• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. przyszłych modeli PKP

Bolutek

Aktywny użytkownik
Po przejrzeniu nowości PKP od Piko na rok obecny czyli 2020, z zadowoleniem stwierdziłem, że absolutnie nie wydrenują mojej kieszeni.
Poza namiętnie wymienianą ET21 nie ma dla mnie nic. I spokojnie mogę sobie zamówić już teraz BR86 DR od Roco.
 

MichałK

Znany użytkownik
Duży plus dla firmy Tillig za chłodnie , długo czekałem na te wagony , szkoda ,że wagon pocztowy to wagon fikcyjny . Gdyby ,wydano model polskiego wagonu pocztowego , byłby to prawdziwy hit ,obowiązkowy zakup przez większość z Nas .
Podobnym hitem byłyby wagony bagażowe i bagażowo-rowerowe 609A/611A/612A/209C.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
No właśnie, Piko i Robo mają już opracowany podstawowy model polskiego wagonu Y, a bagażowy, pocztowy, a zwłaszcza osobowo/bagażowy (w tym rowerowy) wymagają "tylko" pewnych modyfikacji (czasem dość dużych, szczególnie pocztowy), ale jednak baza już jest. Tillig nie ma niczego i musiałby opracować taki model praktycznie od zera - co oczywiście jest możliwe, pytanie, czy dla Tilliga opłacalne?
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Pozwolę sobie zapytać, jak podpowiedzieć firmie Piko żeby może wypuściła np. Gamę, czyli SU160?
Sprawić by 30.000 Niemców kupiło tą lokomotywe przez najbliższe 5 lat :)
Myślę, że jest prostszy sposób. Wystarczy porozmawiać z PIKO podpisać umowę i złożyć zamówienie na jakieś 500 sztuk, wpłacić zadatek za mniej więcej 300 sztuk i PIKO zrobi z pocałowaniem ręki taką lokomotywę.
 

Remaj12

Moderator Działu Imprezy
Zespół forum
T M M
Myślę, że jest prostszy sposób. Wystarczy porozmawiać z PIKO podpisać umowę i złożyć zamówienie na jakieś 500 sztuk, wpłacić zadatek za mniej więcej 300 sztuk i PIKO zrobi z pocałowaniem ręki taką lokomotywę.
Raczej podpisać umowę na 12.000 sztuk... 500 sztuk modelu producent zrobi, jeśli istnieje już do niego forma i tak jak ktoś chce to może zamówić sobie w PIKO edycję specjalną, dajmy na to... np. SU46-049 w malowaniu jak na zdjęciu ze strony, do której prowadzi poniższy odnośnik:

https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=1403

Prawdę powiedziawszy dziwię się, że jeszcze żaden sklep się na to nie zdecydował i nie chodzi mi konkretnie o SU46-049, ale ogólnie o jakiś model "PKP" w edycji specjalnej. Może brak € w kasie, aby zrealizować takie zamówienie... to mogłoby być bardzo korzystne dla sklepu w przypadku dobrze wybranego pierwowzoru do odwzorowania w modelu.
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
Raczej podpisać umowę na 12.000 sztuk... 500 sztuk modelu producent zrobi, jeśli istnieje już do niego forma i tak jak ktoś chce to może zamówić sobie w PIKO edycję specjalną, dajmy na to... np. SU46-049 w malowaniu jak na zdjęciu ze strony, do której prowadzi poniższy odnośnik:

https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=1403

Prawdę powiedziawszy dziwię się, że jeszcze żaden sklep się na to nie zdecydował i nie chodzi mi konkretnie o SU46-049, ale ogólnie o jakiś model "PKP" w edycji specjalnej. Może brak € w kasie, aby zrealizować takie zamówienie... to mogłoby być bardzo korzystne dla sklepu w przypadku dobrze wybranego pierwowzoru do odwzorowania w modelu.
Rzuciłem okiem na ten post i tak pomyślałem że o ten schemat malowania chodzi. Bardzo fajny - jak kiedyś znalazłem tę fotkę od razu zapisałem "ku pamięci" na dysku.
 

J1974H0

Znany użytkownik
No właśnie, Piko i Robo mają już opracowany podstawowy model polskiego wagonu Y, a bagażowy, pocztowy, a zwłaszcza osobowo/bagażowy (w tym rowerowy) wymagają "tylko" pewnych modyfikacji (czasem dość dużych, szczególnie pocztowy), ale jednak baza już jest. Tillig nie ma niczego i musiałby opracować taki model praktycznie od zera - co oczywiście jest możliwe, pytanie, czy dla Tilliga opłacalne?
Ja nie wierzę, że Tillig by zrobił pocztowy PKP typu 101C, albo 304C czy też bagażowy typu 609A. Tillig od dawna ma podejście do tematu PKP na zasadzie wykonywania modeli PKP tylko wówczas, jak jakiś typ (zwykle niemiecka podobna konstrukcja) jeździł na PKP.... generalnie z grubsza go przypomina. Patrz "nieszczęsna" poczta Tillig, która jest nie do przełknięcia nawet po mocnym przymrużeniu oczu.
Osobiście z Tilliga w H0 nie mam już nic poza niebieskim (też naciąganym) sypialnym Warsem z epoki IVc.... Myślę, że z Tilliga H0 wogóle mało co warto jest "wyjąć" z taboru PKP. Jedyny poczciwy model jaki przychodzi mi do głowy z tej firmy to restauracyjny Wars typu Bautzen89 z epoki IVc i Va, którego niestety już nie ma w ofercie, a który ponoć planuje Roco na rok 2020...
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki