Sądzę że powoli czas na pierwsze podsumowanie i wobec powyższego spróbuję to uczynić :
I. Makieta klubowa będzie niezależnym tworem (jako cała będzie jednym modułem) z kilkoma (2-4) torami odgałęźnymi do podłączenia szlaków drugorzędnych jednotorowych w standardzie Fremo S. Makieta klubowa będzie budowana niezależnie od działań wszystkich chcących budować swoje makiety modułowe. Makieta klubowa jak już powstanie, będzie mogła brać udział w imprezach, jako stacja węzłowa, a do tego czasu wszelkie powstałe stacje i szlaki (jednotorowe) mogą się łączyć na imprezach (bez makiety klubowej) w dowolny sposób, ale na zasadach FremO PL.
II. Ustalamy, że wszyscy chętni na FremO PL budują makiety modułowe jednotorowe jako szlaki drugorzędne. Na razie nie przewidujemy szlaków dwutorowych.
III. Ustalamy, że makiety modułowe jednotorowe nie będą budowane na siatce z myślą o ich każdorazowym połączeniu w owal, będą po prostu przewidziane jako szlaki ze stacjami końcowymi. Jeśli z projektu układu stacji i szlaków szykowanego na jakąś imprezę wyjdzie, że trzeba dorobić jeden tymczasowy moduł spinający szlak w owal, to taki moduł się na cele imprezy wykona.
IV. JAKO OBOWIĄZUJĄCY STANDARD FremO PL dla szlaków jednotorowych proponuję przyjąć :
1). proponuję uznać profile :
- Fremo S (płaski, symetryczny, 300/300 mm) o wysokości min. 90 mm i max.150 mm jako obowiązujący.
- dopuszczalne jest
Fremo A (płaski, asymetryczny, 200/400 mm o wysokości min. 90 mm i max. 150 mm jako obowiązujący w przypadku potrzeby wypuszczenia toru asymetrycznie, wówczas zalecane jest także wykonanie modułu przejściowego SA według rysunku poniżej. Dopuszczalne jest także połączenie profilu S z profilem A z uskokiem 100 mm (jak na rysunku poniżej)
2). wysokość w dwóch wariantach : 1300mm i 1150 mm
3). kolor szary RAL 7037
4). min. promień łuku na torach głównym i bocznym na stacji R>2500 mm
5). rozstaw torów na stacji min. 100 mm, a z peronem o jednym obrzeżu min. 122 mm, z peronem z obrzeżem po dwóch stronach min. 200 mm.
6). minimalny odcinek prostej między przeciwnymi łukami >350 mm.
7). minimalna długość składu na szlakach jednotorowych >3,0 m (zgodnie z Fremo 2012) - zalecana 4,0 m
8). rozjazdy Lenza nieakceptowalne
9). moduły łukowe R>2500 mm możliwe w dwóch geometriach :
- 22,5 / 45 / 90 stopni
- 15 / 30 / 60 / 90 stopni
10). wykończenie trawą i elektryka według opisu na sąsiednim temacie "Standard FremO PL".