

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#54
Done. Thx for the hint otherwise I would have overseen this beauty. Nice to know, that I got the last one :D
I teraz Ci co narzekali na jakość, niech żałują - bo szanse, że Brawa wypuści znów ten model są bliskie 0. Za kilka lat będzie to taki rarytas, że wszyscy będą znali ze zdjęć ale jedynie nieliczni szczęśliwcy będą mieli okazję widzieć model na żywo.
 

adam22

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#56
Myślę, że wszystkie by dość szybko zeszły gdyby nie kampania oczerniania tego modelu. Ale jeśli chodzi o chłonność rynku to chyba jest mniejsza. Wiele osób kupiło zarówno czarną jak i oliwkową. Tak więc chłonność rynku jest na poziomie ok 240-260.
Kampania oczerniania – specjalnosc kilku osob na forum. Gdyby nie kampania oczerniania wiadomego sklepu w Chorzowie www.***NIEDOZWOLONA REKLAMA***.pl, pewnie wiekszosc robilaby tam zakupy, z uwagi na wybor i ceny.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#58
Kampania oczerniania – specjalnosc kilku osob na forum. Gdyby nie kampania oczerniania wiadomego sklepu w Chorzowie www.**************.pl, pewnie wiekszosc robilaby tam zakupy, z uwagi na wybor i ceny.
Gdyby nie pewne niesportowe zagrywki sklepu w Chorzowie, kampanii oczerniania by nie było.
A tak "Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie" -> KLIK.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#60
Skoro Pt31 kosztowała nieco ponad 2 koła, to nie przypuszczam, by znacznie mniejsza od niej Ol49 miała kosztować więcej.
Gdyby nie kampania oczerniania wiadomego sklepu w Chorzowie www.**************.pl, pewnie wiekszosc robilaby tam zakupy, z uwagi na wybor i ceny.
Oto przykłady na to, jak nie znając całej historii, tworzy się nowe zupełnie głupie teorie. Bo jak mogą być mądre, jeśli nie zna się przyczyn dla których dana rzecz następuje a pisze się jedynie o skutkach? Szczególnie, że oba powyższe tematy na tym forum wałkowano, i to bardzo.
 

Podobne wątki