• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja nt. przyszłych modeli PKP

Przemek Kamiński

Znany użytkownik
Donator forum
Zarówno Pt31 jak i Pd5 były modelami krótkoseryjnymi, których zakup jest dość trudny. Nie bez powodu wagony osobowe do ruchu pospiesznego leżakują na półkach sklepowych. Jak powiedział mój kolega: "Dajcie mi konia a wezmę cały zestaw wagonów od Rivarossi".
Tylko wtedy jak były w sprzedaży tak jedna jak i druga długo nie mogły znaleźć chętnych. O ile Pt31 dla wielu miała cenę zaporową to Pd5 była w cenie nawet dużo poniżej 1000 zł.
 

Tarka

Użytkownik
PKMK
Tylko wtedy jak były w sprzedaży tak jedna jak i druga długo nie mogły znaleźć chętnych. O ile Pt31 dla wielu miała cenę zaporową to Pd5 była w cenie nawet dużo poniżej 1000 zł.
Trochę w tym racji, jednak Pd5 według mnie był modelem dość nietrafionym. Słabe właściwości trakcyjne no i parowóz w zasadzie międzywojenny. Po wojnie były wprawdzie eksploatowane ale nie jest to tak kultowa maszyna jak Pm-ki czy Pt-uchy.
 

Tarka

Użytkownik
PKMK
Tak mi ostatnio przeszło przez myśl, Czy PIKO planuje wydać przy okazji SU46 SP47, czy może nasi forumowi koledzy jak Telewizor11 będą mieli dużo więcej pracy na przemalowaniach.
 

SP47-001

Aktywny użytkownik
Tak mi ostatnio przeszło przez myśl, Czy PIKO planuje wydać przy okazji SU46 SP47, czy może nasi forumowi koledzy jak Telewizor11 będą mieli dużo więcej pracy na przemalowaniach.
SP47 to nie tylko przemalowanie SU46... ;) Wątpie, żeby Piko opracowało i wydało SP47, bo jest to jednak mało popularna lokomotywa/lokomotywy, bo powstały tylko dwa egzemplarze - prototypy. :)
 

SP47-001

Aktywny użytkownik

FENIX

Znany użytkownik
Trochę suchych danych w temacie Pt31 , w Polsce sprzedało w obu malowaniach 700 szt. w rożnych konfiguracjach ,,dekoderowych,, I w dużych męczarniach czasowych . Brawa wypuściła 2000 szt. . Wniosek z tego ,że na Euroland i Rosję i !!! (ładne malowanie -miałem) przypadło 1300. Przy czym u nas zero na półkach , zaś w Europie szacuje ,że ze 200-300 szt. lekko zalega spokojnie w sklepach , w malowaniach nie naszych. Reasumując model z dekoderem 2900,-zł -50 % i bez dekodera 2500,-zł - 50% tylko wtedy kiedy liczba wypustu oscyluje koło 2000 szt. - fakty
W temacie Pt47 ewentualnie z Brawy , należy wiedzieć ,że tylko koła są bardzo podobne i do zastosowania, reszta całkowicie inna lub do przeróbki, no i silnik z zębatkami .
Mówiąc o kołach należy zapomnieć o formach z Pt31 -dramat. Tak mocno są wyrobione, widzę to ostatnio często w przydziałach niemieckich czy austriackich, tokarnia nie stygnie.

No , ale to mówimy to o modelach z najwyższej półki technologicznej.
Podejrzewam ,ze iloczyn ceny i ilości jest w tych firmach constans.

Natomiast ,gdyby Piko zrobiło na swoim ,całkiem przyjaznym i akceptowalnym poziomie , podejrzewam o niższy tzw. contans , czyli iloczyn cena x ilość. Sądzę ,ze Piko tematu nie odpuści ,kwestia czasu, najpierw rozgrzewają się w łatwiejszych modelach zarówno w produkcji jak i sprzedaży, a że to się kiedyś zapcha , bo musi, to przyjdzie czas na parowozy.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
W temacie Pt47 ewentualnie z Brawy , należy wiedzieć ,że tylko koła są bardzo podobne i do zastosowania, reszta całkowicie inna lub do przeróbki, no i silnik z zębatkami .
Ekhm... kołami zębatymi :oops: ! Proszę wybaczyć, że tak Koledze zwracam uwagę, ale inżynierska dusza się we mnie buntuje, gdy czytam o zębatkach... w nieodpowiednim kontekście :ostrozny: . Proszę to przyjąć jako niepohamowaną potrzebę dążenia do perfekcji i rozpowszechniania wiedzy technicznej :) . Wszystkich zainteresowanych czym różni się zębatka od koła zębatego odsyłam do wszelkich ogólnodostępnych źródeł wiedzy jak choćby wszędobylski internet, aczkolwiek źródła bardziej tradycyjne jak książki i podręczniki wcale gorsze w tym względzie nie będą ;) .
 

daromaro

Znany użytkownik
Bedzie zgryz: "Zębatkę można traktować jako szczególny przypadek koła zębatego, w którym średnica koła podziałowego d = ∞. W zębatce, zamiast o kole podziałowym, mówi się o linii podziałowej." I co teraz?

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Koło_zębate

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Zębatka

Jak to mawia prof. Miodek "jezyk polski jest jezykiem zywym". Niestety przeklada sie to tez na niechlujstwo jezykowe czy to w zyciu codziennym czy odnaszacym sie do zagadnien branzowych, nie tylko strikte inzynierskich.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Panie Remaj 12 , bardzo ważne i konstruktywne uwagi w temacie przyszłych modeli PKP.
Po pierwsze, żaden ze mnie Pan ;) ... po drugie - owszem - uwaga jest niezwiązana z tematem, a raczej treścią Pana wpisu, ale... zawsze można wpis poprawić, a resztę niepotrzebnych już wpisów usunąć :) .
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Właśnie wczoraj oglądałem film Jacka N. z Sosnowca i mi mignął RR i tak się właśnie zastanawiałem czy coś jeszcze z tego będzie. :)
Tylko po co jakieś dziwactwa z pasami itp?
 

Podobne wątki