• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. przyszłych modeli PKP

SP47-001

Aktywny użytkownik
Na stronie Robo pojawiło się więcej zdjęć tych prototypów, a także zapowiedzi tego, co ma się ukazać:
http://www.robo.eu.com/aktualnosci/nowe-wersje-wagonow-osobowych-typu-y
Ja ze swojej strony mogę dodać, że widziałem te prototypy wczoraj na żywo i wyglądają fantastycznie, jak dla mnie poziom wykonania jak w LS Models. Wagon drugiej klasy prezentuje się również znakomicie.
Super się prezentuje, a to dopiero "goły" prototyp. Szkoda, że @robo nie pokusił się o ryflowane dachy, mam nadzieję, że się ich w końcu doczekam. ;)
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
A ja mam cichą nadzieję, że zostaną wydane wagony zielono-kremowe i czerwono-kremowe ale z "trumienką" - tak popularne a zarazem pominięte malowanie u obydwu producentów.
Jestem pewien, że zarówno ROBO jak i PIKO mają w planach wydanie wagonów z cechą "PKP" w tzw. "trumience", ale z różnych względów nie zdecydowali się na to w pierwszej kolejności, nie mniej nie wydanie ich byłoby po prostu rezygnacją z pewnego zysku.
 
Superowo, kuszetka jak kuszetka - jedną wezmę, ale najbardziej czekam na sól tej ziemii torowej, czyli 111a, których 4-5 sztuk to obowiązek posiadania. Te zaprezentowane przez Robo są piękne. Za rok dwa marne YB Tilliga będa mogły pójść w odstawkę, a za jakieś 3 będzie można wybierać w przydziałach do woli ;P

Acz czemu temat wagonów Robo w temacie o fantazjowaniu, a nie w temacie o wagonach Robo?
 
Bardzo chętnie wyprzedam Piko na rzecz Robo tylko muszę najpierw wiedzieć, że jest sensowny plan produkcyjny a słowa nie są rzucane na wiatr. Albo wszystkie kwadratowe okna jednej albo drugiej firmy.
Czekam na bar, dwie kuszety w tym jedną piecuchę, dwie poczty, bagaż 209C i wagony klasowe. Póki co Robo nie wypuściło oprócz łamańca ani jednego wagonu z prawdziwej piątej epoki.
 

SantaFe

Aktywny użytkownik
Bardzo chętnie wyprzedam Pjiko na rzecz Robo tylko muszę najpierw wiedzieć, że jest sensowny plan produkcyjny a słowa nie są rzucane na wiatr. Albo wszystkie kwadratowe okna jednej albo drugiej firmy.
Czekam na bar, dwie kuszety w tym jedną piecuchę, dwie poczty, bagaż 209C i wagony klasowe. Póki co Robo nie wypuściło oprócz łamańca ani jednego wagonu z prawdziwej piątej epoki.
Niech kolega mu wyśle oznaczenia najlepiej zdjęcia, to pewnie wypuści :)
 

SantaFe

Aktywny użytkownik
I nie stały pionowo, tylko były lekko pochylone do okna. Drabinka była ruchoma i można ją było całkiem zdjąć i położyć na podłodze pod leżanką gdy nie była potrzebna.
Drabinki były opierane o półkę bagażową nad oknem.
Jak jechałem jedyny raz kuszetką, to byłem jeszcze smarkaczem i nie pamiętam dobrze wnętrza. Znalazłem takie dwa filmiki i tam te drabinki są oparte o łóżka.


 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
No i co z tego wynika? Jak pisałem, drabinki były ruchome, dało się je rozsuwać na różną długość postawić w dowolnym miejscu i pozycji. Trudno więc mówić o jakimś "zasadniczym" ustawieniu. W dawnych latach wielokrotnie jeździłem kuszetkami i pamiętam, że zwykle na noc drabinkę ustawiało się przed oknem, opartą o półkę nad oknem, żeby najłatwiej było wszystkim z niej korzystać. W ciągu dnia, jeżeli podróż trwałą dłużej (wieczorem, przed pójściem spać, czy rano po wstaniu), drabinkę się przestawiało, żeby mieć dostęp do okna i stolików pod oknem. Można ją było postawić obok leżanek z jednej strony, albo nawet położyć na podłodze, pod leżanką. Nie ma na to reguły, ale jeżeli miałbym w modelu ustawić we wszystkich przedziałach tak samo przy leżankach rozłożonych do spania, to drabinki ustawiłbym oparte o półkę nad oknem.
 
I właśnie dla tego nie rozumiem budowania składu z ET22 -elektrowozem towarowym, mimo całej historii wcześniej przytoczonej. Chyba, że jest to część większego planu producenta, jeszcze nam nieznanego. A szkoda, osobiście chciałbym wiedzieć czy i co w przyszłości będzie wydane, lepiej można zaplanować zakupy.
A tak siedzimy zniecierpliwieni, będzie jeszcze coś z ep. IV, czy nie, kupować teraz czy nie.
Proponuje wytrzymać jeszcze 9 tygodni ! ;)
Piko jako pierwsze przedstawia swoje nowości na dany rok w tym wypadku na 2020 - końcem roku poprzedzajacego - czyli na koniec grudnia 2019 . A nie dopiero tuż przed targami norynberskimi ( przełom stycznia/lutego ) czy dopiero na targach jak reszta firm .

Oczywiście moja siatka wywiadowcza pracuje nadal i podała kompletne informacje o zatwierdzonych nowościach jednej z firm .... .
Jednak ze względu na negatywne emocje jakie wzbudzały tu na forum moje posty dotyczące nowości ( posądzanie o chęć zaistnienia :rolleyes: zwrócenia na siebie
uwagi jak dziecko ! :D ) czasem szczegółowe , czasem ogólnikowe ze względu na pewne okoliczności - pisałem tyle ile mogłem.

Infa dotyczące produkcji miniatur PKP różnych firm zachowuję od czerwca b.r. tylko dla siebie .
Oczywiście że takie niekiedy nawet ponad roczne ! wyprzedzenie pozwala inaczej planować budżet , zrezygnować z zakupu czegoś czy zawczasu pozbyć się czegoś .
No ale .... jest za to element zaskoczenia , swoistej zabawy producentów w ciuciu-babkę z klientem jak z ... dzieckiem . :D
Podam przykłady firm Brawa i Roco które kluczowe nowości w DB,DR czy innych zarządów zamieszczaja oficjalnie w folderach z ... 2 letnim wyprzedzeniem !
Które zazwyczaj w parktyce jest zapowiedzią z 3 letnim ! wyprzedzeniem - seria BR57 DRG, DB, DR , OBB , SNCF ect
Czy BR01 zapowiedziane w styczniu 2018r na I kwartal 2019 - a mamy IV kwartal 2019 ! i BR01 jeszcze się nie ukazały, ale zapowiedziane zostały .
 

Podobne wątki